Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 0:55

Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
van 996 naar 964? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: van 996 naar 964?
lindemans schreef:
Grappig hoe smaken zo verschillen en ook veranderen.
Ik vond de 964 altijd een tussenpaus: uiterlijk een wat met kunststof bumpers ge-update 3.2. Wat dat betreft was de 964 het altijd net niet: voor mij of de 3.2 of de 993. Maar ik begin een 964 in mooie staat wel steeds meer te waarderen. Fraaie auto die bij W&O.

+1

Vond de 964 altijd minder mooi. Nu struin ik zelfs het internet af, op zoek naar een knappe 964. Waar ik de 993 voorheen altijd de ultieme 911 vond, ga ik deze de laatste tijd steeds minder mooi vinden. Gek hoe je smaak door de jaren heen kan veranderen. Had ook nooit verwacht dat mijn ware liefde een brunette werd :mrgreen: .

De 996 is een ander verhaal. Die heb ik nooit mooi gevonden. De 997 vind ik wel mooi, alleen toch een heel ander soort auto dan de 911. Beetje het verschil tussen 2 modellen van 1 merk. Een A4 en een A6 zijn beide Audi's, echter toch heel verschillende auto's.

23 feb 2013 13:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Waardevastheid is trouwens een erg betrekkelijk begrip:
Wat is er immers mis met een mooie 996 waarop inderdaad al heel veel is afgeschreven, en waardoor je voor de helft van een 993 of 3.2 een hele mooie comfortable 911 kunt rijden ...

Waardevastheid is alleen een issue als er nog flinke afwaardering voor je kiezen denkt te gaan krijgen.
Slecht bijgehouden 996-en zullen vast nog verder kelderen, mooie en goed onderhouden exemplaren zullen hun bodem zo wel bereikt hebben.

23 feb 2013 14:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
michelm1978 schreef:
Vond de 964 altijd minder mooi. Nu struin ik zelfs het internet af, op zoek naar een knappe 964. Waar ik de 993 voorheen altijd de ultieme 911 vond, ga ik deze de laatste tijd steeds minder mooi vinden. Gek hoe je smaak door de jaren heen kan veranderen.

Precies hetzelfde gehad, vond het net niks destijds. 993, dat was het, en heb er dan ook 2 gehad.Nu vind ik qua looks de 964 de mooiste (alhoewel ik ook de pre-impacts steeds mooier ga vinden :!: )

Inderdaad apart dat je smaak wat dat betreft blijkbaar evolueert.... Als dit voor iedereen geldt, dan kost een beetje 964 straks al gauw 35-40k en een 993 heb je dan voor 25k :wink:

23 feb 2013 15:21
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Een overstap van een 996 naar een 964 zou ik goed kunnen begrijpen. Bij sportwagens gaat het tenslotte om emotie, en emotie is precies wat de luchtkoelers leveren. Start maar eens een 964 in een garage, dan begrijp je wat ik bedoel. :drive:

23 feb 2013 17:40
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
Ben het wel met de 911gek en Jurgen eens - heb zelf ook 997S gehad als daily driver en nu mijn 5e luchtkoeler omdat ik af en toe het bekende rondje om de kerk rijd. Als ik 10-20K km per jaar zou rijden met de 911 - kwam er weer een 997 en als het even kan een GTS. Als je hem af en toe gebruikt en er komt een mooie 964 op je pad kun je het zeker overwegen, want goede auto's worden steeds schaarser.

23 feb 2013 18:09
Profiel
@TS lijkt mij een moeilijke beslissing.
Rationeel heb je interijd gekozen voor de 996.
Gevoelsmatig blijf je je aangetrokken voelen tot 964.
Gebruik je de wagen als dd dan is de 996 gewoon een meer verstandige keuze.
Is Porsche meer een hobby dan de switch maken naar 964 want het gevoel dat je hebt voor de 964 zal blijven. Maar je kan natuurlijk altijd nog een poosje door blijven rijden en misschien een topic aan maken waarbij je een ruil voorsteld. Kan natuurlijk zijn dat er 964 bezitters zijn die de wagen als dd gebruiken en dat minder prettig vinden ivm extra slijtage, waardedaling en minder confort etc.
Inruilen zou natuurlijk ook kunnen maar wellicht ongewenste afschrijving en veel extra bijbetalen.
Succes met je beslissing.

24 feb 2013 12:25
PorscheForum Junkie
bedankt voor de tip clemento,

Ik rijd de auto puur als hobby, ongveer 6-8k km per jaar.
Inruilen is voorlopig idd geen optie. Ben al even gaan kijken, maar zoals hier al eerder gemeld: inruilen is huilen. :cry:
Aangezien ik de auto kort heb en hem eindelijk bijna helemaal naar mn zin heb zal ik hem nog even blijven rijden. Een ruil topic is het proberen waard. Heb er geen hoge verwachtingen van, maar je weet het idd nooit.

Ik moet ook gewoon wat minder zeiken en wat meer :drive: :mrgreen:

24 feb 2013 12:37
Profiel
Pacoloco schreef:
bedankt voor de tip clemento,

..

Ik moet ook gewoon wat minder zeiken en wat meer :drive: :mrgreen:

Voor zeiken kun je beter zeggen dromen toch?
Dromen is nooit verkeerd en die 996 is toch een fantastische Porsche!
De waarde zal vanaf niet niet heel sterk meer dalen vermoed ik.
Bij een eventueel ruil topic moet je een objectieve waarde verrekening voorstellen.
Daarvoor de taxatie waarde nemen denk ik en beide Porsches door 1 taxateur laten vaststellen als er serieuze intresse is voor een ruil. Wellicht zijn er ook nog mensen die overstap van 964 naar een nieuwe Porsche of iets anders overwegen en dan zou jou 996 als inruil kunnen dienen.
Maar blijf genieten van nu hebt want die rationele keuze voor 996 was niet voor niks toch?
- confort
- makkelijk onderhoud
- vermogen
- wegligging
- etc

25 feb 2013 9:26
PorscheForum Junkie
Bedankt voor alle goede adviezen en ideeen. (en aanboden via pb :thumleft: )

Voordat ik me in een volgend avontuur stort moet ik zeker zijn dat ik wel voor de auto ga die me het beste past, zodat ik niet over een jaar weer een soortgelijke post hier op het forum post. Ik denk dat ik voorlopig even door spaar en later eens ga zoeken naar een 965.

Hopelijk zijn ze dan nog betaalbaar want een goede wordt wel schaars geloof ik.

25 feb 2013 20:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3