Auteur |
Bericht |
sunnyfunny
|
 Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze
Hond vind het niet zo fijn in een sedan, achterin Wat een mooie bak, wordt ik wel hebberig van. Maar praktisch..... Ongeveer vergelijkbaar met onze P als gezinsauto, het kan net.
_________________________________________ Life's to short not to live it up a little!
|
01 maart 2013 11:40 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Er zijn wel wat nadelen: lagere structuurstijfheid, meer geluiden komende van achterste wielkasten in het interieur, grotere zijwindgevoeligheid, achterruit die sneller vol met smurrie hangt... Maar uiteindelijk ben ik eveneens een fan van station's. Qua ruimte durven ze uiteindelijk wel eens tegenvallen ten overstaande van de verwachtingen, omdat je niet hoog kunt stapelen (achterruit en zijruiten leunen sterk naar binnen). Maar in vele gevallen zien ze er fraaier uit dan een sedan en bieden ze ook een mooi overzichtelijk koetswerk naar achteren toe (met de lengte van de huidige middenklassers niet onbelangrijk).
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
01 maart 2013 13:18 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Krijg je van me, maar dat lijkt mij voor 99,999999 vd 100 gebruikers geen probleem. Je bent nl. volstrekt idioot als je met een station het circuit opgaat oid  . Het is mij niet opgevallen. Misschien omdat daar ook bij mij een uitlaat wat herrie maakt.  Klopt. Maar ik dacht dat we het vooral over interieurruimte en praktisch laden hadden, dus daar lag mijn focus op.  In ieder geval vind ik bij Audi de avant mooier dan de sedan. 
|
01 maart 2013 15:04 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
|
01 maart 2013 16:28 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Dat laatste. Ik zeg toch niets nieuws hoop ik? 
|
01 maart 2013 16:30 |
|
 |
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Had VM020 toch gelijk. Ik stel dan ook voor om zijn permanente ban om te zetten in een ere lidmaatschap 
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
01 maart 2013 16:57 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Ah, wacht, verkeerd geschreven/geinterpreteerd... Ik bedoel te zeggen dat je een sedan VOL kan proppen, dat je op de kofferklep moet gaan zitten om hem dicht te krijgen, en dat je daar geen last van hebt. Als je dat in een station doet, komt alles "over" je achterbank... Op die manier "minder handig" dus... True, maar hoe vaak gebeurt dat? Overigens, het is jammer (maar helaas waar) dat je rekening moet houden met anderen die niet van je spullen af kunnen blijven bij het kiezen van een auto!  Laat ik het zo stellen, ik denk dat 90% van de stationrijders in NL prima met een sedan uit de voeten zouden kunnen. Of het mooier is of niet, is inderdaad een keuze  ... (smaak, niet te twisten, die kreten)
|
01 maart 2013 17:00 |
|
 |
caelin
Nu 991.2 GT3
ex 991.1 GTS
ex 981 GT4
ex 997 Turbo S
ex Cayman S
|
Mijn vrouw vindt sedans voor, eh, "chronologisch geavanceerden"...als je begrijpt wat ik bedoel. Dus dat past eigenlijk wel prima bij de gemiddelde porsche rijder 
_________________________________________ Match je auto altijd aan de juiste muziek!
|
01 maart 2013 17:24 |
|
 |
Devils son
|
Daar heb je een scheidingsnet voor...  Ik merk dat nu ik een hoop zooi voor mijn dochtertje mee moet nemen dat die avant verdomd goed van pas komt. En dan rij ik toch veel liever een avant dan een SUV of (the horror...) een MPV. 
|
01 maart 2013 17:28 |
|
 |
Devils son
|
|
01 maart 2013 17:29 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Meer dan eens! 
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
01 maart 2013 18:19 |
|
 |
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Ik vind die lange dingen allemaal geen porum. Rijd er maar één keer in m'n leven in, omdat ik dan alleen liggend reis....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
01 maart 2013 20:54 |
|
 |
PieterZ
964 C2 Coupe 91 zwart
BMW 528i 97 Soewart
EX 964 C4 Cabrio 91 NachtblauwUtrecht
|
Maar wat is jouw mening? En ik gok dat je géén station rijdt 
_________________________________________ ......
|
02 maart 2013 9:44 |
|
 |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
+1 
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
02 maart 2013 10:01 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Zonder woorden:  Maar ik snap wat je bedoelt, en in de DTM rijden ze met "coupe's" in plaats van sedans.... En kan me voorstellen dat een station handiger is met inladen, en nog altijd 300x beter dan een SUV of MPV inderdaad!
|
02 maart 2013 11:44 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Die audi is nu wel een sedan in deze foto  , nu kunnen ze eindelijk een A5 nemen ipv de 4deurs A4.
|
02 maart 2013 12:36 |
|
 |
pat69
992 S cabrio (ex 997 4S cabrio, ex-993 cabrio)030
|
Er is maar 1 station die op dit forum de baas kan zijn: Ben benieuwd of ie 5 zitplaatsen krijgt (of 4)
|
02 maart 2013 12:49 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Dan ging ik toch voor een RS6 Avant. Net wat specialer dan een Panameravant.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
02 maart 2013 13:03 |
|
 |
hisolid
|
|
02 maart 2013 14:18 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik ben zojuist terug gekomen van de wintersportvakantie met mijn sedan. Ik was zo'n beetje de enige die geen dakkoffer mee hoefde te torsen. Alle bagage voor vijf personen paste met gemak Ik vraag mij altijd af wat men allemaal voor overbodige zooi meesjouwt als ik een fullsize MPV (!) met vijf mensen erin mèt dakkoffer zie rijden On topic: deze station is best te pruimen 
|
02 maart 2013 16:15 |
|
 |
Danny
3.2 carrera cabrio "88stein lb
|
Af en toe wens ik ook zo`n geweer voor op de auto , maar dan met echte kogels .
_________________________________________ Ferdinand Piech op de vraag van Enzo , : waarom is de 917 nog steeds luchtgekoeld "luft kannst du während einem rennen nicht verlieren "
1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst
en hier voor de foto`s
|
02 maart 2013 16:18 |
|
 |
Ewout
|
Toen wij voor het eerst met ons eerste kind op vakantie gingen had ik mijn Passat variant tot de nok toe volgeladen (had ook zo'n bagagerek gekocht). Later leer je dat je een groot deel van deze spullen niet echt nodig hebt 
|
02 maart 2013 16:21 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Zoals altijd geldt: groot, groter, grootst!
Heel vroeger gingen we met zijn vieren met een Kever op de wintersport, en ook dat ging. Oftewel: hoe groter de auto, hoe meer 'shit' je meeneemt.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
02 maart 2013 16:25 |
|
 |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
grens is bij ons altijd het afdekzeil. moet nog dicht kunnen. Helpt wel dat ik geen reservewiel heb, zeer handig gat voor voetballen, schoenen e.d. On topic: AM is mooi, maar deze mag er ook wezen  Iets voor jou Ewout?
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
02 maart 2013 16:26 |
|
 |
Ewout
|
Van sommige auto's moet je geen stationcar willen bouwen.... 
|
02 maart 2013 16:29 |
|
|