Auteur |
Bericht |
Raymond
964 C4 Cabriolet ZwartOud Beijerland
|
964 airco probleem
Beste Porsche bezitters,
Ik wil nog even een klein probleempje voorleggen wat ik heb met mijn Airco.
Soms schakeld mijn airco en blower zichzelf uit en door even op de voorkant te tikken spring hij weer aan. Als hij aan is en ik tik vervolgens op de voorkant gaat hij uit. Met andere woorden het leeft zijn eigen leven af en toe.
Is dit probleem bekend bij iemand en heeft iemand een oplossing ?
In afwachting van een reactie..
Raymond
|
29 jun 2005 9:05 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: 964 airco probleem
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 jun 2005 9:47 |
|
|
Raymond
|
Op de voorkant van airco bediening (knoppen)
|
29 jun 2005 9:58 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Los contact dan lijkt me, komt idd. vaker voor. Het is echter een kostbare unit, dus (laten) repareren. Echt iets voor Dirkie, onze forum McGyver.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 jun 2005 10:03 |
|
|
Raymond
|
Ik heb inmiddels de gehele bedienings unit eruit gehaald en alle kontakten schoongemaakt, lampjes vernieuwd en verder schoongemaakt dus hier kan het niet meer aan liggen.
Ik heb teven geprobeerd de ventilator (voor het linker voorwiel, voordat iemand vraagt welke ventilator) door te verbinden om te testen of hij aanslaat maar helaas er gebeurde nixs.
Nu heb ik in een ander forum gevraagd of iemand mij kan vertellen waar ik de Sensor/resistor/?? kan vinden die boven de accu ontluchting is gemonteerd die deze ventilator aanstuurd ? Naar het schijnt kan deze corrosie hebben en daardoor niet meer goed funtioneren. Helaas heb ik nog geen antwoord gezien, dus ik stel de vraag gewoon nogmaals,
Heeft iemand een idee waar ik dit ding kan vinden en hoe ik erbij kan komen ?
Kan ik in iedergeval proberen of daar het probleem zit.
In afwachting.......
|
01 jul 2005 16:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Vraag me toch af wat de relatie is met het aan-/uitschakelen als je op de bedieningsunit tikt
|
01 jul 2005 16:47 |
|
|
Raymond
|
Kwou dat ik het wist..........
|
01 jul 2005 16:52 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als je hiermee de voorschakelweerstand bedoelt .... die zit tussen de condensor en het binnenscherm - vast met een imbusboutje hier kan je eigenlijk alleen bij door de boel uit te bouwen - de stekker waar deze mee vast zit aan 'het circuit' is volgens mij wel makkelijk(er) toegankelijk ...
Succes
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
01 jul 2005 17:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
|
02 jul 2005 21:51 |
|
|
Raymond
|
Beste Olaf,
Dank voor je reactie, Ik neem aan dat dit inhoud dat ik het voorwiel er af moet halen en het binnenscherm los moet schroeven. Is in iedergeval een uitdaging om te zien of dit het is. ..
Ik laat wel weten of dit het heeft gewerkt.
Groet, Raymond
|
25 jul 2005 10:20 |
|
|
Raymond
|
Nog effe dit..
Als je de relay eruit haalt en doorverbind om te kunnen controleren of de fan nog werkt en hij doet nixs, kan je dan aannemen dat de fan defect is of komt dit door deze voorschakelweerstand ?
Lijkt me wel even handig om in te schatten voordat ik begin te sleutelen of ik zo'n weerstand nodig heb of een fan of mischien wel beide.
Dus als iemand dit weet dan hoor ik dit graag...
Echt geweldig dit forum, ben echt al heel wat wijzer geworden....
Groet, Raymond
|
25 jul 2005 13:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Even drie lijntjes op de oranje lettertjes klikken
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
25 jul 2005 13:41 |
|
|