Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:42

Antwoord op onderwerp  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende
De 911 is dood leve the Boxster/Cayman.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Frank64 schreef:
Hi Porcay,

Indien ik 19" zou kiezen had ik liever de 19" van de 981 boxster vs de Cayman. Gewoon ook kwestie van persoonlijke smaak.

Voor de grill heb je gelijk en kijk ik hier naar: https://www.zunsport.co.uk/porsche-981- ... e-set-p321

Staat idd mooier en kan je in zwart en aluminium krijgen. Nu alleen nog boxster maar verwacht een Cayman versie omdat de bumpers afwijken.
Lees op andere fora ook helpt tegen schade als gevolg van opspattende steentjes tegen koeling. Is ook duidelijk zichtbaar en kan die schade ook voorstellen. Moet dan wel een redelijke steen zijn. Heb jij ooit gehoord van dat type schades of is dit pas 'open' vanaf de 981 serie?

Mvg Frank

Jouw keuze is mijn tweede optie.....mogelijk eerste (ben er nog niet uit.....maar goed: heb nog wel even :roll: )
Gril oplossing vind ik aardig....maar eens kijken hoe de after market zich verder ontwikkelt.
De 987 heeft zowel opzij als midden open roosters. Nog nooit problemen met stenen gehad. Wel verzamelt het herfstblad zich in de ruimtes voor de radiator. Stofzuigertje....klaar is Kees

03 maart 2013 22:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Porcay schreef:
Nog één design issue: wat vinden jullie (die 'm gezien hebben) van de zwarte plastic opvulling onder de voorbumper? Zelfde als bij de Boxster (uiteraard). Bij 987 zit daar een open rooster. Vind ik veel mooier. Bij een witte auto (not my choice) kan het voor mij wel omdat het mooi contrasteert. Bij een zwarte auto......mwah. :

Oei oei oei, ik dacht alleen wij zaten te mieren...ehh :mrgreen: De plastic opvulling is bij de Cayman niet altijd gelijk aan de Boxster. De Boxster, S en non-S heeft de dichte opvulling die ook de non S Cayman heeft. De Cayman S daarentegen heeft een open middenstuk waarachter je een luchtgeleider ziet die ook de lucht die in het midden binnenkomt naar beide koelers stuurt. Het was ons een raadsel waarom de Boxster S dat dan niet ook heeft (misschien alleen PDK)!? In elk geval vonden wij de oplossing bij de Cayman S erg fraai.

04 maart 2013 8:20
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
@Apolo2: weet je zeker dat het over de 981 gaat?

Mijn huidige 987S heeft inderdaad een mooi open rooster. De 981S die ik bij PCG gezien heb heeft volgens mij de dichte plastic bak......zoals je misschien ook op de foto van de MUD kunt zien bij het topic over de introductie van de nieuwe Cayman.
Als er af fabriek een optie is om een open rooster te kiezen zou ik dat altijd doen......heb 'm echter nog niet gevonden :scratch:

04 maart 2013 9:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Zeker weten, met verschillende mensen hebben we de verschillen bekeken. Heb nu geen tijd maar mocht ik een foto vinden waarop het te zien is stuur ik het door. Heb je een PDK of handbak S gezien, misschien zit daar het verschil.

Edit: hier zit wel het gevaar van definitieverschillen in tav open dicht :mrgreen: . Zo open als de 987 nee, CS is wel meer open dan de non S en Boxster :wink:

04 maart 2013 9:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Okay, ben benieuwd naar foto's die mijn bezwaren wegnemen. 8)

Nog een puntje: de roosters opzij voor de radiatoren zijn bij de basis Cayman gespoten (zwart) bij de S zijn ze ongespoten......dus ook weer plastic 'look'. Waarschijnlijk dat ze bij Porsche ongespoten een exclusievere uitstraling vinden hebben....... :roll:

04 maart 2013 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Idd ook opgevallen dat de Cayman S een v-vorm heeft in middendeel bumper met open luchtflow naar de koeling.
Weet niet wat Boxster S heeft.

04 maart 2013 11:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
De grijze Boxster S die bij PCE buiten stond heeft het zelfde middendeel als de non S Boxster en non S Cayman. Ik ga eens kijken of dat een handbak was (bij de 997 en 987 hadden de PDK auto's een extra koeler in het midden, wellicht dat de PDK bak bij de S ook extra koeling nodig heeft en vandaar de luchtsplitter).

EDIT: in het filmpje van Chris Harris zie je in de slomo op 3:36 (met wat fantasie) dat de lucht vanuit het midden niet geblokt wordt maar geleid naar de koelers. In het filmpje zie je een S met PDK. Daarmee is de vraag, waarom heeft de Boxster S dat niet nog niet opgelost.

