Auteur |
Bericht |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
 Re: Als ik dan toch een station zou moeten rijden, dan deze
Voor één weekje wintersport moet je drie weken vakantie opnemen Dan neem ik liever genoegen met 320 PK en één op een lekke emmer 
|
05 maart 2013 18:11 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
He, wat negatief weer Realistische actiradius 400km, dus Winterberg ga ik wel halen 
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
05 maart 2013 18:28 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
320PK is voor watjes Net ff gechecked: Breda winterberg is 318km---> no problemo 
|
05 maart 2013 18:30 |
|
 |
horn
PF #57
|
heerlijke optimist PS In Winterberg ligt nu geen sneeuw. In Zell am See gelukkig wel... 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
05 maart 2013 18:43 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Er is niets realistisch aan de actieradius van 400 km. Of vind jij het realistisch om constant 90 km/u te rijden naar Winterberg? En winterberg is alleen maar leuk als je nog niet kan skiën...
|
05 maart 2013 18:47 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
90km/u lijkt me nog realistisch, maar is die actieradius realistisch met een volgeladen auto?
|
05 maart 2013 20:30 |
|
 |
Ewout
|
Verwarming aan is in die tijd van het jaar ook wel prettig. Muziekje erbij, DVD-tje voor de kinderen. Ik denk dat het vakantie op de veluwe wordt... 
|
05 maart 2013 20:36 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
He, weer zo negatief, de actieradius bij 90 km/u is 500kmBij "gemiddeld gebruik" is de actieradius 400km. Wil je er een keer over praten, over al die negativiteit? 
|
05 maart 2013 23:07 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Zolang Top Gear of Fifth Gear dit niet test, geloof ik weinig van die actieradius van 400km bij normaal gebruik 
|
05 maart 2013 23:25 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Top Gear moet je zowieso niet geloven, is een amusementsprogramma, heeft nix met serieuze info te maken. Ga m gewoon zelf testen binnenkort, kijken hoe snel ik die accu leeg krijg 
|
05 maart 2013 23:29 |
|
 |
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Mag ik mee? 
|
06 maart 2013 1:28 |
|
 |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Dat wordt een kort ritje dan 
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
06 maart 2013 1:49 |
|
 |
Ewout
|
Paul heeft beloofd dat ie nog wat af zou vallen, scheelt toch weer zo'n 20 km 
|
06 maart 2013 9:47 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Kan ik me nix van herinneren 
|
06 maart 2013 9:59 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Uiteraard, gisteren contact gehad met Lage Landen, kunnen wellicht nog een auto leveren in 2013 
|
06 maart 2013 10:01 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Join de negativo's 
|
06 maart 2013 10:02 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
Optimisme is ook een vak... Want als jij roept... 400PK, dan weet je dat je zegt Actieradius ruim < 400kmOf wil je dat ook ontkrachten? Tijd zal het leren, maar voor mij is het echt nog niet zo'n ding 
|
06 maart 2013 10:38 |
|
 |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
Tja, na 2x een defect accu-pack á 1800 euro ex BTW en inbouw binnen 40K Km. in de lease hybrid mag dat geloof ik ook wel. Blij dat ik van dat hok af ben 
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
06 maart 2013 10:39 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ja hoor, dat wil ik ontkrachten, met 400 PK kun je prima 120 rijden en 400km afleggen (volgens Tesla)
|
06 maart 2013 11:17 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Bij Tesla 8 jaar garantie op de accu 
|
06 maart 2013 11:18 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Volgens Tesla... Een belangrijke toevoeging... Net zoals al die zuinige auto's met 14% bijtelling (of geen wegenbelasting) ook daadwerkelijk 1:25 verbruiken... Dat geven de betreffende producenten toch ook op als verbruik? Dat moet je dan toch ook gewoon kunnen halen? No Way!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
06 maart 2013 11:30 |
|
 |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Eens, ik wil het ook eerst zien, dan geloven. Maar ik ga er niet per definitie vanuit dat Tesla liegt/halve waarheden verkondigd. Los daarvan zou een gemiddelde actieradius van 300km voor mij meer dan genoeg zijn,
|
06 maart 2013 12:36 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Het probleem zit 'm bij dit soort auto's niet zozeer in het uiterlijk maar er kleven nog teveel nadelen aan zo'n ding. Ten eerste je actieradius. Je kunt blijven volhouden dat 300 kilometer voldoende zou zijn maar wat als er zich een noodsituatie voordoet of je hebt met spoed de auto nodig? En hoe zit het met de Mobiliteitservice van zo'n ding? De ANWB gaat dat doorgaans niet oplossen voor je. Daarbij is de capaciteit van de huidige accu's nog te laag en kijken ze bij bedrijven zoals Tesla naar toekomstige modellen terwijl het nog helemaal niet zeker is wat de toekomst ons gaat brengen op dit gebied. Autorijden is een vorm van vrijheid en dat gevoel krijg ik bij een Tesla vooralsnog niet.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
06 maart 2013 18:42 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
 Cazzo blijft maar over een Tesla zemelen...... hij wil er denk ik echt 1 hebben..... 
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
06 maart 2013 19:09 |
|
 |
Pascal
‘64 Kever
|
300km is krap aan, ik moet regelmatig "enkele reis" zo'n 120-130km rijden... En bij de klant staat toch echt niet altijd een laadpaal, dus zou ik "op de dampen" thuis moeten komen. Tel daar wat files bij op (wat zou dat doen met de actieradius?)... Maar goed, we zullen het gaan zien wat het gaat worden! Als er maar niet teveel elektro-parkeerplaatsen komen, want straks kan ik nergens meer parkeren met mijn "normale" auto  Enne, die 14% (en 20%) auto's is zo'n onzin... Ik rij een 320d EDE... Officieel 1 op 24,4 (4.1 liter)... Ik rij 1 op 20 (5.0 liter), best netjes, maar niet 4.1! Een kennis rijdt zo'n 508-hybride-diesel-ding (200PK! en op alle vlakken trager dan mijn 163pk's), die rijdt in de praktijk 1 op 18.5, terwijl de specs daar 1 op 29.4 roepen Ik zeg: overheid, dit soort gegevens is beschikbaar (via leasemaatschappij'en en tankpas bedrijven)... Hop, zo'n auto naar 25% bijtelling! (al kom ik er dan ook in gok ik  )
|
06 maart 2013 19:55 |
|
|