Auteur |
Bericht |
hkrant
|
Ervaring 996 met hoge kmstand
Ik heb een 996 3.4 1998 met bijna 200.000 km. Geen technische problemen (afkloppen) en in goede staat onderhoud. Ik zit er over te denken om er meer mee te gaan rijden, zeg 20-25000 per jaar.
Wie heeft er ervaring met hogere km standen ? Wat is wijsheid want de waarde zal daardoor flink dalen ?
|
02 maart 2013 0:39 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Denk niet dat de waarde nog veel meer zal dalen dan het al gedaan heeft. Zal nu al niet veel meer dan 18K opbrengen dus gewoon lekker rijden met dat ding.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
02 maart 2013 0:47 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
De waarde zal daardoor flink dalen? Ik denk dat de grootste waardedaling al wel geweest is eerlijk gezegd.
|
02 maart 2013 0:47 |
|
|
hkrant
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Past helemaal in de lijn van mijn gedachte Loop ik nog tegen specifieke problemen aan of kan ik bepaalde problemen voorkomen ? Het is trouwens een triptronic.
|
02 maart 2013 8:38 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
tiptronic. kans op gevoelige IMS Lager is bij een tiptronic volgens mij minder dan bij een handbak. en de kans is volgens mij iets van 5% uberhaupt. Ik zou lekker van mijn auto gaan genieten en die 20-25K km/jr er mee gaan rijden. Ik denk dat je nog wel eens tot de conclusie zou kunnen komen dat het goedkope km's zijn. Afschrijving is al gebeurd. Als hij mocht gevoelige IMS Lager kan je voor minder dan 50 ct per km/jr je auto laten herstellen. Ik zeg: doen!
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
02 maart 2013 8:46 |
|
|
Duc1993
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Rijden! bij de mijne scheurde bij km stand 220000 de linkerkop. Heb toen besloten alles maar te laten reviseren. Op zich zag alles er goed uit behalve 1 kettingspanner. Die zat vast en had met 10 a 20.000 km voor problemen gezorgd. Nu was ik er op tijd bij en heb gelijk alle modificaties uit laten voeren.
|
02 maart 2013 9:14 |
|
|
de911gek
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Lekker rijden en regelmatig je onderhoud plegen.. afschrijving zie ik in jou geval ook als een non issue... have fun
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
02 maart 2013 10:17 |
|
|
Regular72
Etten-Leur
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Ik denk dat de onderhoudskosten incl. extra reservering bij 20k p/ jr ruimschoots de jaarlijkse afschrijving overtreffen. Daarnaast moet je een beetje geluk hebben bij onvoorziene kosten. En ach... Dan kost het maar wat meer. De glimlach 's ochtends als je de P start is onbetaalbaar, toch!
_________________________________________ Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal.
|
02 maart 2013 10:37 |
|
|
hilmp2
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Heb ook een 996 uit 98, 320k+. Wel motor, versnellingsbak en koppeling 100k geleden vervangen. Altijd goed onderhouden, rijdt heerlijk. Met 200k is er wel een (iets) verhoogde kans op motorproblemen die zich versneld aandienen als je meer gaat rijden. Waarde zal misschien nog wel iets zakken maar iig niet heel veel. Wijsheid moet je zelf afwegen. Ik zou ook lekker gaan rijden.
Gr. Ric
|
02 maart 2013 11:14 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Kilometerstand gebruiken als argument om m scherp te kopen; geld wat je bespaart tov een duurdere met minder kms in de potje stoppen en lekker gaan karren met dat ding !
Heb vroeger veel gebruikte autos gehad waarmee ik 30-40k per jaar reed. Ik kocht dan bv liever een auto met 150.000 km die al nieuwe remschijven, waterpomp, wiellagers, distributie riem had meegkregen, dan eentje met 110.000 km die die kosten nog moets gaan krijgen. Zou moet je naar deze 996 ook eens kijken.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
02 maart 2013 13:22 |
|
|
twt
996Brabant
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
heb een 996 3.4 uit 2000 nu +200000 km ; rij bijna dagelijks met veel plezier
|
02 maart 2013 14:42 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Ik zou hem inruilen op een nieuwer type met minder KM's en daar mee gaan rijden. Straks loop je tegen hoge kosten aan voor een revisie. Die kan jij beter in een nieuwer model stoppen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
02 maart 2013 18:56 |
|
|
hkrant
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
ik heb zitten kijken maar een wat nieuwere auto met minder km betekent al snel 10.000 bijleggen. dan kan ik beter tegen de revisie aanlopen.
