Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:27

Antwoord op onderwerp  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende
De 911 is dood leve the Boxster/Cayman.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Nee staat gepoetst in de showroom, aflevering in de week erna. Zal wel een van de eerste zijn :ba:

24 feb 2013 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Daarbij lijkt het nog steeds het best bewaarde geheim van Nederland te zijn dat 2 maart de dealerintroductie van de nieuwe Cayman is. :wink:
Zelf ga ik naar PCG, waar ze 2 S-en en 1 gewone zullen hebben staan (de 2e gewone komt binnenkort). 8)

24 feb 2013 17:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Ja het komt vaker voor dat als iemand ergens enthousiast over is, ze er vaker over praten, of niet ?!? Oh..ja daarom zijn vele P-enthousiasten op dit forum te vinden :bang:

Porcay, ga jij binnenkort nog "over" als uber-cayman enthousiast?

24 feb 2013 17:56
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Frank64 schreef:
Porcay, ga jij binnenkort nog "over" als uber-cayman enthousiast?

Er zijn diverse 'partijen' die me tegen trachten te houden, waarvan een deel intern (het gezonde deel van mijn verstand, in combinatie met mijn bankrekening). Mijn huidige S is perfect......maar het jeukt wel, dus wie weet?

24 feb 2013 21:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Overdrijf ik door nog een testje......

(Winstwaarschuwing voor Frank64: van 0.49 tot 1.30 overslaan):
http://www.abhd.nl/video/porsche-cayman-s/

Ook nog lezen?
http://www.autoblog.nl/porsche-cayman-s ... t-en-video

26 feb 2013 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Hi Porcay,

Thx voor de winstwaarschuwing maar net als met KPN aandelen, tips komen vaak net te laat :bang:

Ik verwacht meer dan tevreden te zijn en ik kom uit een Z4 dus zal zeker beter zijn.
En niet iedereen wil maximale pk's maar gewoon een fijne auto fit for purpose
Heb ook geen enkele ambitie om de ruige jongen uit te hangen.

En er moet altijd wat te wensen blijven in het leven :D

26 feb 2013 21:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
En weer puntjes voor de 2.7, m.n. aan het einde van het artikel en midden in: If you hadn't driven the 3.4-litre, you'd never want for it because the 2.7-litre engine is lively and rev-happy but with enough torque to pull this 1.3-ton car quickly through the lower revs. (....heb ik weer :bang: ):
http://www.telegraph.co.uk/motoring/car ... eview.html

27 feb 2013 14:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Leuke review, "The Cayman wasn't a bad car before, but this one is a world-beater."

Dat belooft wat!

Sta er wel van te kijken dat een afd-fabriek optie teveel geluid kan hebben;

"The flat-six fires with a metallic, guttural roar. It's distinctively and evocatively Porsche, but the sports exhaust is simply too noisy and after five minutes you switch it off."

Ik denk dat je deze in de Boxster gewoon open kunt laten staan omdat het geluid dan niet "gevangen" zit in een kleine dreunende cabine?

27 feb 2013 14:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Zou kunnen @Remmel.....we zullen gaan zien.
Ondertussen is de opmerking dat de sportuitlaat (optie van €2800) teveel lawaai produceert in meerdere reviews gemaakt. Bij mijn wensconfiguratie heb ik een vinkje verwijderd..... :mrgreen:

27 feb 2013 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
@porcay, to S or not to S that is the question :drive:

Alles heeft voor en tegens en ik vraag me wel eens af wat voor keuzes de journalisten privé maken.

Geluidsniveau etc is erg persoonlijk. Ik vind sport+ al erg nerveus en leuk voor even maar geen 50 km achter elkaar.

Als we maar genieten van de keuzes die we maken. Kopen hem toch niet voor de buurman. Wellicht wel voor de buurvrouw maar dan ligt het eraan waar en nog belangrijker naast wie je woont :ba:

27 feb 2013 18:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Porcay schreef:
Zou kunnen @Remmel.....we zullen gaan zien.
Ondertussen is de opmerking dat de sportuitlaat (optie van €2800) teveel lawaai produceert in meerdere reviews gemaakt. Bij mijn wensconfiguratie heb ik een vinkje verwijderd..... :mrgreen:

Kan me bijna niet voorstellen dat een PSE te veel geluid maakt. Zoiets is natuurlijk erg subjectief. Heb dat commentaar ook nog nergens gelezen over het geluid. Bij de oude las je natuurlijk ook wel eens dat potentiele kopers een PSE in een Boxster/Cayman te luid vonden en er vanaf zagen...van mij mag hij harder, ik heb de standaard deactivering al uitgeschakeld bij de mijne dus always on!