04 maart 2013 19:18
Profiel
PorscheForum Rakker
911 Cabrio
Utrecht
Zag vandaag die nieuwe Cayman bij PCA lans de A2.
Vanuit de verte lijkt het lijnen spel erg op een Nissan.
Toeval?
Of zou het door de lichtval komen.

04 maart 2013 22:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Apolo2 schreef:
EDIT: in het filmpje van Chris Harris zie je in de slomo op 3:36 (met wat fantasie) dat de lucht vanuit het midden niet geblokt wordt maar geleid naar de koelers. In het filmpje zie je een S met PDK. Daarmee is de vraag, waarom heeft de Boxster S dat niet nog niet opgelost.

Ik wil het heeeeeeeel graag zien......maar tis r nie :cry:
Echt een solide plastic bak daar onder de nummerplaat......imho :scratch:

Bij geel is dat een contrast wat kan. Bij zwart is het, vind ik, lelijk....
Optie is zwart laten spuiten, bij een zwarte auto dan. Mooier zou zijn een horizontale open gril, voor mijn part quasi :wink:

04 maart 2013 23:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
@Porcay, rest je één ding. Gaan kijken naar de bruine Cayman bij PCE. De verkopers zagen ook het verschil maar konden het ook niet uitleggen. Een ding was voor ons duidelijk, de oplossing bij de Cayman S was mooier dan bij de andere 981 varianten.

05 maart 2013 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Hi Porcay,
Vrijdag morgen ben ik bij PCE. Apolo heeft gelijk dat de vorm op die S bij PCE een v-vorm heeft. Viel mij ook direct op. Erg mooi en lijkt mij qua luchtstroom ook optimaal. Ik zal dan ook zeker een foto voor je maken en naar je posten als 'bewijs'

05 maart 2013 13:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Ben benieuwd guys, ga zelf ook snel weer kijken!
Jullie zijn toch niet in de war met de radar middenin van de adaptive cruise control hė :mrgreen:

05 maart 2013 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Porcay schreef:
Ben benieuwd guys, ga zelf ook snel weer kijken!
Jullie zijn toch niet in de war met de radar middenin van de adaptive cruise control hė :mrgreen:

:scratch: adaptive cruise control als je het over overbodige opties op een Cayman hebt........ die dus.

05 maart 2013 21:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
:mrgreen:
Idd!

05 maart 2013 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
Vandaag bij PCA geweest om de Cayman te bewonderen. Zag er prima uit. Ik verbaas me wel dat de instap Cayman niet standaard geleverd wordt met xenon-verlichting maar met gewone halogeenlampjes :scratch: Dat zou ik er denk ik nog wel opzetten. Verder heb ik niet veel nodig, cruise control, parkeersensoren en metallic lak, dan ben ik helemaal tevreden met de nieuwe Cayman. Overigens zei de receptioniste dat er nog geen demo beschikbaar is voor proefritten... Wel apart nu de andere dealers die kennelijk wel hebben.

05 maart 2013 21:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Porcay,

Kijk bij de eerste foto van de gele Cayman S en de rode eronder waar je duidelijk de v-vorm en openingen ziet:

http://autocarmodifications.blogspot.dk/2013/02/2014-new-car-porsche-cayman-s.html

De grijze is een base Cayman en daar is de vlakke plaat te zien.

Scheelt je een tripje naar PCE :D

05 maart 2013 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
erwin996 schreef:
. Overigens zei de receptioniste dat er nog geen demo beschikbaar is voor proefritten... Wel apart nu de andere dealers die kennelijk wel hebben.

Er staat idd een gele bij PCE maar ook die gaven aan te hebben moeten doordrammen om er een op kenteken te krijgen ivm strikte regelingen Porsche bij lancering. Heb je gelijk een ritje met je 996 naar gezellige brabant.
Zag volgens mij ook ergens een foto van PCA van Cayman met dealer platen.

EDIT: gevonden op draadje : introductie 981 Cayman

Halfpenny schreef:
Ik was ook ij PCA - mooi auto met PDK. Heeft een proefrit gedaan. Heel veel kracht - meer dan mij S.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

05 maart 2013 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Frank64 schreef:
Porcay,

Kijk bij de eerste foto van de gele Cayman S en de rode eronder waar je duidelijk de v-vorm en openingen ziet:

http://autocarmodifications.blogspot.dk/2013/02/2014-new-car-porsche-cayman-s.html

De grijze is een base Cayman en daar is de vlakke plaat te zien.

