Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 8:37

Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Merktrouw of bangeschijter? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Bij jou misschien wel, maar bij mij heeft het ff tijd nodig :oops: :mrgreen:

16 feb 2013 12:14
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
toch wel 8) zo,n hok :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

.

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

16 feb 2013 13:01
Profiel WWW Facebook 
the king of cool himself 8)

Afbeelding
Afbeelding

.

23 feb 2013 15:00
Profiel WWW Facebook 
Porsche 911 2003
Waterland
Goed gekeken, maar herken hem niet.......had iets meer megapiksels moeten zijn.... :mrgreen:

Zeer smaakvol optrekje, met dito accessoires....... :wink:

23 feb 2013 17:31
Profiel
964 c2
Den Haag
Herken je 'm niet? 'T is Mike..

23 feb 2013 18:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Een kennis van me is ook al zijn hele leven gegrepen door de magie van Ferrari en wilde een jaartje of wat terug zijn oude jeugddroom in vervulling laten gaan en een 360 CS kopen. De proefrit was ontnuchterend. Het advies was om voor een 430 te gaan want veel beter. Maar ook deze wist niet helemaal de magie over te brengen...het uiterlijk wel maar aan de rijbeleving ontbrak iets (dat was niet de schreeuwende V8). Met als resultaat dat er telkens weer ingekocht wordt bij Porsche ipv Ferrari. Het is echter ook de zorgeloosheid van een P tov F. Electronica die vaak na x duizend km gereset moet worden (de 360 heeft het reset knopje al standaard in het kofferruim), de korte onderhoudsintervallen die dan tevens prijzig zijn (de P gaat zoals elke golf om de 30k) etc etc. Een GT3 knal je 20 keer over de NBR en je tuft vrolijk naar huis, de dag erna start hij gewoon en rij je weer naar de NBR (dat doet maar een handvol auto's na).

Daarnaast is een Ferrari zeker in de vorm van een 458 best een grote lees brede auto geworden, hier wordt de 991 groot gevonden, de 458 is andere koek. Even een tourritje over kronkelwegen is niet het domein van zulke auto's zeker niet als je een 993 oid gewend bent.

Zelf vorig jaar ook wat rondjes op het circuit in de passagiersstoel van een 430 Spider gezeten, de V8 geeft je een bolling, de rest...een Boxster ligt beter op de weg. Wat vaak ook nog meespeelt, wat past nog bij jezelf en je omgeving, doe maar gewoon past nog net bij een P maar met een F roep je het van de daken. Alternatieven als een Masser (vriend van de garage), AM en Lambo? Ze missen toch net even iets tov een F.

Wat blijft is echter de magie van een Ferrari....jong of oud model je blijft je hoofd draaien.

24 feb 2013 10:57
Profiel
Haarlem e/o
Mooie uiteenzetting, heb zelf nog niet echt in een Ferrari mogen rijden :(
Maar heb een maat die ik al vanaf de middelbare school ken en is helemaal gek van Lambo en Ferrari :shock:
Alle type's kent hij uit zijn hoofd en bezit alle folders en heeft ook wat kennissen die zo'n ding bezitten.
Heb de GT3 samen met hem opgehaald en van de week een stukkie met hem geblazen, hij trok echt wit weg en wist niet wat hij voelde en overdrijf niet :oops: :!:
Ben erg in mijn nopjes met de woeste 911 :cheers:

24 feb 2013 11:18
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Apolo2 schreef:
Een kennis van me is ook al zijn hele leven gegrepen door de magie van Ferrari en wilde een jaartje of wat terug zijn oude jeugddroom in vervulling laten gaan en een 360 CS kopen. De proefrit was ontnuchterend. Het advies was om voor een 430 te gaan want veel beter. Maar ook deze wist niet helemaal de magie over te brengen...het uiterlijk wel maar aan de rijbeleving ontbrak iets (dat was niet de schreeuwende V8). Met als resultaat dat er telkens weer ingekocht wordt bij Porsche ipv Ferrari. Het is echter ook de zorgeloosheid van een P tov F. Electronica die vaak na x duizend km gereset moet worden (de 360 heeft het reset knopje al standaard in het kofferruim), de korte onderhoudsintervallen die dan tevens prijzig zijn (de P gaat zoals elke golf om de 30k) etc etc. Een GT3 knal je 20 keer over de NBR en je tuft vrolijk naar huis, de dag erna start hij gewoon en rij je weer naar de NBR (dat doet maar een handvol auto's na).

Daarnaast is een Ferrari zeker in de vorm van een 458 best een grote lees brede auto geworden, hier wordt de 991 groot gevonden, de 458 is andere koek. Even een tourritje over kronkelwegen is niet het domein van zulke auto's zeker niet als je een 993 oid gewend bent.

