Auteur |
Bericht |
Chaos
996 C2 2000
/EX 986 2000
/Ex 986 1998
/Ex 986 1997Lisse
|
By-pass op boxster uitlaat
Heren, ik wil een bypass op mijn uitlaat van mijn boxster maken. Het plan was om dit buiten om te doen, maar ik vond op het 986Forum een foto van de binnenkant van een einddemper. Wat ik nu zit te denken is om waar de uitlaat de demper binnen komt, om in die kamer een gat te slijpen en in de interne buis een of meerdere gaten te boren, want als ik de demper bekijk aan de binnen kant komt dat op het zelfde neer als een bypass buiten om. Wat in jullie mening hier over, Gr Eric
|
23 feb 2013 22:51 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Kon even niet zo snel de beschrijving vinden van de interne modificatie. Heb echter weleens een 'How-to' gezien op het web. Zal nog even zoeken... Een bypass, zowel 'intern' als 'extern' is in ieder geval aan te raden (wanneer je van meer geluid houdt) http://youtu.be/QwYaKx0wec4
|
24 feb 2013 13:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Als je maar zorgt dat de uitlaatgassen van links en rechts niet tegen elkaar aan "botsen"
|
24 feb 2013 13:53 |
|
|
Pinin39
ondernemer in wegenbouwproductenborger
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Ik ga het ook laten doen alleen wel extern : http://www.pedrosgarage.com/Site_3/Make ... haust.htmlWaarom ? is veel makkelijker , het resultaat hetzelfde en als je er vanaf wilt las je de boel weer eenvoudig dicht .... makkelijker is dus ook goedkoper vaak
|
24 feb 2013 15:29 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
_________________________________________ ->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>
|
25 feb 2013 13:39 |
|
|
Pinin39
ondernemer in wegenbouwproductenborger
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
yep ... die eerste ziet er niet uit (buisjes zijn niet recht en zitten er vreemd in ) tweede is goed alleen kost het me een keer 200,- om het te laten maken en netjes.
|
25 feb 2013 13:44 |
|
|
Pinin39
ondernemer in wegenbouwproductenborger
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Zo de aanpassing is gedaan ! nu eve een brug regelen om de sportuitlaat er onder weg te halen en de LSE (Lukens Sport Auspuff) te monteren Uploaded with ImageShack.us
|
27 feb 2013 15:29 |
|
|
Boxster2010
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Netjes, en buisjes er mooi recht op .
|
27 feb 2013 18:54 |
|
|
Pinin39
ondernemer in wegenbouwproductenborger
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Dat was ook de reden dat ik niet op marktplaats een demper voor 150,- heb gekocht als het dan moet dan moet het goed en ik ken mezelf ik erger me suf aan een scheef buisje niemand ziet het maar ik weet het. Albert ken ik al jaren en we hebben al heel wat nachten in een pitbox een racemotor weer opgelapt voor de volgende dag ... altijd precies en altijd netjes !
|
27 feb 2013 21:06 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Ziet er goed uit Nu nog het geluid
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
28 feb 2013 0:57 |
|
|
Boxster2010
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Heb je de demper ook gepolijst?
|
28 feb 2013 22:55 |
|
|
Pinin39
ondernemer in wegenbouwproductenborger
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
nee dat is lak (hittebestendig die nog nat was) vindt eerlijk gezegd een originele uitlaat er niet uitzien met die dikke hangbuik dus hoe minder ie opvalt hoe beter
|
01 maart 2013 8:18 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Ben benieuwd naar het geluid? Heb nu zelf een tequipment uitlaat. Klinkt wel aandig maar ziet er niet uit. Die bypass geet volgens mij wat meer snerpend geluid, toch?
_________________________________________ ->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>
|
01 maart 2013 20:32 |
|
|
RichardP
ex. 996 C2 MK2 tiptr.ex. Boxster 986 Zaanstad
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Persoonlijk vind ik die PSE uitlaat er ook niet uitzien. Echter heeft deze toch al wel een by-pass??? Ik weet het niet, maar zal het geluid wezenlijk verschillend zijn?
|
01 maart 2013 20:57 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Bypass Klopt maar geluid is vrij donker. Die gaten rondom de uitlaat vind ik het er idd niet mooier op maken.
_________________________________________ ->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>
|
01 maart 2013 23:56 |
|
|
Pinin39
ondernemer in wegenbouwproductenborger
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
alsof ik een andere auto heb ! echt wat een heerlijk snerpend geluid ... redelijke brom maar niet overdreven en als je gas geeft is de snerp die je anders boven 4000 hoort er al vanaf 2000 ..... da's lekker !
kortom ik ben blij met de LSA (lukens Sport Auspuff hahaha )
|
02 maart 2013 10:10 |
|
|
dubsport
Porsche 968Noord Brabant
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Dat vraagt om een audio file of filmpje
_________________________________________ ->>porsche historie | 911 3,2 '87 | 964 C2 '92 | 964 C2 '91 | Boxster 2,5 '98 | 968 '92 ->>
|
02 maart 2013 20:08 |
|
|
Pinin39
ondernemer in wegenbouwproductenborger
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
als ik tijd heb maak ik die even !
