Auteur |
Bericht |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Maar wel meer paardjes Jij mag niet op de babyborrel komen.... oeps....... nog te vroeg Anyway, Porsche is Porsche en daar vinden we allemaal wat van. Daar is het forum voor, toch? (behalve Cazzo want die heeft aandelen Essent geloof ik )
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
19 feb 2013 0:38 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Now I'm confused
|
19 feb 2013 2:06 |
|
|
klefroid
911 930 3.3 turbo '77Ninove belgie
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
en toch zal je altijd lucht nodig hebben om een motor te koelen. Eigenlijk zijn ze nog steeds allemaal luchtgekoeld
|
19 feb 2013 6:02 |
|
|
993 C2
997.1 Turbo
Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
"Luchtkoker" is de nieuwe term voor de 996/997 Turbo, GT2 en GT3 motor. Luchtgekoelde techniek in een watergekoeld jasje
|
19 feb 2013 6:13 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ik vraag me af met welke model de beleving weg is gevalt. Was de beleving eensklaps weg met de 996, of ging het langzaam achteruit na de introductie van de LWB 911 in 1968 Een 964 had krachtstuur en stomme nieuwe ophanging voor. De 993 had nieuwe styling en achter ophanging afgeleid van de 928. Dus met de 993 was de originele 911 alang dood...gelukkig had ze nog geen water toegevoegd.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
19 feb 2013 10:09 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
In basis heb je gelijk, de beleving is langzaam veranderd. 964 heeft vervelende kuren gehad en aparte voorwiel ophanging, om over de draak van een achterwiel ophanging van een 993 nog maar te zwijgen. Steeds werd aan een vorige generatie gerefereerd als zijnde 'beter'. En zo gaat het ook nu weer. Een 996 wordt door 997 eigenaren genoemd om zijn meer hardcore weggedrag terwijl de hudige 991 rijder dat weer van de 997 vindt. Volgens mij houden wij mensen gewoon niet zo van de evolutie en moeten we steeds weer aan iets nieuws wennen en durven niet te accepteren dat de 911 veranderd Ik zal voortaan niet meer 's avonds laat dit soort filosofische gedachten schrijven
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
19 feb 2013 15:48 |
|
|
bully
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
|
19 feb 2013 17:11 |
|
|
charles964
Porsche 964 C2 cabrio, V70 R AWD classicArnhem
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ik vraag me dan af wie in dat rijtje een 964 symboliseerd. Ik vermoed de laatste behaarde aap.
_________________________________________ Door het trekken aan het gras zal het niet sneller groeien.
|
19 feb 2013 17:24 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
nou jongens ik hield het niet meer afgelopen zondag en maandag, het was het zulk mooi weer toen heb ik de accu lader er maar afgehaald en ben lkkr gaan bluffen met haar ieder geniet op z,n eigen manier vd hokken jongens .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
19 feb 2013 18:14 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Klopt, maar sommige auto's zijn meer gelijk dan anderen
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
19 feb 2013 21:14 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ben meer vant electrisch koken
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
19 feb 2013 22:07 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Moet je deze hebben, kun je elektrisch koken....
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
19 feb 2013 23:31 |
|
|
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Dus, deze discussie is gelukkig nog lang niet klaar. Over een paar jaar kunnen we zelfs zeggen dat de watergekoelde de echte porsches waren en dat al die hybrides en wellicht hydrogen ongein maar niks is.....(kuch, Tesla).
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
19 feb 2013 23:42 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ja, ik zie het al helemaal voor me:
|
20 feb 2013 0:26 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Hell ???? Zelfs Down Under rijdt de ambtenarij in waterkoelers Kangoeroe land toch eindelijk met de tijd mee Neeehhhh, kan als geen ander de charmes van een luftie meer dan waarderen. Sterker nog, er komt vast nog wel een Luftie terug of erbij. Nu even andere prio's.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
20 feb 2013 0:52 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Nou is het zo dat ik een "Special Power" hebt, en dat is om coole autos te rijden voordat ze cool zijn Ik heb hier geen moeite mee, want ik rijd ze voor een fractie van de prijs die de "liefhebber" later betalen In '99 kon ik mijn Carrera 3.o niet aan de straatstenen kwijt, maar ik heb hem ook voor maar 8K gekocht Toen ik mijn 964 in 2005 heb gekocht waren ze nog erg ongeliefd...ze kosten nu enkele duisend euro meer..met ~100k meer op de teller. Ik heb mijn 968 verkocht midden een enorme opleving in Nederland, het lijk nu helaas weer een beetje stil te zijn geworden... Mijn 356 was gedurende mijn bezit enorm gegroeid in gewildheid Nu heb ik een 997...dus jongens weet maar dat over enkele jaren iedereen een 997 willen. Misschien denk julle "Hij spoort niet helemaal"...dan laat ik jullie met deze stelling ter afsluiting... Ik heb nooit een 996 gehad.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
20 feb 2013 9:47 |
|
|
Clemento
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Keuze voor luchtkoeler is emotioneel maar rationeel. Emotie: - zeldzamer - mooier kwa simpel uiterlijk ontwerp - nostalgisch - bijzonder - spartaans - Rationeel - Oude techniek is relatief simpel dus problemen zijn eenvoudiger te fixen - minder afschrijving -
|
20 feb 2013 10:12 |
|
|
993 C2
997.1 Turbo
Ex 981S, Ex 997 C2, Ex 996 TT, Ex 993 C2 (2x) Ex 996 C2
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
|
20 feb 2013 13:09 |
|
|
Tilt!
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
20 feb 2013 13:48 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
20 feb 2013 14:06 |
|
|
patrickb
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Voor mij is elke Porsche een Porsche, op voorwaarde dat hij een middenmotor heeft.
|
21 feb 2013 3:11 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
En All Wheel Steering
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
21 feb 2013 8:21 |
|
|
patrickb
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Uiteraard mogen er dingen aan gemodificeerd worden.
|
21 feb 2013 11:22 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Aircooled is nostalgie, waar de 993 écht de laatste stuiptrekking van is..... Wie dat in ere weet te houden is een held. Koesteren!
Watergekoeld is iets van nu, wordt nog steeds gemaakt. Is niet bijzonder. Als ik het kon betalen, stond er nu een 997 of 991, want dat is een mooie nog betere 911 van nu! Maar de aircooled blijft specialer!
Alle aircooled komen bij liefhebbers terecht, die de auto niet zomaar weer wegdoen, en koesteren. En daarom zullen alle aircooled steeds minder vaak aangeboden worden, schaarste!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
21 feb 2013 13:07 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Luchtkoelers zijn handgemaakte sportwagens. Waterkokers zijn massaproducten.
Niet (alleen) mijn mening, maar de opmerking van de chef werkplaats van het Porsche Centrum waar ik de AKK heb laten doen. Om hier nog aan toe te voegen; "Als een Pizzakoerier tegen het spatbord van een 993 rijdt, ketst hij terug en heb je nauwelijks schade. Als hij tegen het spatbord van een 997 rijdt, zit heel het spatbord in elkaar..." Om daar dan weer aan toe te voegen; "een spatbord van een 993 kost dan ook 1500 euro, en dat van een 997 500 euro"
Tsja, je zou bijna zeggen: "zo maken ze ze tegenwoordig niet meer"
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
21 feb 2013 18:57 |
|
|