Zelf vorig jaar ook wat rondjes op het circuit in de passagiersstoel van een 430 Spider gezeten, de V8 geeft je een bolling, de rest...een Boxster ligt beter op de weg. Wat vaak ook nog meespeelt, wat past nog bij jezelf en je omgeving, doe maar gewoon past nog net bij een P maar met een F roep je het van de daken. Alternatieven als een Masser (vriend van de garage), AM en Lambo? Ze missen toch net even iets tov een F.

Wat blijft is echter de magie van een Ferrari....jong of oud model je blijft je hoofd draaien.

Typische verjaardags borrelpraat!!!!!
Even ter info,het"knopje"in het kofferruim is gewoon een dead switch.
http://youtu.be/kKKJdRSI-R8
mischien had je "kennis"vergeten zijn oordoppjes te verwijderen toen hij de ontnuchterende proefrit maakte.Maar goed,dit filmpje is van mensen die niet zo vaak exoten testen.

24 feb 2013 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
addie schreef:
Typische verjaardags borrelpraat!!!!!

Ach kun je zo noemen Addie, ik teken slechts ervaringen op van mensen die zowel P's als F's voor eigen bezit hebben proefgereden en een zelfde dilemma ervaren als molen. De death switch, hoe het ding ook heet, reset switch, master switch whatever, vorig jaar een tijdje op stap geweest met 430 en 360 eigenaren welke je (volgens mij linksboven) in de motorruimte het knopje laten zien dat ze regelmatig gebruiken als alle lampjes weer eens gaan branden. Borrelpraat is normaal positiever als jezelf zoiets bezit.

24 feb 2013 14:50
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Idd de bekende borrelpraat,ik heb gehoord dat,een kennis van me, een vriend van me heeft, enz..... Ik praat uit eigen ervaring heb nl recent mijn 14e p' van de hand gedaan.Stuk voor stuk geweldige auto,s maar met al de voors en tegens van desbetreffend model.Tuurlijk heeft f' dit ook maar heb dit nog niet ervaren(lees nog niet).Ben nu in bezit van een 360 modena dus praat uit ervaring,en o ja.....ben nu een jaar eigenaar en zo,n 6000 km verder.O ja btw,de switch zit in de kofferruimte,deze is net zoals 911 voorin geplaatst.de motorruimte zit achterin.......!!!

24 feb 2013 15:53
Profiel
964 c2
Den Haag
Ik denk dat iedereen op dit forum wel weet dat de motor bij een 360 (en bij een 911) achterin ligt..

24 feb 2013 19:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
addie schreef:
motorruimte zit achterin.......!!!

Daar heb je een punt, maar dat was een gewoontefout :wink: Voel je niet aangevallen Addie, ik schrijf niet dat een F een mindere auto is dan een P als totale beleving. En zoals gezegd mag je het borrelpraat noemen, ik heb het niet uit eerste hand c.q. eigen ervaring maar om dit dan meteen als nonsense te verkopen is ook niet terecht. Mooi toch dat jij ook een positieve ervaring er tegenover kan zetten! Zoals gezegd deel ik een ervaring van iemand die de zelfde beleving heeft dan Molen, waarom dromen van F, er steeds dicht bij komen maar er toch niet aan toe komen. Misschien waren de verwachtingen te hoog (te veel gedroomd) of dat laatste stukje lef.

24 feb 2013 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
nu even niet
apeldoorn
Apolo2 schreef:
addie schreef:
motorruimte zit achterin.......!!!

was ook een beetje cynisch bedoelt. :res:

24 feb 2013 21:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Is goed :mrgreen: , luister als ik voor mijn klep open maak zie ik geen motor...das dus de kofferruimte. Maak ik de klep achter open...zie ik ook weer geen motor, ook dat is dus kofferruimte. Maak ik de deur open zie ik geen trappers/pedalen (hoe komt dan ding dan vooruit?) Je kunt je dus indenken dat ik soms in de war ben mbt dat soort zaken

24 feb 2013 21:41
Profiel
man man ik werd blij van dat filmpje :cheers:

met die guitige oogies van d,r :wink:

.

24 feb 2013 23:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
500E, Challenge Stradale
Merktrouw of bangeschijter: ben (sport)autoliefhebber op de eerste plaats. En wie betaalt bepaalt gelukkig voorlopig. In ieder geval is dit een leuk draadje geworden.

Heb tijdje geleden de GT3 gewisseld voor een Ferrari Challenge Stradale. Verschillende auto's maar toch wel overeenkomsten. Allebei superauto's om te hebben en rijden! Allebei andere beleving bovendien maar dat is uiteraard puur persoonlijk en afhankelijk van wat je belangrijk vindt. Maar dat is in dit draadje al gebleken.
Persoonlijk vind ik dat je een GT3 niet zo makkelijk wil vergelijken met andere Porsche modellen, net zo min als je de Challenge Stradale wil vergelijken met andere touring Ferrari's. Grootste verschil vind ik namelijk de beleving tijdens het rijden bij dit type auto's in vergelijking met de niet-GT3's en niet-Stradales/Scuderia's. En laat dat nou net zijn waarom ik een dergelijke auto koop binnen mijn bruikbare budget. De stereotiepe verhalen van Porsche eigenaren over mensen die geen Porsche rijden herken ik nu bij enkele Porsche rijders als het over Ferrari's gaat. En stereotiep suggereert dat de verhalen onterecht zijn!

Is een Porsche beter of leuker dan een Ferrari of vice versa? Onzin. Is het menselijk om te willen geloven dat kiezen voor een bepaalde zijde goed en verstandig is? Ja, dat leert mij de historie en het heden. Voetbalsupporters bijvoorbeeld. En autoliefhebbers... Etcetera.

25 feb 2013 11:43
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
E.T.: dat heb je mooi verwoord, maar mensen blijven mensen....

En over die 'kofferbak' of motorkap: ik maak nog steeds dezelfde fout door motorkap tegen de kofferklep te zeggen en omgekeerd..... :roll:
En omdat ik meerdere automobielen rij, gaat in de P mijn hand met sleutel automatisch langs de rechter kant van het stuur..... :oops: en in de andere auto's gaat mijn hand langs de linkerkant van het stuur...... :bang: Ben blij dat ik geen Saab erbij heb, dan zit ik helemaal lang te zoeken, vooral op maandagmorgen 8)

25 feb 2013 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
n.v.t.
Omgeving Haarlem
996 GT3 RS vs 360 CS uit een oude top gear. Eens zien wat het oordeel van TG is.

http://www.youtube.com/watch?v=JGRXIDf9yTg

25 feb 2013 15:29
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Die aflevering kende ik nog..., exact dezelfde laptimes!
Maar de 360CS had meer rijbeleving, was echter ook een flink stuk duurder.
Leuk stukje om weer eens terug te kijken.

25 feb 2013 15:43
Profiel WWW Facebook 
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
addie schreef:
Idd de bekende borrelpraat,ik heb gehoord dat,een kennis van me, een vriend van me heeft, enz..... Ik praat uit eigen ervaring heb nl recent mijn 14e p' van de hand gedaan.Stuk voor stuk geweldige auto,s maar met al de voors en tegens van desbetreffend model.Tuurlijk heeft f' dit ook maar heb dit nog niet ervaren(lees nog niet).Ben nu in bezit van een 360 modena dus praat uit ervaring,en o ja.....ben nu een jaar eigenaar en zo,n 6000 km verder.O ja btw,de switch zit in de kofferruimte,deze is net zoals 911 voorin geplaatst.de motorruimte zit achterin.......!!!

Mijn compagnon is echter ook een Ferrari-adept en stond op het punt om een 550 te halen. De proefrit maakte dat hij zich bedacht. Het viel hem enorm tegen.

Het mooiste is echter de broer van een van mijn beste vrienden. Die heeft inmiddels 7 Ferrari's gekocht en ze stuk voor stuk na enkele maanden weer verkocht omdat hij gewoon liever in de Mercedes SL rijdt. En dan is hij weer enkele maanden zonder en wil hij weer een Ferrari kopen. Dus kennelijk moet je een beetje raar zijn om een Ferrari te kopen. Ik schrijf dat overigens in het volle bewustzijn dat als dat laatste zo is ik wellicht binnenkort een Ferrari aan ga schaffen. ;)

25 feb 2013 17:13
Profiel
Haarlem e/o
Devils son schreef:
[Dus kennelijk moet je een beetje raar zijn om een Ferrari te kopen. Ik schrijf dat overigens in het volle bewustzijn dat als dat laatste zo is ik wellicht binnenkort een Ferrari aan ga schaffen. ;)

Persoonlijk vind ik dit ook bij de aanschaf van GT3RS :salut:
Als ik in mijn BMW stap lijkt het wel een elektr. auto zoooooo stil en soepel :mrgreen:

25 feb 2013 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Devils son schreef:
En dan is hij weer enkele maanden zonder en wil hij weer een Ferrari kopen.

Tja "the magic stays" dat zal het wel zijn, SL fantastische auto maar het is toch een beetje die net wat te degelijke vriendin daar waar die wulpse, misschien wat foute, italiaanse schone In je hooft blijft zitten. Dat is wat bij mijn kennis ook telkens speelt, altijd weer die hang naar een F maar wellicht toch bangschijterij? Het is misschien toch zoals bij de Golf vs Giulietta, ik ken weinig mensen die dat geen mooie auto vinden maar uiteindelijk dat vooral de VW dealer zaken...waarom?!

25 feb 2013 20:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Heb je het verschil in leasetarief gezien tussen een Golf en een Guilietta??

25 feb 2013 21:37
Profiel
Haarlem e/o
Beide gehad en weet het verschil :wink:
5576115378

25 feb 2013 21:48
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
felix bahama 912 schreef:
Heb je het verschil in leasetarief gezien tussen een Golf en een Guilietta??

Tja. Iets met onderhoud en restwaarde 8)

26 feb 2013 0:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende