Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 22:43



Antwoord op onderwerp  [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Waterkokers, hoe en waarom 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Als een pizzakoerier tegen mijn spatbord aan rijdt help ik hem naar de eeuwige jachtvelden met zijn eigen pizza, verkoop zijn brommer voor 500 pop en haal een nieuw spatbord.

No Problem :popcorn:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


21 feb 2013 19:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 4s schiefergrau omgeving Eindhoven
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Blijft een leuke discussie... Gelukkig uiteenlopende meningen... Ik zou zeggen koop je de auto die het best bij je past... Zowel qua karakter als financieel.
No worries lekker sturen!
_________________________________________
Life is short.... live it!


21 feb 2013 19:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Delnoy schreef:
Als een pizzakoerier tegen mijn spatbord aan rijdt help ik hem naar de eeuwige jachtvelden met zijn eigen pizza, verkoop zijn brommer voor 500 pop en haal een nieuw spatbord.

No Problem :popcorn:


Blijft een cheapo massaproduct, jou spatbord :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 feb 2013 20:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Blijft een overpriced stuk metaal, dat spatbord van jou. :mrgreen:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


21 feb 2013 20:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Edelmetaal vs blik :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 feb 2013 21:02
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ik was twee keer in Zuffenhausen op een fabriekstoer een keer in 1996 en een keer in 2010. Dus, een luchttoer en een watertoer. :ba:

911's gebouwd in 1996 = 21,602. Denk je echt dat iedere 993 door een vakman met liefde gebouwd zijn tegen ±60 stuks per dag. :bang: Ik kan je vertellen dat ze toen 1 Robot op de assemblagelijn had, en als ik me goed herhinneren was dat om de carroserie van een plaats naar een volgende te verplaatsen.

911's gebouwd in 2008 = 34,303 dat is ±95 stuks per dag...dus alleen maar 30% meer en nu is het meteen massa prodcutie :scratch:

In 2010 was er trouwens ook maar een robot op de assemblagelijn...om de kit op de voorruit te doen en in de carroserie te plaatsen.

Een Bristol / Lamborghini / spyker / Morgan is een handgemaakte auto...Porsche is al sinds de introductie van de 356B een massa product. Live with it
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 feb 2013 21:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Hangt van je definitie van massaproductie af, maar ik citeer slechts de chef werkplaats van een PC 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 feb 2013 22:36
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Cazzo Super Veloce schreef:
Niet (alleen) mijn mening, maar de opmerking van de chef werkplaats van het Porsche Centrum waar ik de AKK heb laten doen.


Ben het nu eens of oneens met de chef? :mrgreen:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 feb 2013 23:03
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Wie ben ik om het met de chef oneens te zijn 8)
_________________________________________
GREEN IS GOOD


21 feb 2013 23:07
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Massaproductie: Het op grote schaal produceren van de zelfde producten,wat mogelijk werd door de invoering van de lopende band.

Hier een leuke overzicht met prodcutie volumes voor de 911

:popcorn:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 feb 2013 23:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Cazzo Super Veloce schreef:
Edelmetaal vs blik :thumleft:


Blik is all you need als het gaat om kooi. Heb in 2009 een crash gehad in een nieuwe C-klasse. Blik genoeg maar de kooi was stevig. Auto totall loss maar ik had (op een paar schrammen na) helemaal niks. Dat blik boeit me niks, de kooi.... Dat is een ding.
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


22 feb 2013 0:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Johannvb schreef:
Massaproductie: Het op grote schaal produceren van de zelfde producten,wat mogelijk werd door de invoering van de lopende band.

Hier een leuke overzicht met prodcutie volumes voor de 911

:popcorn:


Van 97 (bouwjaar mijn 993) naar 99 zo ongeveer verdubbeld--->massaproductie :popcorn:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 feb 2013 0:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Delnoy schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Edelmetaal vs blik :thumleft:


Blik is all you need als het gaat om kooi. Heb in 2009 een crash gehad in een nieuwe C-klasse. Blik genoeg maar de kooi was stevig. Auto totall loss maar ik had (op een paar schrammen na) helemaal niks. Dat blik boeit me niks, de kooi.... Dat is een ding.


Tuurlijk van blik kun je hele mooie dingen maken, maar als ik moet kiezen tussen een blikken horloge of een edelmetalen horloge...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 feb 2013 0:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Volgens mij hadden we het over wagens en niet klokken. Maar als jij graag een auto koopt bij de juwelier, ga vooral je gang :mrgreen:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


22 feb 2013 8:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Bedoelde eigenlijk te zeggen; een lufti, das een IWC, een waterkoker, das meer een Parnis :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 feb 2013 10:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Lada
Helemaal in het zuiden.
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Laat die I maar weg :mrgreen:
_________________________________________
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?


22 feb 2013 10:39
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Lufti is een IWC...

Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


22 feb 2013 10:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Beetje kort door de bocht, probeer je verhaal ns te onderbouwen met argumenten :ass:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 feb 2013 11:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Cazzo Super Veloce schreef:
Luchtkoelers zijn handgemaakte sportwagens.
Waterkokers zijn massaproducten.

Niet (alleen) mijn mening, maar de opmerking van de chef werkplaats van het Porsche Centrum waar ik de AKK heb laten doen.
Om hier nog aan toe te voegen;
"Als een Pizzakoerier tegen het spatbord van een 993 rijdt, ketst hij terug en heb je nauwelijks schade. Als hij tegen het spatbord van een 997 rijdt, zit heel het spatbord in elkaar..."
Om daar dan weer aan toe te voegen;
"een spatbord van een 993 kost dan ook 1500 euro, en dat van een 997 500 euro"

Tsja, je zou bijna zeggen: "zo maken ze ze tegenwoordig niet meer"

Ik vind dit ook wat kortzichtig trouwens.
De luchtkoelers zijn ook gewoon lopende band gemaakt. Of anders bekeken een huidige 911 wordt nog steeds met de hand gemaakt. En als je doelt op handgemaakt, de carrosserie van de 356 en eerste 911 werd nog met de hand gemaakt maar sinds 1972 is dat al niet meer. Meer weten? Gewoon de fabriek in Zuffenhausen eens bezoeken. Leuk materiaal over de 'massa productie' en handgemaakte auto's.
En dat spatbord heeft helemaal niks met de materiaal dikte te maken maar alles met de veiligheids eisen van tegenwoordig. Tot 1999 waren de eisen die aan kreukelzones en voetganger/fietser bescherming veel minder streng. Tegenwoordig moet de auto bij het minste geringste al impact opvangen.
En de prijs van dat spatbord is ook logisch te verklaren. Waar veel van wordt gemaakt gaat de prijs omlaag. Daarnaast gaat de onderdelenprijs gedurende de jaren omhoog. Dat heeft alles te maken met het 'on stock' houden van onderdelen wat ook zo zijn prijs heeft.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 feb 2013 13:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Dat is 1 kant van het verhaal. De andere kant is natuurlijk dat bij Porsche, zoals bij alle andere fabrikanten steeds meer de inkopers/boekhouders/aandeelhouders de baas worden en de techneuten zich daar in moeten schikken.
Gevolg is dat kwaliteit minder prioriteit krijgt en winstgevendheid nr 1 wordt.
VAG is daar het grote voorbeeld van. Was vroeger een kwaliteitsmerk, bungelt nu onderaan in de pechstatistieken. Wel heel goede marketing.
Zelfde zie je bij Porsche gebeuren. Merk is allang niet meer waar het vroeger voor stond, namelijk kwaliteitssportwagens.
Leuk voor de aandeelhouders, en persoonlijk maakt het mij ook niet uit, is de tijd waarin we leven.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 feb 2013 13:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
En om nog even terug te komen op de opmerkingen van de "chef";
Denk dat je die niet zo letterlijk moet nemen.
Tuurlijk kwam de 993 ook van de lopende band, hij doelde (neem ik aan ) op de algehele kwaliteitsbeleving, die bij hem bij een 993 veel beter was/is dan bij de opvolgers.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 feb 2013 13:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Zijn de spatborden van de 911 niet van aluminium?, de mijne wel...
Ook erg dure spatborden trouwens.

Gelukkig nog niet hoeven te vervangen, dus die IWC zal ik zondag gewoon om mijn pols hebben en hoef ik nog niet te verkopen. :mrgreen:
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


22 feb 2013 13:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Cazzo Super Veloce schreef:
Beetje kort door de bocht, probeer je verhaal ns te onderbouwen met argumenten :ass:

Je kan hier al 3 pagina's argumenten lezen en ook (meer en meer) in andere verschillende threads. Als jij ze niet wil zien natuurlijk... :res:
Maar goed, ik ben om!
De 993 zijn bumper kost 3x zoveel als een 997... Als dat geen argument is om echt wel een 993 te willen dan weet ik het niet meer :thumleft:
Ook het feit dat hij "meer" handgemaakt is dan een 997 (of toch niet) doet me meer en meer verlangen naar zo'n echte 993 (met evenveel handwerk als een 997).
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


22 feb 2013 14:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Misschien is een cursus begrijpend lezen iets voor je? :salut:

Maar ik zal het nog een keer voor je uitleggen;

Ik beweer niet dat duurder automatisch beter is.
Ik herhaal de mening van een specialist die beweert dat een 993 kwalitatief beter is dan de opvolgers.
En dat past ook in het tijdsbeeld.
Als je dat niet kunt volgen, geeft niet, ga naar regel 1.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


22 feb 2013 14:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bericht Re: Waterkokers, hoe en waarom
Nou, en ik wist dan weer niet dat er ook watergekoelde horloges zijn. En dat je ook een spatbord om je pols kan doen. Dit is zo'n goed forum!


22 feb 2013 15:53
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 165 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.