Re: Porsche 993 "rear overhaul"
Afgelopen week weer wat werk kunnen verrichten aan de 993 . . .
Zo zijn beide chassisdelen waar het "euvel" zich bevindt in de zinkcoating gezet en gespoten.
Het bewuste plaatje / steuntje is eveneens gecoat, gespoten en gemonteerd, hitteschilden gemonteerd en vervolgens het hele spul in de wax gezet.
Daarna de "heatertube" zoals de Engelsen 'm zo mooi noemen gemonteerd . . . een heerlijk gevecht met die 2 inbusbouten die schuin onder de "RS" motordrager zitten.
Normaal al lastig te bereiken en nu al bijna helemaal niet meer
maar goed, het spul zit.
Zaterdag flink opgeschoten.
De pijpelarij van de verwarming gemonteerd, vanaf daar waar deze de carrosserie uitkomt tot en met de "flapperbox" (geweldig woord
).
En dan . . . piece of art . . . de x-cat met de Europipe dempers gemonteerd.
De nieuwe steunen voor de achterbumper gemonteerd (met name de voorste waren behoorlijk verroest).
Daarna getracht de dubbele bobine te monteren.
Gelijk met de RS modificatie van de motordrager zijn er 2 moeren ingelast waar ik de bobine aan moet monteren . . . echter deze zitten nu aan de achterzijde.
Nu het hele spul gemonteerd is, zijn deze @#$^&%@# eigenlijk niet meer bereikbaar (zie foto rechtsonder).
Ik ga nu proberen de motor weer te laten zakken (alleen 2 moeren los van de RS lagers) en . . . hopelijk kan ik er dan wel bij.