wat zou een revisie moeten kosten grofweg ?
|
03 maart 2013 15:36 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Revisie kost, afhankelijk wat je laat en moet doen, tussen de 5 - 10K. Ik zou die 10K in een nieuwer model stoppen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
03 maart 2013 15:47 |
|
|
bully
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Hier bij Resto ik dacht 7k.
|
03 maart 2013 15:48 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Het is geen vaste prijs. Het hangt af wat er allemaal moet gebeuren. Stel dat alles vastloopt, dan kan je niet zeggen voor 7K wordt alles gerepareerd.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
03 maart 2013 16:04 |
|
|
dirty gertie
928 S4 manual, ex 964 C2, ex 993 C2
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Lekker houden. 996 met veel minder kms geeft net zoveel kans op gevoelige IMS Lager,en die van jou heeft zich al 200k bewezen en is al grotendeels afgeschreven.
|
04 maart 2013 4:21 |
|
|
hkrant
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Dat sluit wel aan bij mijn gevoel, ik weet na een jaar the toeren nu wel wat ik aan deze auto heb en ik ben tevreden! Nu zien hoelang dat duurt !
|
05 maart 2013 22:19 |
|
|
twt
996Brabant
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
"heb een 996 3.4 uit 2000 nu +200000 km ; rij bijna dagelijks met veel plezier"
behalve gister :stond aan de kant vd weg koelvloeistoflekkage radiateur ? zal vanmiddag garage bellen
|
08 maart 2013 14:40 |
|
|
hkrant
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Soms zit het mee, soms ...
|
08 maart 2013 15:53 |
|
|
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Heb ik ook gehad op weg naar en in Italie. Bleek dat de radiateurs verstopt waren, na schoonmaak nooit meer last van gehad. Dus er is hoop....
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
08 maart 2013 18:49 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Uit eigen ervaring , kan ik vertellen , dat een 996 tiptronic met meer dan 2ton op de teller , OOK kan gevoelige IMS Lager . Ik kan niet in jouw financien kijken , maar denk goed na , over de opties die je hebt .
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
09 maart 2013 0:50 |
|
|
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Tja, ze gevoelige IMS Lager.... Of ze gevoelige IMS Lager niet Gelukkig zijn er veel meer die niet gevoelige IMS Lager dan wel En laten we eerlijk zijn, welke wagen tussen de 2-3 ton is nou niet aan een degelijke revisie toe. Luftie, waterkoker, Porsche, Audi, MB of wat voor merk dan ook. Kwestie van prijs. Nieuwe Audi motor is waarschijnlijk goedkoper dan de revisie van een Porsche blok maar dat is appels met peren vergelijken. Ben er inmiddels wel achter dat het reviseren van een luftie niet goedkoper is dan een watergekoeld blok. Wel dat ze qua motor wat meer kunnen hebben maar ook dat ze dan last krijgen van andere zaken die de jonkies minder hebben (blaasjes enzo (en erger)). Daarentegen zijn ze wel waarde vaster. Neemt niet weg dat de staat courant moet zijn willen ze voor een goede prijs van eigenaar wisselen en om die staat te hebben en te houden kost ook geld. Crisis tijd helpt ook niet echt. (voor de verkopende partij tenminste). Ja, ik weet het, volgens de statistieken ploft 5% wel. Dat betekend echter ook dat 95% niet ploft Maar zo simpel zit de wereld niet in elkaar natuurlijk. Alles heeft onderhoud nodig.
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
09 maart 2013 1:13 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Ik denk dat een moderne motor zeker 600.000 km moet kunnen draaien. Mijn A8 reed met 245.000 km als een nieuwe auto, ongetwijfeld was die nog lang niet op de helft van zijn levensduur. Een revisie tussen de 2-3 ton is voor een degelijke auto als Audi, BMW of Mercedes véél te pessimistisch.
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
09 maart 2013 1:34 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Re: Ervaring 996 met hoge kmstand
Das 1 op 20, dat vind ik astronomisch hoog voor zo'n risiko.... maar ik denk niet dat het zo hoog is....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
09 maart 2013 10:28 |
|
|