Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 7:59

Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
De (on-)zin van opties op de 981 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Bericht Re: De (on-)zin van opties op de 981
Iig, je bent behoorlijk op vooruit gegaan.....van bouwpakket naar 997.... :mrgreen:

Ik ook, van een Opel Kadett naar Porsche...... :cheers:

04 maart 2013 20:55
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Dat Bouwpakket was mijn eerste Porsche en ik had ontzettend veel plezier van dat ding. Maar i.d.d. 997 is zeker geen straf.

04 maart 2013 21:14
Profiel
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
Je kan het beste doen wat je zelf leuk, goed en er voor over hebt, maar ik heb mijn 981 o.a. voorzien van:
Sport Chrono (lijkt mij leuk die launch control en de G-meter is ook leuk om te zien)
Sportuitlaat (altijd doen als je van mooi geluid houd; super geluid in de Sport en Sport-plus stand; Pon kon goed het verschil laten horen bij een 991)
PASM
PDLS
Leder interieur (ziet er zo mooi uit)
Stoelverwarming (ik rij bijna dagelijks met de P en het is zo lekker om geen koude handen te hebben van dat lederen stuur)
Stuurverwarming (ook lekker bij koud weer en het dak open; en gekozen omdat het zo'n "rare" optie was)
Het extra hifi-pakket; dat is net acceptabel qua geluid (vergeleken met het Bose geluid uit mijn vorige auto-350Z)
Park-assist (zeker aan te bevelen ivm het slechte zicht naar achteren)
en nog een paar opties.

Wat is mis is:
USB en navigatie (te duur; als volgt opgelost: MP3-speler aangesloten op de aux en navigatie op i-phone

Ik rij en nu 4 weken in en in 1 woord: waanzinnig.

Succes met je besluit.

04 maart 2013 21:20
Profiel
PorscheForum Junkie
ben zeker weer de enige die zich afvraagt wat al die afkortingen betekenen :scratch:

04 maart 2013 21:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
arjan schreef:
ben zeker weer de enige die zich afvraagt wat al die afkortingen betekenen :scratch:

Klopt, is toch duidelijk, je kunt kiezen uit:

PDK, PCM, PASM,PTV, PSE, CC, PDLS, RDK,PCCB, PAS,PVTS,CDR,,DAB, DAB+ en DMB

:D

04 maart 2013 21:40
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
AKS, RBS, LBS niet te vergeten :idea:

04 maart 2013 23:34
Profiel
PorscheForum Junkie
En SOS voor als je het echt niet meer weet :mrgreen:

05 maart 2013 22:14
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Wat houdt de optie lederen interieur eigenlijk in? Ik dacht dat dat standaard was?
Trouwens niemand die opteert voor alcantara? Dat zou eerder mijn voorkeur hebben ipv leer.

05 maart 2013 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
De alcantara is volgens mij de standaard bekleding dus is geen aan te klikken optie :afro:

06 maart 2013 0:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Gedeeltelijk alcantara is standaard. Ik vind het nogal goedkoop overkomen. Verder heb je leder in drie verschillende uitvoeringen, alleen stoelen, stoelen plus een paar extra items en volledig (stoelen, deuren, dash, middenconsole). Die laatste optie gebruikt ook een mooiere zachtere ledersoort.

06 maart 2013 7:44
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Peter schreef:
Gedeeltelijk alcantara is standaard. Ik vind het nogal goedkoop overkomen. Verder heb je leder in drie verschillende uitvoeringen, alleen stoelen, stoelen plus een paar extra items en volledig (stoelen, deuren, dash, middenconsole). Die laatste optie gebruikt ook een mooiere zachtere ledersoort.

Hihi..er zijn (minstens) vier leervarianten..die laatste optie kun je nl. in twee soorten krijgen: standaard leer en natuurleer (alsof het leer standaard niks met de natuur te maken heeft..... :shock: ). Natuurleer is idd zachter.

De standaard stoel heeft een middenbaan van Alcantara en wangen van kunstleer. 'Plastic' noemde een verkoper dat (mind you: niet mijn woorden!). Vind het er echter prima uitzien en hele generaties hebben op mindere kwaliteit hun rondjes gedraaid :D Het dashboard is ook van het harde plastic dat je in heel veel auto's ziet. Niks mis mee.

