Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 4:31

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Opladen zonder lichtnet mogelijk ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht Opladen zonder lichtnet mogelijk ?
Marcos schreef:
En dan nu het 1e praktische vraagje.

Ik heb een klasse 3 alarm dat constant aan blijft staan. Maar ik heb geen electriciteit in mijn garage, zodat ik geen druppellader kan gebruiken om de accu op te laden. Na 3 weken is de accu dan blijkbaar leeg en zal de noodaccu zorgen dat het alarm gaat loeien.
Hoe gaan jullie hier mee om, of hebben jullie allemaal wel stroom in de garage?

Kan je de accu ook op sterkte houden als je geen lichtnet in de garage hebt, door bijvoorbeeld een 2e accu (die ik zo nu en dan thuis zou kunnen opladen) aan te sluiten op de hoofdaccu.

Of zou je ook een "druppellader" oid kunnen gebruiken zonder netstroom???

29 jun 2005 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Hallo,

Ik zou in jouw geval een zgn. Jumpstarter kopen: een mobiele accu met startmogelijkheden. Bij vele bouwmarkten te koop voor ca 45 euro.

Asls je deze thuis oplaadt en vervolgens enkele dagen parralel aan je accu zet zal de lading 50/50 over beide accu's verdeeld worden.

Vervolgens kan je er weer even tegen. Thuis jumpstarter weer volladen etc...

Gr. Gijs.

29 jun 2005 22:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Kijk dat bedoel ik, thankx

29 jun 2005 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
Hallo Marcos

of een klein zonne paneeltje http://www.acimaccubedrijf.nl/
werkt perfect je hebt maar een paar ampare nodig om je accu op peil te houden en een klein zonne paneel kost ongeveer 165 euro dus dat zal de pret niet drukken.En nog een voordeel de stroom is gratis dus hij verdient zich zelf terug.

anton964

29 jun 2005 23:27
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC targa '79
Amsterdam
Bericht 
Hmm. Goede tips natuurlijk maare; zou je accu het niet een heel stuk langer uit moeten kunnen houden? Zoveel stroom gebruikt een alarm toch niet?
Ik laat de mijne, ook een SC Targa met een klasse III, wel eens een paar maanden staan en nix aan de hand. Zou ik de enige zijn die zijn auto met klasse III alarm wel eens een maandje, of misschien wel twee, niet gebruik zonder dat de accu dan leeg is?

J.

04 jul 2005 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Ik denk dat ik twee weekjes vakantie dan ook wel kan overbruggen zonder opladen, toch ...

04 jul 2005 23:22
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
De accu van mijn 964 houdt het iets meer dan 2 weken vol en dan istie leeg :twisted: Dus als je mazzel hebt dan zijn de 2 weken geen probleem. Een kennis van me heeft een 3.2 en bij haar is de accu na 4 DAGEN :shock: al helemaal plat :!:

04 jul 2005 23:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Ik zou in jouw geval een zgn. Jumpstarter kopen: een mobiele accu met startmogelijkheden. Bij vele bouwmarkten te koop voor ca 45 euro.

Als je een 964'er (die enorme stroomverslinders zijn) aan zo'n gamma-spul gaat hangen is het verhaaltje uit als je de contactsleutel nog maar bekijkt ...
Is trouwens ook de vraag niet dacht ik ... hij wil de batterij "onderhouden"

Een 964 trekt een batterij in nieuwe staat (die ongeveer 10x zo sterk is als zo'n gamma-ding) leeg in 2 a 3 weken stilstaan.
Dat gamma spul is leuk om zaklampen op te laden ensow ... maar niet voor een 964 ... ech nie ... :wink: :D

2e batterij aanhangen verleng je enkel de "leeglooptijd" een beetje.
Kvrees dat je voor dit probleem niet echt een passende oplossing kan vinden ... of ja mss wel ...

Afbeelding
Wel lastig voor de buren ensow ... :mrgreen:

Dirk
:wink:

05 jul 2005 3:06
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
BJ964 schreef:
De accu van mijn 964 houdt het iets meer dan 2 weken vol en dan istie leeg :twisted: Dus als je mazzel hebt dan zijn de 2 weken geen probleem. Een kennis van me heeft een 3.2 en bij haar is de accu na 4 DAGEN :shock: al helemaal plat :!:

Afgelopen winter, na vijf weken stil gestaan te hebben, startte mij P. de gelijk de eerste keer. Zo kan het dus ook. :D

05 jul 2005 11:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Citaat:
Afgelopen winter, na vijf weken stil gestaan te hebben, startte mij P. de gelijk de eerste keer. Zo kan het dus ook.

uhu ... zolang het geen type 964 is zal dat idd nie echt een probleem zijn.

Grote boosdoener (of één van de) is het standaard ingebouwde alarmsysteem in een 964'er.

Dirk

eneuuu op de vraag die gaat volgen ...

Neen dat kan er niet uit op een behoorlijke manier ... :wink: :wink:

05 jul 2005 12:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Je kan blijkbaar ook een kabel van de accu loshalen, terwijl je het contact aan hebt, om het alarm niet te laten afgaan.

Moet je dan je alarm weer resetten als je de accu weer aansluit ?

05 jul 2005 12:53
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
dirkie schreef:
Grote boosdoener (of één van de) is het standaard ingebouwde alarmsysteem in een 964'er.

Dirk

eneuuu op de vraag die gaat volgen ...

Neen dat kan er niet uit op een behoorlijke manier ... :wink: :wink:

Volgens mij zit dat ingebouwde alarm ook in een 3.2 en is dit in/uit te schakelen met de sleutel in het portier.

Laatst bijgewerkt door WdePundert op 05 jul 2005 16:11, in totaal 1 keer bewerkt.

05 jul 2005 13:30
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Pff....heb zelf ook behoorlijke problemen gehad met accu. Meerdere keren vervangen, kon max. 1 a 2 weken stilstaan...Was ook geen lekstroom te meten...wat een gedoe zeg :oops: ...Uiteindelijk wel een oplossing gevonden, kan iedereen aanraden: Verkopen! :wink:

is inderdaad een typisch 964 probleem, zoveel is me wel duidelijk geworden in de loop der tijd.... :evil:

05 jul 2005 14:13
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
MS964 schreef:
is inderdaad een typisch 964 probleem, zoveel is me wel duidelijk geworden in de loop der tijd.... :evil:

Niet generaliseren, want dan toch echt exemplarisch :!: 8)

05 jul 2005 14:26
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]