Ben dus erg benieuwd naar een eerste eigen ervaring, voor mij is een PSE een standaard vinkje aan :mrgreen:

01 maart 2013 7:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Ik heb op Duitse fora ook al gelezen dat sommige een PSE op een 981 te veel vonden dreunen. Ook mijn huidige Cayman met PSE dreunt tussen 2000 en 2500 rpm soms hinderlijk.

01 maart 2013 11:36
Profiel
PorscheForum Junkie
Nu 991.2 GT3 ex 991.1 GTS ex 981 GT4 ex 997 Turbo S ex Cayman S
Hmm, dat heb ik nou totaal niet ik vind persoonlijk de PSE perfect. Heb hem zelfs zo gemaakt dat hij echt aan/uit staat wanneer ik dat instel en niet wanneer de ECU vindt dat hij uit zou moeten ivm geluidsoverlast ofzo.
Dus staat hij eigenlijk altijd aan. Dat dreunen komt mij totaal niet bekend voor.

01 maart 2013 18:41
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Excusezzz wanneer dit al eerder voorbij is gekomen, maar kwam het Boxster Tequipment (optie) programma tegen via de deze link

Was aardig onder de indruk. Is echt veel lekkers te krijgen voor de nieuwe Boxster!

Let op: Er wordt een PDF bestand gedownload vanaf het internet!

01 maart 2013 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Blijkt maar weer eens hoe persoonlijk dat uitlaatgeluid wordt ervaren. Per saldo vermoed ik dat beduidend minder PSE's worden verkocht dan standaard uitlaten. De meesten houden het dus liever rustig.

@RichardP: optie/tequipmentlijst was de oude al langer dan menig salarisstrook :wink:

01 maart 2013 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Vandaag geluid kunnen testen van de 981 Cayman base en was (voor mij) voldoende, zowel binnen als buiten. Heb video met geluid maar uploaden is nog een puzzel.
Gereden in een gele Cayman PDK en heb idd een hele grote glimlach die voorlopig nog niet weg is.

02 maart 2013 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Start 981

http://youtu.be/6L4Y9B7TBB0

02 maart 2013 15:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Is dit die van jou @Frank64?

Die glimlach is heel voorstelbaar; heb vandaag genoten van 3 introductiemodellen bij PCG; twee basis en een S. Mooi om te zien en om de verschillen te proeven. Binnenkort rijden! :drive:

Een bizar puntje: Porsche doet z'n uiterste best te beweren dat de Cayman een zelfstandig ontwikkelde auto is. Heel anders dan de Boxster....beweren ze.
Wat schetst mijn verbazing kijkend naar de deurdorpel van de S in Heteren.....staat Boxster S op :shock:

02 maart 2013 23:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Hi Porcay,

Ja dat is mijn Cayman :ba:
Wordt volgende weekend afgeleverd en kan ik uitgebreid blijven genieten.
Vandaag in een introductie basis (geel, mooi ! ) kunnen/mogen rondrijden en idd de glimlach is nog lang niet weg.

(Ook PCE hadden 2x basis en 1x de S.)

02 maart 2013 23:35
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Porcay schreef:
Een bizar puntje: Porsche doet z'n uiterste best te beweren dat de Cayman een zelfstandig ontwikkelde auto is. Heel anders dan de Boxster....beweren ze.
Wat schetst mijn verbazing kijkend naar de deurdorpel van de S in Heteren.....staat Boxster S op :shock:

Dat is wel een ' grappige' fout van de fabriek. Echt een collectors item :D

Voor de rest is de Cayman natuurlijk een Boxster met een dak, niets apart ontwikkeld, technisch zijn ze zeer eender.

03 maart 2013 11:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Frank64 schreef:
Hi Porcay,

Ja dat is mijn Cayman :ba:
Wordt volgende weekend afgeleverd en kan ik uitgebreid blijven genieten.
Vandaag in een introductie basis (geel, mooi ! ) kunnen/mogen rondrijden en idd de glimlach is nog lang niet weg.

(Ook PCE hadden 2x basis en 1x de S.)

Hee Frank was dat de jouwe bij PCE, heb ook een hele tijd daar rondgelopen. Ik moet zeggen dat het geel de Cayman goed staat (beter dan op de 911) alleen de velgen vond ik er minder bij passen.

