Auteur |
Bericht |
Pieter_964
964 C4 (90)
ex 997 S (08), 996 C2C (01)München
|
 Het nut van garantie, we gaan het nu meemaken
Geachte forumgenoten,
Auto vanochtend voor een 111punten check en garantieverlenging weg gebracht (grote beurt komt weer over 8k km dus in de zomer). Blijkt de bak nat (niet drijfnat maar duidelijk nat) dus die moet nu worden uitgebouwd incl. koppeling etc. minimaal 1 a 1,5dg arbeid. Mensen bij PC Düsseldorf meenden dat het garantie is de kosten hiervoor. We gaan t meemaken, ik houd jullie op de hoogte..
gr. Pieter
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
04 maart 2013 9:50 |
|
 |
Thefrits
993 2sBelgië
|
 Re: Het nut van garantie, we gaan het nu meemaken
Vervelend zeg... Maar zal toch geen probleem dan zijn... In ieder geval succes !
|
04 maart 2013 9:53 |
|
 |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Is dit niet gewoon slijtage?
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
04 maart 2013 10:08 |
|
 |
Paulus9934S
|
Ik heb in het verleden 2x aanspraak gemaakt op de Approved-garantie (996 en 997) via PCG en heb er buitengewoon goede ervaring mee. Geen enkele discussie over eventuele kosten en garantie.
|
04 maart 2013 10:15 |
|
 |
Pieter_964
964 C4 (90)
|
Geen idee, konden natuurlijk niet direct zo zien wat er aan de hand is. Maar de serviceman deed in ieder geval heel gemakkelijk over de uitbouw etc. ik schat dat het afhankelijk is van wat er gevonden wordt of het al dan niet garantie is. We gaan t meemaken (zoals ik al schreef). Maak me niet teveel zorgen hoor, auto schakelt gewoon goed en grote olievlekken heb ik niet ind e garage (waar ie al weken staat) dus heel spannend is t iig niet. (hoop ik)
_________________________________________ "Shoot for the moon, even if you miss you'll land among the stars
|
04 maart 2013 10:35 |
|
 |
Delnoy
|
Ik hoop dat het meevalt Pieter. Als alles onder garantie gemaakt wordt kunnen we i.i.g. een biertje extra drinken op Camp 
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
04 maart 2013 11:19 |
|
 |
Pieter_964
964 C4 (90)
|
Dat biertje drinken we toch wel, gok ik zo (Arjan niet, die drinkt geen bier)
|
04 maart 2013 12:28 |
|
 |
Delnoy
|
|
04 maart 2013 14:00 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Pon garantie voor onze gebruikte VW werd altijd keurig afgehandeld. En ik heb die garantie ook dusdanig vaak nodig gehad kort na aankoop, dat ze me maar geen verlenging van die garantie hebben aangeboden ...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
04 maart 2013 14:04 |
|
 |
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Zelfde ervaring bij PCG. 2x gebruik gemaakt van Approved garantie. Geen discussie, en perfect geregeld.
_________________________________________ "I worked hard, and if you work hard you get the goodies" - Steve McQueen.
|
04 maart 2013 15:19 |
|
 |
arjan
|
pieter is in iedergeval uitgeslapen, we zullen het zien in juni 
|
04 maart 2013 17:01 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Koppeling vervangen onder garantie? Dat gaat echt niet gebeuren. Dat is slijtage. De lekkage verhelpen valt wel onder de garantie.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
05 maart 2013 0:12 |
|
 |
Pieter_964
964 C4 (90)
|
Hoho cowboy, niet zo snel Koppeling en bak moeten worden uitgebouwd, vervangen koppeling hebben we het niet over gehad. Ik heb hem wel gezegd dat mochten ze nou als de koppeling er toch onderuit is zien dat die duidelijk aan het verslijten is dat ze me dan even moeten bellen, want ik denk dat ik die dan direct laat meenemen (op mijn kosten uiteraard). Het gaat puur en alleen om het verhelpen van de lekkage.
|
05 maart 2013 9:40 |
|
 |
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Bij mij wordt vandaag de voorruit in en uit gebouwd in verband met en rammel in de dash  Allemaal onder garantie. Ik ben een pietje presies als het bij mijn autos komt en Pon blijkbaar ook 
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
05 maart 2013 10:03 |
|
 |
de911gek
|
Inderdaad fijn voor je Pieter dat het er naar uitziet voor je dat je deze reparatie niet cash hoeft af te tikken.... zijn toch dure grappen zo... alleen al aan arbeidsloon... succes! 
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
05 maart 2013 21:56 |
|
 |
Pieter_964
964 C4 (90)
|
Update, auto is klaar, 2 dichtingsringen vervangen ni de bak, koppeling was al een keer vernieuwd. En ze hebben mijn PSE remote unit (die er welgeteld 3 weken in zit) uitgebouwd want garantieverlenging alleen bij autos zonder modificatie Die mot ik er dus weer even insleutelen
|
06 maart 2013 13:58 |
|
|