|
02 maart 2013 23:24 |
|
|
A-Line
LEEUWARDEN
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Hahaha. Je weet de spanning wel op te bouwen
|
03 maart 2013 12:19 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Ik neem aan dat deze bypass "tuning" alleen bedoeld is om meer geluid te maken? Flowmatig kan ik me namelijk niet voorstellen dat het wat brengt uberhaupt gezien de haakse(?) montage in het eindstuk. De bypass blaast alleen het eindstuk alleen maar vol. Terwijl je daar juist free flow wil. Kan zelfs nog wel eens een verslechtering op dat vlak zijn. De combi geluid en betere flow lijkt mij leuker ...
|
04 maart 2013 0:56 |
|
|
Pinin39
ondernemer in wegenbouwproductenborger
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
puur qua geluid een verbetering . Als je mee vermogen wilt zul je toch wat aan de inlaten , uitlaten en mappings moeten doen denk ik maar voor mij was het ook puur het geluid een beetje meer aanwezig te laten zijn .
2 x een EPS systeem gehad , zelfs dat was puur voor het geluid . extra vermogen voor op straat vindt ik persoonlijk zeer betrekkelijk ( circuits is dan weer heel wat anders)
|
04 maart 2013 7:58 |
|
|
fvosje
ProcesoperatorTerneuzen
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Afgelopen week veel gelezen op een Boxster forum. Zij passen het geluid van de uitlaat op de volgende manier aan. Boor met een lange boor van 10 mm een gat vanuit de uitlaatpijp in de middelste (5e) kamer van de uitlaat. Doe dit ook voor de andere uitlaatpijp. Zo krijg je eigenlijk een kleine interne bypass. Ik heb het gisteren gedaan en het resultaat is geweldig. Stationair een zwaarder geluid , dit tot een 3000 t/m. Daarna maakt het weinig verschil. Ik ben er heel tevreden mee. Het standaard geluid was te zacht naar mijn idee. Deze oplossing werkt en kost niets. Hoe groter je de gaten boort, hoe harder het geluid. Volgens het forum is 25 mm echter het max ivm evt. brom geluiden binnen. Waar schijnlijk al bij jullie bekend, maar toch. Hier is de link van het forum. http://986forum.com/forums/diy-project- ... 10-hp.htmlgr, Frank.
_________________________________________ Boxster 2.7
|
04 dec 2014 16:47 |
|
|
Scooby-R
Een echte Nee-T3
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Deze veronderstelling kan ik bevestigen, na verschillende by-passes te hebben gemaakt en getest ("Dyno-runs" met XLscan via OBDII, rollende start 25-125 km/uur) gaf elke by-pass vermogen verlies. (Geen ingewikkelde pk/nm run maar gewoon in tijd) Verschillende by-passes die ik heb gemaakt en getest. (Let wel, op een 3,4 996 mk1 dus niet op een 986) 1*Klappen aufpuff, kleppen tussen in-en uitgaande pijp, 40 mm buis, 2 haakse bochten. 2*Kleppen er tussenuit en directe pijp tussen in-en uitgaande buis, 40 mm buis zonder bochten. 3*Buis vanaf de bovenste "dop" van de eind-demper naar de uitgaande buis, 40 mm, 1 haakse bocht. 4*Eind-demper delete kit, vanaf de kat direct met een bocht naar achteren. (LOUD !!) 1 en 2 gaven een mooi/acceptabel geluid maar merkbaar verlies. 3 gaf een dieper/donkerder geluid dan 1 en 2 en minder verlies. (beste optie voor een by-pass) 4.......Mega-gaaf geluid (onacceptabel volgens sommige) maar vermogen zakt als een pudding in elkaar. Na vele uren "prutsen" zonder gewenst resultaat toch maar een setje Fabspeed Maxflow eind-dempers gekocht. Aardig donker geluid en iets meer power. (volgens de metingen) Conclusie, aanpassen einddempers is puur voor de sound, van vermogenswinst en verbeterde gasrespons is (helaas) geen sprake. Voor een mooie sound zonder (merkbaar) verlies kun je dus beter een setje sportdempers monteren in plaats van (net als ik ) proberen het wiel opnieuw uit te vinden.
_________________________________________ I have sexdaily, I mean dyslexia, fcuk
|
05 dec 2014 13:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Leuk, die boor-actie ... maar er is geen weg terug Deze heeft kleppen die je dicht kan zetten ... en dan produceert 'ie een standaard geluid Met de kleppen open zou deze uitlaat 104 dB moeten maken ... maar dat krijg ik er (nog) niet uit. Heb de schakelaar binnen handbereik in het voorste stuk van de midden-console zitten
|
05 dec 2014 18:24 |
|
|
marco angelo
|
Re: By-pass op boxster uitlaat
Misschien vervuil ik dit topic wel, maar wel eens de desnorkel kunstgreep voor de boxster uitgevoerd? Ik merk wel degelijk een toename van iets vermogen in het middengebied zeker in combinatie met mijn k&n filter. Bovendien een lekkerder oppikken in het geheel. Misschien iets om uit te proberen? Bovendien een dieper en mooier inlaatgeluid. Terug naar origneel kan altijd.
_________________________________________ later is nu
|
05 dec 2014 19:49 |
|
|