Een korte ronde gemaakt in een 4S met PSE en opeens kan ik me iets voorstellen bij het dreunen, vond de PSE in de 911 ook meer dreunen dan ik gewend ben maar wel nog altijd ruim binnen mijn pijngrens. Wellicht komt dat door de truukjes die ze tegenwoordig toepassen met het versterken van bepaalde tonen. Vond het ook allemaal een tikje kunstmatiger klinken (maar nog altijd een top geluid!)

03 maart 2013 14:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Apolo2 schreef:
Hee Frank was dat de jouwe bij PCE, heb ook een hele tijd daar rondgelopen. Ik moet zeggen dat het geel de Cayman goed staat (beter dan op de 911) alleen de velgen vond ik er minder bij passen.

Hi Apolo2,

Ja die zwarte die buiten stond is/wordt idd van mij. De standaard 18" vind ik persoonlijk erg mooi vond staan. Ben niet geheel onpartijdig (of geheel niet ?) maar de auto is live veel mooier dan de plaatjes/filmpjes op internet.
Is de 2e keer dat ik een auto puur op basis van een plaatje koop, en vorige keer was slecht bevallen, maar nu erg goed. :cheers:

Ik was er van 10:30 tot 12:45 inclusief een proefrit 11:00 - 11:40 met die gele Cayman.
Wellicht hebben we elkaar gezien, is altijd moeilijk omdat we niet met rugnummers rondlopen ;-)

03 maart 2013 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Frank64 schreef:
De standaard 18" vind ik persoonlijk erg mooi vond staan. Ben niet geheel onpartijdig (of geheel niet ?) maar de auto is live veel mooier dan de plaatjes/filmpjes op internet.

In deze verschil ik met je van mening, maar pas op; het gaat over smaak......dus persoonlijk :)
De 18" is me te ielig voor de Cayman. Bovendien, maar dat kan alleen de praktijk uitwijzen, heb je nogal wat bandhoogte waardoor je iets minder strak de bochten zult kunnen nemen verwacht ik ( dat merk ik althans met mijn 18" winterwielen t.o.v. mijn 19" zomerwielen). Nogmaals: persoonlijk hoor....

Wat vind je van de 5-spaaks velgen op de zwarte Cayman van PCG (zie foto de MUD). Dat zijn 19" Cayman S velgen. Zou mijn keuze zijn, alhoewel, ik ook de andere Cayman S velg mooi vind......

Nog één design issue: wat vinden jullie (die 'm gezien hebben) van de zwarte plastic opvulling onder de voorbumper? Zelfde als bij de Boxster (uiteraard). Bij 987 zit daar een open rooster. Vind ik veel mooier. Bij een witte auto (not my choice) kan het voor mij wel omdat het mooi contrasteert. Bij een zwarte auto......mwah. Vind dan mijn 987 echt mooier op dat punt. Deal breaker? :shock:

Overigens is Porsche Entry & Drive nog niet bestelbaar/leverbaar en dat is sowieso een deal breaker! Kondigen ze expliciet aan dat dit een nieuwe optie is......is ie onbestelbaar vooralsnog :evil:

Allemaal hypothetische problemen hoor; moet zoals het er in eerste instantie bij staat teveel bijleggen :roll:

03 maart 2013 18:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Hi Porcay,

Indien ik 19" zou kiezen had ik liever de 19" van de 981 boxster vs de Cayman. Gewoon ook kwestie van persoonlijke smaak.

Voor de grill heb je gelijk en kijk ik hier naar: https://www.zunsport.co.uk/porsche-981- ... e-set-p321

Staat idd mooier en kan je in zwart en aluminium krijgen. Nu alleen nog boxster maar verwacht een Cayman versie omdat de bumpers afwijken.
Lees op andere fora ook helpt tegen schade als gevolg van opspattende steentjes tegen koeling. Is ook duidelijk zichtbaar en kan die schade ook voorstellen. Moet dan wel een redelijke steen zijn. Heb jij ooit gehoord van dat type schades of is dit pas 'open' vanaf de 981 serie?

Mvg Frank

03 maart 2013 19:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bij mijn 987c S is het middenstuk ook gewoon een dichte plastic plaat. En de radiatoren liggen open en bloot, hier ook geen bescherming.

Bijzonder hoe de inflatie van velg groottes gaat. Op een 964 is 17 inch groot, op een 993 18 inch, op een 987/997 19 inch en 991/981 is dat 20 inch. Een 981 met 17 inch velgen ziet er niet uit en een 964 met 20 inch ook niet.

03 maart 2013 22:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 17  Volgende