Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:22

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Knudde stelt zich voor 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924
Bericht Knudde stelt zich voor
Hallo Porsche Fanaten!

Veel te laat maar beter dan nooit besloot ik mij toch maar eens aan te sluiten op dit forum. In het kort even wie er achter het toetsenbord zit:

Verborgen achter de "alias" Knudde zit een vrijgezellen vertegenwoordiger in de hekwerkbranche die naast zijn comfortabele leaseauto toch de spanning opzocht in de echte auto's: De Porsche!
Met zelf 25 jaar op de teller schat ik me zelf aan de jonge kant om deel te nemen aan deze hobby maar het kwam gewoon op mijn pad met een 924 voor € 100,00 (de toestand was er ook naar). Geloof het of niet, de Porsche 924 was, en is nog steeds, mijn eerste eigen auto!

Verder heb ik een hekel aan nodeloze linkerrijstrook bewoners, Fords, Fiats en Hybride auto's.

Mijn droomauto (om aan de profielschets te voldoen ;) ) is een 964 turbo S. Als je dan toch ergens van moet dromen, doe het dan goed! Verder zou ik graag Albert Einstein wel eens willen ontmoeten en voorleggen wat er zich nu afspeelt in de wereld en aandachtig zijn mening willen horen.

Om terug te komen op het begin ben ik begonnen met de hobby door een kennis die het niet meer zag zitten en zijn uitgebouwde 924 gebruikte als daily driver. Ik kende hem van vroeger (tot zover je "vroeger" mag zeggen op je 25e), en wist dat hij altijd in een gave rode Porsche het dorp onveilig maakte.
Na weer met hem in contact te komen, onder het genot de inhoud van een kunstof krat waar er 24 in passen, kreeg ik de anti-climax van mijn leven toen hij (los van het feit met te veel op) zijn autosleutels op tafel legde en een Fiat punto reed.
Lang verhaal kort: Hij deed alles bij de garage uitbesteden en kon de bonnen niet meer betalen: pro-oplossing: dan maar 2 jaar stil laten staan onder een boom....

Helaas heb ik nog maar weinig foto's van de wagen in die staat maar hij vond stevigheid aan ducttape en tyraps, de bijrijdersstoel had een inbegrepen voetenbad, de uitlaat gebruik ik nu als zeef, de banden waren plat, er groeiden paddenstoelen (nee geen schimmel, heuze zwammen) op de achterbank, hij kon niet meer open etc. etc.

Toch wie laat die wagen aan zijn lot over voor € 100,00?

Dit is een jaar geleden. Sindsdien zijn alle bovengenoemde zaken en nog 100 regels meer gefixed, is hij geheel overgespoten in Gaurds Red (orginele kleur), is de 944 uitbouw afgemaakt met een stosek bumper die ik naar eigen inzicht aangepast heb om met de sideskirts mee te lopen, zitten er 911 stoelen in (zwart leer) en een achterbank van een 944 turbo (zwart leer) en wordt hij elke dag mooier.

Dit was fase I...

Rupsje nooitgenoeg (that's me) kwam afgelopen weekend een 944 tegen met een goed blok, goeie bak, 16 inch 9j fuchs en... je snapt al waar ik me deze zomer mee bezig ga houden.

Tot die tijd wil ik mij op dit forum richten op het delen van mijn kennis met iedereen die stoeit met de 924 2.0i of andere zaken die ik al geleerd heb in het traject omdat het net zo leuk is om het te doen, als om erover te pra.. typen.

Groeten van Knudde!
Ps. Sorry van het lange monoloog, soms liggen je vingers gewoon lekker op het toetsenbord :)

04 maart 2013 23:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Knudde stelt zich voor
Knudde schreef:
Sorry van het lange monoloog, soms liggen je vingers gewoon lekker op het toetsenbord :)

Das mooi knudde :mrgreen: .

Leuk om te lezen dat je de 24 nieuw leven gaat inblazen! Succes, ben erg benieuwd naar de pics!

04 maart 2013 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
924
Citaat:
Succes, ben erg benieuwd naar de pics!