06 maart 2013 9:39
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Veel wijzer geworden gisteren op het ANWB testcentrum in Lelystad, waar PCL een topdag had georganiseerd voor geïnteresseerde klanten.

No go's: power steering plus (gevoel op lage snelheden verdwijnt) , stoelventilatie (hoop herrie voor een beetje lucht), sport chrono plus (systeem grijpt in bij uitbreken, launch gebruik ik 1 keer en dan gezien (gedaan, dus klaar :wink: ) , klokje voegt niks toe, Sport is voldoende imho), grijze band in voorruit (zie het verschil niet), 20" SportTechno (kan op een 991 maar imho minder bij een 981), kleur zwart :shock: ivm lelijk contrast met plastic delen (die allemaal te spuiten zijn, maar juist leuk contrasteren bij een afwijkende kleiur), Entry&Drive (er zit een dummy sleutel in het contact, waarbij een dommere dief (aren't they all :scratch: ) kan denken dat je sleutel er nog in zit, verder weinig t.w.).

Definitieve go's: PASM, PTV, parkassistant front&rear, kleur waarschijnlijk agaatgrijs metallic, 20" Carrera S wielen + the usual goodies :mrgreen:

Nu het proces verder afronden qua configuratie en dan de bijbetaling nog.......... Het zijn details, ik weet het, maar zal nog wel even vergen...... 8)

Ps mijn snelste slalom maakte ik met mijn huidige Cayman S, op winterbanden (was gisteren wel handig..... :lol: )

11 maart 2013 9:59
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
mooie combi :thumleft: keep us posted

11 maart 2013 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Porcay schreef:
sport chrono plus (systeem grijpt in bij uitbreken)

Definitieve go's: PASM, PTV, parkassistant front&rear, kleur waarschijnlijk agaatgrijs metallic, 20" Carrera S wielen + the usual goodies :mrgreen:

Sport Chrono plus (SCP) grijpt later in bij uitbreken, ingrijpen doet het ESP ook zonder sportchrono. Verder doet SCP meer dan dat, zeker op een PDK (ga jij voor een handbak?). Maar maakt niet uit, je hebt het ervaren en het voegt voor jouw rijbeleving niets toe... klaar...veel geld bespaart!

Carrera S wielen helemaal goed, wat mij betreft de beste velgen voor de 981. Ga je voor "gewoon" grijs of meer de antraciet (platinum) variant? Die laatste staat imho erg goed bij agaatgrijs metallic?

11 maart 2013 22:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Zoals gebruikelijk denk ik dat je t.a.v. SCP gelijk zult hebben...@Apolo2....echter: na mijn eerste slalom gisteren kreeg ik van de toptechneut van Porsche (geweldige vent die Bert!) het advies om SCP uit te zetten en alleen met Sport en PASM de slalom te doen.
Als SCP ingrijpt gaat dat ook direct heel hard en dat kostte me tijd bij de slalom. Daarna met alleen Sport snellere tijden gemaakt, met zoals gezegd de snelste tijd met mijn eigen auto (overigens pas de 4e beste tijd hoor, de snelste reed er nog 0,7 seconde van af en won met 0,01 seconde van de tweede :mrgreen: )

Kleur velg is nog in overweging. Gisteren was de PCA auto in Lelystad, vond ik iig mooi! :thumleft:

11 maart 2013 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
BMW X4 M 40I, 911 SC, Mini Cooper Clubman 2016
Waterland
Zonder PCM, leer en PDK is de auto een stuk moeilijker te verkopen, ruim 8 van de 10 auto's wordt met PDK verkocht

17 maart 2013 23:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
willem51 schreef:
Zonder PCM, leer en PDK is de auto een stuk moeilijker te verkopen, ruim 8 van de 10 auto's wordt met PDK verkocht

Hoorde zaterdag dat de meeste 981 Cayman met handmatige transmissie verkocht zijn. Dit tot verrassing van Porsche zelf. Vandaag weer 200km gereden en schakelen is voor mij extra emotie met de auto.

18 maart 2013 0:26
Profiel
M140i
willem51 schreef:

Tegen de juiste prijs is alles te verkopen. Op een standaard Cayman van 69K schrijf je in absolute bedragen alsnog minder af dan op een Cayman van 80K... Als je je om afschrijving druk gaat maken, kun je beter geen nieuwe auto kopen :salut:

18 maart 2013 0:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2