Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:46

Antwoord op onderwerp  [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
BOETE 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: BOETE
diensd toch? :mrgreen:

01 maart 2013 23:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Standtby diensd, vindt ik, terweil ik reedt

02 maart 2013 0:03
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Glas_911 schreef:
Ik snap mevrouw de agente wel. Je rijd lekker rustig kom er z'n asociale Porsche je inhalen, uit jaloezie en frustratie houd ze je aan. :ba: ja, je moet toch iets doen als agent. 2 Keer hier ingebroken, 2 keer alles kapot en auto gestolen. Alles staat op beeld en de Politie doet niks en je hoort er nooit meer van. (beelden niet publiceren privacy schending :shock: ) Het is gewoon veel makkelijker om een "asociale sportauto" van de weg te halen dan een inbreker in te rekenen.

Zoek de frustratie: die zit eerder bij de schrijver dan bij de agente ...

Als je deze redenering volgt, zouden er geen winkeldieven opgepakt mogen worden zolang er nog mensen vermoord worden. Hou op zeg. Ja ik rij ook wel eens te hard maar je zult me nooit horen zeuren over een terechte bekeuring.

En dat van "ja maar ik weet wat ik doe want er is nog nooit iets gebeurd" die ken ik wel.
De sms-ende vrachtwagenchauffeur die achterop een file rijdt, zal dat tot net voor die klap ook altijd gezegd hebben.
Net zoiets als mensen die hun gordel niet dragen omdat er nog nooit iets is gebeurd. Ik rij dagelijks langs zo'n berm monument waar 2 jonge meiden uit de auto zijn geslingerd, enkele jaren terug een opa en oma in Friesland waarvan de 8 jarige kleindochter uit de auto vliegt, dood. Heb lang geleden een keer eerste hulp verleend aan een jonge meid die met dr kopt door de voorruit was gestuiterd. Die kan daar haar leven lang aan terudenken als ze in de spiegel kijkt.
Hebben allemaal hetzelfde gemeen: Nee echt er was nog nooit eerder iets gebeurd.

02 maart 2013 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
@TS: pix or it didn't happen! :mrgreen:

02 maart 2013 14:20
Profiel ICQ 
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
Nou ik heb hem binnen ze heeft me gematst eigenlijk was het dat toch geen !#!$@@ wijf
het is geworden € 240
het blijft zonde geld maar ik heb wel geluk gehad Pffff

28 maart 2013 19:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
3.0 SC Jubileum '81 & een 3.2 G50 Cabrio '87
The Wolffman schreef:
Nou ik heb hem binnen ze heeft me gematst eigenlijk was het dat toch geen !#!$@@ wijf
het is geworden € 240
het blijft zonde geld maar ik heb wel geluk gehad Pffff

:( € 240 of ( 240 km/h) :mrgreen: ? het blijft zonde geld maar je heb wel geluk gehad, niet meer te hard :drive:

28 maart 2013 19:17
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik heb al een jaar of drie geen boete meer gehad 8) :drive:
Zonder stinger/coyote etc. :wink:
En ja, ik trap het gaspedaal ook regelmatig wat te diep in.

Mocht het toch weer eens gebeuren blijf ik altijd vriendelijk tegen de dienstdoende agenten.
Het gaat namelijk meestal niet om een overschrijding van 5-10 km/h te hard en ik weet op dat moment donders goed waar ik mee bezig ben.
Ik doe iets wat niet mag, zij doen gewoon hun werk. Simpel zat.

If you can't stand the heat....

28 maart 2013 19:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Kreeg de mijne vanmiddag ook binnen :roll:
Afbeelding
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

28 maart 2013 23:47
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.5 Tiptronic Audi A6 (2007)
Wassenaar
Bij mij op kantoor doen we ook dit soort zaken. Vraag eerst eens op basis van de WOB (Wet Openbaarheid Bestuur) zowel het bron document als een op ambtseed opgemaakt op proces verbaal gelijkend document. Hierin staat namelijk exact door agente opgemaakt (onder ede) wat er gebeurd is en hoe de meting tot stand is gekomen. Met die informatie kun je een hele hoop. En zoals ik zeg (-en uit ervaring spreek) zal je boete in de meeste gevallen worden vernietigd, vooral als je er een jurist eens grondig naar laat kijken.