Ik ook of ik de pics erop krijg, tot zo ver zijn ze te groot, morgen even wat aan doen :)

05 maart 2013 0:03
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Welkom hier en een mooi verhaal zoals je jezelf presenteert, leuk! geniet van de 924 en van alles wat je hier kunt vinden. Ikzelf was 28 toen de eerste Porsche zich aandiende, een 944 type I.

05 maart 2013 0:22
Profiel
PorscheForum Junkie
ex Boxster 2.5 ('98) ex Boxster 3.2 S TT ('01) ex 964C4 ('90)
Papendrecht
Leuke intro, en dat voor een jong jochie (zei de oude man) :res:
Succes met de foto's (die auto geloof ik zo wel ...) :bang:

05 maart 2013 0:27
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ik heb het niet gelezen maar vluchtig gescand :drunken:

Maareh.... van harte welkom.

En nu inschrijven voor die meetings en ritten enzo. :thumleft:

05 maart 2013 1:12
Profiel
PorscheForum Rakker
924
Delnoy schreef:
Ik heb het niet gelezen maar vluchtig gescand :drunken:

Maareh.... van harte welkom.

En nu inschrijven voor die meetings en ritten enzo. :thumleft:

Ik was al op de afgelopen herfstmeeting van Leander vlak na de paintjob :)

De aankomende Lentemeeting heeft ook mijn aanmelding ontvangen maar voor die tijd moet ik nog wel even tijd vinden om aan de motor te knutselen. Dat '44 blok krijg ik er niet op tijd in omdat ik de kop nog moet reviseren dus moet ik er even het beste van maken met deze oliedrinker :)

05 maart 2013 10:49
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Welkom welkom! Zeker een leuk verhaal! :thumleft:

Vermakelijk!

05 maart 2013 10:53
Profiel
997 4S Cabrio MK2 Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6
Heeze
Welkom Knudde,
Dat noem ik nou een introductie :ba:
Zulke mensen hebben we nodig op dit forum.
Allemaal lekker meegenieten :cheers:

05 maart 2013 17:29
Profiel
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Welkom knudde! Een roestige 924 was ook mijn eerste Porsche op mijn 21ste. Nog steeds is een mooie 924 een prachtig gezicht :cheers:

05 maart 2013 18:10
Profiel WWW
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Tis weer Knudde :mrgreen:
Welkom!
Op de leandermeeting mag jij een 'tikkie terug' parkeren :lol:

05 maart 2013 20:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex 993 Targa
Tikkie terug ! :mrgreen:

05 maart 2013 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Mooi verhaal Knudde! Het wordt wel wat met die 924 van je. Welkom ook hier op dit mooie forum! :salut:

05 maart 2013 22:02
Profiel
LEEUWARDEN
Welkom knudde. Idd vermakelijk stukje.
Veel plezier van je ombouw 924 naar 944 naar 968 naar 928 :D

05 maart 2013 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
924
Bedankt voor de leuke reacties iedereen! Ik zal eens kijken hoe ik mijn achterbumper "tikke terug geschikt" kan maken voor de meeting =).

Heb vandaag de deal definitief rond voor de '44, de oplegger geregeld voor 200KM heen en nog eens 200KM terug en diverse aanvragen gedaan voor nieuwe hydraulische klepstoters (blok tikte me net te erg en het kan nooit kwaad).

Fotoverslag zal er zeker komen van de onderneming. Zaterdag middag verwacht ik hem op de brug en zondag trekken we hem kaal. Ik zal er een topicje van maken (iemand suggesties onder welk hoofdstuk ik dit het beste stal?).

05 maart 2013 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
924
Sorry, ik was ongeduldig, heb hem onder projecten aangemaakt :)

Hier rammen

06 maart 2013 0:17
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Welkom Knudde! Jouw opknapwerk ziet er in elk geval zeker niet knudde uit, hulde daarvoor! Veel plezier ook deze zomer met de werkzaamheden rond de nieuwe motor 8)

06 maart 2013 8:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Welkom Knudde, leuk project 8)

06 maart 2013 15:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]