Auteur |
Bericht |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Die wijsheid heb ik ook al gehoord van chefs/specialisten en meestal gaat het over de 996 en eerste generatie Boxster. Toyota heeft Porsche in de 90's geleerd hoe om auto's meer efficient te bouwen. Zo is bijvoorbeeld sommige van de bouten die ze hebben gespecificeerd een lager kwaliteit dan vroeger. Deze bouten hebben dan ook een voorliefde om vast te roesten, en dan moet de monteurs harder werken om ze los te krijgen. Met resultaat dat het reparatietijd soms minder voorspelbaar is en de chef met rode gezicht aan de klant moet vertellen dat het wat langer gaat duren. De 993 was de eerste slachtoffer van deze "afwatering" in kwaliteit. Daarom kon de 993 goedkoper geproduceerd worden en ook goedkoper op de markt gezet worden.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
Laatst bijgewerkt door Johann op 22 feb 2013 19:44, in totaal 1 keer bewerkt.
|
22 feb 2013 15:57 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Toch wordt de 993door veel specialisten gezien als de beste Porsche ooit
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 feb 2013 18:44 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Alleen dan niet de vierwiel aangedreven, of die met een onnodig zware kont..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
22 feb 2013 18:53 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Das n kwestie van smaak
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
22 feb 2013 19:15 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
De 3.2 is de beste ooit, de 964 is de beste ooit, de 993 is de beste ooit, ( dan sla ik er 1 over), de 997 is de beste ooit, de 991 is de beste ooit....... De 911 is gewoon een goed gebouwde auto, kent weinig problemen, en heeft voornamelijk met persoonlijke voorkeur te maken. Je moet ook een beetje mazzel hebben, respect voor de techniek, dan is de 996 ook de best gebouwde ooit. Maar een licht gebouwde luchtkoeler zal nooit meer gebouwd worden, hooguit door een specialist, liefhebber of specialist, en dan betaal je alsnog de hoofdprijs.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
22 feb 2013 19:38 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Voor mij is de 3.2 het meest gebalanceerd van de latere lucht gekoelde 911s. Fuchsen is mooi in verhouding, de nieuwe ventilatie roosters, goeie injectie, en de bak bij de laatste jaren. Als er weer een klassieker bij komt zal het bijna zeker een 3.2 zijn of een laat 60's 2.2/4.
De 993 heeft voor mij te veel rare convexe curves rond de wielkuipen...maar voor de rest een prachtige auto. Maar bij mij zal er nooit een 993 komen.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
22 feb 2013 20:01 |
|
|
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Gelukkig willen we allemaal niet dezelfde Porsche........zou saai zijn ......en dat is nou net het leuke aan de 911 Als ik het over moest doen, zou ik waarschijnlijk weer voor de 964 gaan. Had bijna de 993 gekocht, maar vindt hem helaas ook te gladjes. Zou er wel 1 hele oude en 1 GT3RS bij willen hebben.....enne Jeroen, ik hou ook niet van knopjes, maar ben wel blij dat ik achterwisser heb. Anders had ik hem in de winter nooit zonder kleerscheuren achteruit het erf op gekregen. En die stoelverwarming is toch lekkerrrrrr
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
22 feb 2013 20:18 |
|
|
klefroid
911 930 3.3 turbo '77Ninove belgie
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
weet je, Ik hou van nostalgie en dat is waarom ik een lichte voorkeur heb voor de luchtgekoelde. Laten we allen eerlijk zijn en kijk zelf eens naar dit filmpje (dat jullie wss kennen) Dit is porsche lucht of watergekoeld wat maakt het uit? love it for live! http://www.youtube.com/watch?v=1eHqZjYOoIU
|
24 feb 2013 12:03 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Wat een wagen!! En een waanzinnig coureur! Jammer dat het watergekoeld is
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 feb 2013 12:17 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Wat een geluid.
|
24 feb 2013 12:39 |
|
|
Lambiek
ex 964 C2 Coupé 1992
Unischwarz/zwart leer/sperdiff.Twente
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Wow, wat een coureur
_________________________________________ Since the internet, nothing is as it used to be. Nice to know the 911 is the exception. 4-6-13 in Porsche Museum
|
24 feb 2013 12:41 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 feb 2013 13:05 |
|
|
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Lucht of water, techniek is anders maar het doel wordt in beide bereikt. Fun to drive !
_________________________________________ De precisie 911
|
24 feb 2013 13:19 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Klopt, lucht heeft minder goeie coureurs Maar in alle eerlijkheid, ik verkies de geluid van de GT3 boven deze.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 feb 2013 13:25 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Dus is er verschil
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 feb 2013 13:27 |
|
|
MarkGT3
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
_________________________________________ Drive it like you stole it
|
24 feb 2013 13:41 |
|
|
klefroid
911 930 3.3 turbo '77Ninove belgie
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Nu ga ik veel op men dak krijgen maar de enige dat in ''minder leuk'' vindt in het gamma 911 is de 996 en dit enkel om de koplampen. De 911 is rond of ovaal en als het dat niet is moet je het niet 911 noemen! '' but that's just my opinion guy's Het zal wel een leuke porsche zijn voor de rest maar ze zijn toch terug naar ronde lichten gegaan. de 997 is prachtig net als 991!
Laatst bijgewerkt door klefroid op 24 feb 2013 15:06, in totaal 1 keer bewerkt.
|
24 feb 2013 15:04 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ik ben het helemaal met je eens
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 feb 2013 15:05 |
|
|
klefroid
911 930 3.3 turbo '77Ninove belgie
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Maar ooit worden de 996 misschien de duurste ooit, over 40 jaar zeggen ze dan ''De 996 is speciaal omdat dit de enige 911 was zonder ronde/ovale koplampen
|
24 feb 2013 15:09 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Goed inzicht klefroid
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
24 feb 2013 15:26 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Precies, zolang ze blijven gevoelige IMS Lager wordt die ene 996 vast veel geld waard over 40 jaar.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 feb 2013 15:27 |
|
|
MarkGT3
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
997 heeft ook aardig wat gevoelige IMS Lager Franz dus die worden over 50 jaar geld waard....
_________________________________________ Drive it like you stole it
|
24 feb 2013 16:12 |
|
|
Hartwiek
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Jeeh...die van mij blijven over.....die gevoelige IMS Lager niet meer!!!!!
|
24 feb 2013 16:30 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Luchtgekoeld/ handgemaakte 911jes komen qua rij-eigenschappen wat mij betreft meer in de buurt van Wiesmann ed. Allemaal wat kleiner, direkter, spartaanser en kleinschaliger in oplage.
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
24 feb 2013 17:23 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Re: Waterkokers, hoe en waarom
Ik heb in een Boxster, 996, 3.2 en 964 gereden en mijn conclusie is: voor het dagelijkse werk een snelle Audi (lees Boxster, 996) en voor puur rijplezier en emotie een Porsche (lees 3.2, 964).
|
24 feb 2013 18:23 |
|
|