Mijn ervaring leert dus nogmaals dat de agente in kwestie heel precies in het proces verbaal moet hebben staan hoe zij die meting heeft uitgevoerd en welke berekening hieraan te grondslag lag (zonder meet apparatuur). Dit zal doorgaans resulteren in seponeren, tenzij de agente een geheel kloppende berekening in het proces verbaal heeft staan en laten agente nu net niet de grootste rekenkundige zijn :salut:

Succes!!!

29 maart 2013 0:11
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
dat is ook een DIKKE Pffff

29 maart 2013 7:46
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
@ michaelb - juridisch zal je vast geljk hebben. het is niet mijn stijl. heel stoer hard rijden prima maar dan niet huilie huilie doen als je gepakt wordt. als er een duidelijke fout gemaakt is zou ik het nog wel begrijpen. al dat kronkelen en zoeken naar spijkers op laag water laat ik aan me voorbij gaan. ik zie de boete maar als contributie voor iets leuks.

maar wie (niet) betaalt bepaalt. ieder zijn meuk.

29 maart 2013 7:52
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Zo is dat.

29 maart 2013 9:02
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
@horn, eens

maar wat the f** moet je doen om 440,- euro boete te rijden of heb je inmiddels een abo waarbij ze ea maandelijks bij je opstellen

29 maart 2013 9:11
Profiel
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
ah even de moeite genomen terug te lezen....

THE MUD schreef:
Dat is toevallig, ik kwam vandaag thuis en vond onderstaande fanmail bij de post...
Afbeelding
Afgelopen zondag 168 waar je 120 mocht :oops: .
Nahja doodzonde van het geld en had er graag iets anders meer gedaan (zeker omdat ik op genoeg andere fronten beetje zuinig aan probeer te doen). Maarja dit is een risico dat je neemt als je besluit om te hard te rijden.
Heeft iemand enig idee hoeveel dit geintje me gaat kosten :scratch: ?

29 maart 2013 9:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Forumcrashtestdummy
Juistem :oops: .
Gewoon gelijk betaald, warme douche gepakt en niet teveel meer aan denken, iets met schuld en een dikke bult, vingers branden en op de blaren zitten, etc :scratch: .
Al had ik er ook liever een setje OEM Cup 2's incl banden of replica Cup 1's met banden van gekocht, was ik weer een stukje dichter bij m'n P :roll: .
- 986 3.2S
- 986
- 968 Coupe
- 964 Carrera 4
- 968 Club Sport

29 maart 2013 9:45
Profiel Facebook 
Moderator
PF #57
en dat begrijp ik dan ook weer :twisted:

29 maart 2013 11:34
Profiel
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
horn schreef:
@ michaelb - juridisch zal je vast geljk hebben. het is niet mijn stijl. heel stoer hard rijden prima maar dan niet huilie huilie doen als je gepakt wordt. als er een duidelijke fout gemaakt is zou ik het nog wel begrijpen. al dat kronkelen en zoeken naar spijkers op laag water laat ik aan me voorbij gaan. ik zie de boete maar als contributie voor iets leuks.

maar wie (niet) betaalt bepaalt. ieder zijn meuk.

Horn, in principe eens met het eerste. Maar als jurist zou ik zelf ook kijken of eea wel volgens de regels van het spel is verlopen. In het voorbeeld van TS lijkt wat dat betreft nog wel enige 'marge' te zitten.
Bij een duidelijke fllitsbon of staandehouding door camerawagen: niet zeuren.
Een agente die je aanhoudt met (vermoedelijk) 50+ te veel, en het dan afdoet met Eur 240 roept bij mij vragen op. Of je hebt een rechtsgeldige, concrete meting, of niet. Vraag me af of een agent o.b.v. inschatting van de snelheid mag bekeuren.