Scheelt je een tripje naar PCE :D

Vannacht bedacht ik al dat het mogelijk is dat we aan het communiceren zijn.......zo kort mogelijk langs elkaar heen kletsen (iedereen hoor, dus niet specifiek jij of ik @Frank64).
Waarschijnlijk ben ik onduidelijk geweest: de plastic bak onder de nummerplaat is hetgeen mij stoort :bang:
Die zij-inlaten vind ik prima (in kleur meegespoten bij een Cayman, zwart gespoten bij een S :roll: ), maar die massieve zwarte plastic bak.....dat vind ik lelijk :flush:
Daar zitten bij mijn huidige 987 horizontale lamellen. Dat vind ik mooi........ 8)

06 maart 2013 8:47
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Snap jouw punt wel Porcay. Ik kwam op autoweek deze nog tegen (misschien onderdeel van een optie, mogelijk zelfs zoiets als snelheidsafhankelijke cruise control oid?):
Afbeelding

Meeste andere foto's op Autoweek databank tonen zelfde 'plastic bak', maar bij enkele dus deze, optisch in elk geval afwijkende, ronde inzet in het midden. Vast wel iemand die weet waartoe dit dient :wink: .

06 maart 2013 8:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Die ronde bol is de lens van de radar van de adaptive cruise control idd :thumleft:
Maakt het nog lelijker m.i. (bovendien imho een onzinoptie).

Fijn dat je ziet wat ik bedoel.....dacht al dat het dan toch aan mij zou kunnen liggen :bang:

Overigens vind ik m.n. het plastic zwart lelijk bij een zwarte auto (mijn keuze). Bij wit, geel , rood enzo zou je het contrast juist kunnen waarderen. :wink:

06 maart 2013 9:32
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bah lelijke oplossing, ze hadden beter bij Audi gekeken voor die ACC. Onze A6 heeft die ook in het midden van de grille, maar het is een vlak stukje plastiek die niet opvalt. Geen bol.

Overigens gebruik ik die optie eigenlijk alleen bij 50-70-90 km/u wegen (BE), op de autostrade is het best vervelend met al die mensen die veel te kort invoegen voor je en jij steeds afremt.

06 maart 2013 11:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
@Dobbelsteen: QED (oftewel: dat zeg ik....onzinoptie, juist als je 'm op de snelweg af zet).

Na zondag weet ik meer en voor je gaat vragen: ik heb al een bijrijder: The ultimate Boxster/Cayman event! :cheers: :drive: :thumleft:

'Beste Porsche relatie,

Wij bevestigen hierbij uw deelname aan de unieke proefrit met de Porsche Cayman/ Boxster voor as 10 maart.

Wij zullen samen met de collega's van het ANWB test en trainingscentrum u een unieke mogelijkheid geven te ervaren wat het middenmotor concept van Porsche uniek maakt. U gaat dat niet allen in theorie beleven maar ook nog in de praktijk toetsen. Tevens krijgt u de gelegenheid om uw eigen auto uit te testen op diverse baan oefeningen.'

Ziet er allemaal heel 'uniek' uit :mrgreen: ik heb er in ieder geval zin in! :ba:

06 maart 2013 12:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Ik ga voor de volgende oplossing:
https://www.zunsport.co.uk/porsche-981- ... e-set-p321

Zowel de openingen aan buiten kanten van bumper en het plastic obstakel.

06 maart 2013 12:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Lijkt me zwart gespoten een fraaie oplossing @Frank64. :thumleft:
Ben benieuwd naar de foto van je auto na montage! :D

06 maart 2013 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Porcay schreef:
Vannacht bedacht ik al dat het mogelijk is dat we aan het communiceren zijn.......zo kort mogelijk langs elkaar heen kletsen (iedereen hoor, dus niet specifiek jij of ik @Frank64).
Waarschijnlijk ben ik onduidelijk geweest: de plastic bak onder de nummerplaat is hetgeen mij stoort :bang:
Die zij-inlaten vind ik prima (in kleur meegespoten bij een Cayman, zwart gespoten bij een S :roll: ), maar die massieve zwarte plastic bak.....dat vind ik lelijk :flush:
Daar zitten bij mijn huidige 987 horizontale lamellen. Dat vind ik mooi........ 8)

Je bent duidelijk genoeg geweest Porcay :wink:

Ik vraag me nu wel af, vind je de oplossing van de S beter dan die van de non S? Ik wel, de "zwart plastic bak" is wat minder vlak, meer 3 dimensionaal en minder aanwezig dan bij de non S. Op de foto's van Frank zie je toch duidelijk dat deze er anders uitziet dan bij de witte met afstandsradar.

Het is me overigens nooit opgevallen dat de Cayman lamellen heeft in de middenopening, ik heb gewoon een open gat met daarachter de 3e koeler.

Als je nog even wacht met het kopen van een nieuwe komt misschien de 3e koeler terug en heb je weer een open gat, bij de intro van de 997.2 was vermelde Porsche nog trots dat de PdK bak itt de TT geen 3e koeler nodig had, niet lang erna zat er gewoon op elke PDK een 3e koeler :mrgreen:

06 maart 2013 14:17
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 17  Volgende