Helemaal mee oneens!
Helemaal niet de verkeerde auto gekocht, 964 smal is 1 van de mooiste Porsches ooit....alleen die 70pk per liter standaard is...ahum...nogal benedenmaats, om maar te zwijgen van Fiat Panda niveau
Als je helemaal blij bent met 250pk dan moet je hier inderdaad gewoon helemaal niets meer aan doen. Als je het leuk vind om met enkele simpele ingrepen naar een wat wereldser 80-90 pk per liter te gaan dan moet je dit ook gewoon lekker doen, kost de wereld niet.....en ook je motor niet. Toeren belasten een motor, koppel in vergelijk maar nauwelijks.
Daarboven (90pk/liter) begint serieus geld te kosten want er moet allereerst flink veel extra toeren worden gemaakt, om de zaak heel te houden moet flink geinvesteerd worden in gesmede zuigers/drijfstangen etc. 100 pk/liter vergt weer een extra stapje met aangepaste koppen, nog wildere nokkenassen en throtte bodies.
Een GT3 bijv. heeft bovenstaande ingredienten idd standaard in huis, ik kan a) niet goed genoeg rijden om de grens van een GT3 veilig op te zoeken b) er niet mee voor komen rijden c) ik vind een 964 gewoon leuk (maar standaard nogal traag). Een turbo is weer een ander verhaal, een atmosferische motor houdt voor mij toch ongeevenaard direct aan het gas....
My 2C....niemand hoeft het er mee eens te zijn. Wat blijft is de liefde voor Porsche, ieder op z'n eigen manier....