29 maart 2013 14:12
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Als de overheid geen redelijke bedragen wenst te incasseren, mag je als burger ook wat in het werk stellen om ze dwars te zitten, of nog beter: om je recht te halen. Want wie zegt dat ze de boete juist hebben opgelegd? Als ik mij niet vergis, zijn de opleggers (agentjes, administrateurs, enz) nou niet echt universitair geschoold. Dus over vergiskansen, ijkrapporten, etc, heb je hier niet te maken met lichten.
Of hoeven jullie hier helemaal niets te doen voor je centen? Alleen maar heilige boontjes, die graag het boetekleed aantrekken als ze een paar kilometer te hard hebben gereden?
Ambtenaren denken zeker helemaal slapend rijk te kunnen worden door de boetes exorbitant omhoog te schroeven. Bedoeld om de staatskas flink te spekken. Daar mag dan ook best even voor gewerkt worden, laat ze maar even een beetje zweten als ze jouw envelop helemaal open moeten maken, als ze die zware brief eruit moeten halen. Voor mij maakt het niet uit; ik voel me net zo klote als ik een boete krijg van 25,= als wanneer ik 450,= aan mijn broek krijg voor dezelfde overtreding.
Wel eens gehoord wat je voor wildplassen krijgt? 'jippie' voor de oudere blaas-zwakkere medemens, maar ja, betalen moet hij. Even een kort toeterje naar een kennis op straat?

Ik moet hard werken voor mijn geld, ben een voorbeeldig burger, en af en toe wil ik mijn auto even de sporen geven. Dat geeft mij ontspanning, daar is die auto voor bedoeld. Misschien leef ik daar wel een beetje voor. En die vrijheid wil ik mij graag permitteren op een rustig stukje weg, zonder daar anderen mee in gevaar te brengen. En wanneer mijn gedachten op de A2 even wegdrijven, ik speel bijvoorbeeld een stukje gitaar om de verveling van 100km/h wat te verdrijven, dan is het toch zeer vervelend als er straks 850,= in de bus valt, omdat ik 102,84 km/h te hard heb gereden???? En dan krijg ik van sommigen van jullie het welbekende NEDERLANDSE VINGERTJE????
Daar ben ik veel te veel Liberaal voor, en een beetje anarchist.

29 maart 2013 15:16
Profiel
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Bij gerede twijfel zeker even werk van maken. In alle andere gevallen niet. Al die kansloze bezwaren houden alleen maar legers ambtenaren in dienst en dat kost ook weer geld.

29 maart 2013 15:30
Profiel
993 4S
+1
(en nog een paar tekens, anders kom ik niet aant minimum)

29 maart 2013 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
jongens rustig allemaal ik betaal hem gewoon ik hardstikke geluk gehad en ga geen slapend honden wakker maken met de vraag of de agente wel de juist dingen gedaan heeft en heb ook helemaal GEEN zin aan juridische ge ouweH. :ass:

29 maart 2013 19:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Porsche Boxster 2.5 Tiptronic Audi A6 (2007)
Wassenaar
Het punt is juist dat als TS instemt met de bekeuring, deze ook automatisch een * achter zijn naam krijgt voor een overtreding van meer dan 30 KM per uur.
Mijn pleidooi is dus niet zozeer gericht op de hoogte van de boete, maar als TS zondermeer instemt en nog eens 30 KM te hard rijdt loopt TS het risico dat bij de derde keer zijn rijbewijs zal worden ingevorderd.

Ofwel, voor TS is het van belang dit te voorkomen en daarom zeg ik vanuit juridische overwegingen en in belang van TS (niet het geld) dat het wijsheid is er alles aan te doen deze boete te laten vervallen. Betalen = Instemmen en betekent een notitie voor 30 KM te hard achter je naam!!!

30 maart 2013 20:26
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
hoe kunnen we bezwaar maken dan??

30 maart 2013 23:45
Profiel WWW Facebook 
Lada
Helemaal in het zuiden.
Brief naar de officier van justitie sturen.

of zo:

http://www.boeteservice.nl/?gclid=CO-4r-K2pbYCFVDMtAodo2cAeg
Afbeelding

Maareh, hoe was de wok :wink:

30 maart 2013 23:56
Profiel
PorscheForum Rakker
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
zo vol als een EI
wel lekker maar eigenlijk hartstikke ongezellig je bent constant aan het lopen en zit aleen of met zn 2 te tafelen

31 maart 2013 0:10
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 129 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende