Hallo Porsche Fanaten!Veel te laat maar beter dan nooit besloot ik mij toch maar eens aan te sluiten op dit forum. In het kort even wie er achter het toetsenbord zit:
Verborgen achter de "alias" Knudde zit een vrijgezellen vertegenwoordiger in de hekwerkbranche die naast zijn comfortabele leaseauto toch de spanning opzocht in de echte auto's: De Porsche!
Met zelf 25 jaar op de teller schat ik me zelf aan de jonge kant om deel te nemen aan deze hobby maar het kwam gewoon op mijn pad met een 924 voor € 100,00 (de toestand was er ook naar). Geloof het of niet, de Porsche 924 was, en is nog steeds, mijn eerste eigen auto!
Verder heb ik een hekel aan nodeloze linkerrijstrook bewoners, Fords, Fiats en Hybride auto's.
Mijn droomauto (om aan de profielschets te voldoen
) is een 964 turbo S. Als je dan toch ergens van moet dromen, doe het dan goed! Verder zou ik graag Albert Einstein wel eens willen ontmoeten en voorleggen wat er zich nu afspeelt in de wereld en aandachtig zijn mening willen horen.
Om terug te komen op het begin ben ik begonnen met de hobby door een kennis die het niet meer zag zitten en zijn uitgebouwde 924 gebruikte als daily driver. Ik kende hem van vroeger (tot zover je "vroeger" mag zeggen op je 25e), en wist dat hij altijd in een gave rode Porsche het dorp onveilig maakte.
Na weer met hem in contact te komen, onder het genot de inhoud van een kunstof krat waar er 24 in passen, kreeg ik de anti-climax van mijn leven toen hij (los van het feit met te veel op) zijn autosleutels op tafel legde en een Fiat punto reed.
Lang verhaal kort: Hij deed alles bij de garage uitbesteden en kon de bonnen niet meer betalen: pro-oplossing: dan maar 2 jaar stil laten staan onder een boom....
Helaas heb ik nog maar weinig foto's van de wagen in die staat maar hij vond stevigheid aan ducttape en tyraps, de bijrijdersstoel had een inbegrepen voetenbad, de uitlaat gebruik ik nu als zeef, de banden waren plat, er groeiden paddenstoelen (nee geen schimmel, heuze zwammen) op de achterbank, hij kon niet meer open etc. etc.
Toch wie laat die wagen aan zijn lot over voor € 100,00?
Dit is een jaar geleden. Sindsdien zijn alle bovengenoemde zaken en nog 100 regels meer gefixed, is hij geheel overgespoten in Gaurds Red (orginele kleur), is de 944 uitbouw afgemaakt met een stosek bumper die ik naar eigen inzicht aangepast heb om met de sideskirts mee te lopen, zitten er 911 stoelen in (zwart leer) en een achterbank van een 944 turbo (zwart leer) en wordt hij elke dag mooier.
Dit was fase I...
Rupsje nooitgenoeg (that's me) kwam afgelopen weekend een 944 tegen met een goed blok, goeie bak, 16 inch 9j fuchs en... je snapt al waar ik me deze zomer mee bezig ga houden.
Tot die tijd wil ik mij op dit forum richten op het delen van mijn kennis met iedereen die stoeit met de 924 2.0i of andere zaken die ik al geleerd heb in het traject omdat het net zo leuk is om het te doen, als om erover te pra.. typen.
Groeten van Knudde!
Ps. Sorry van het lange monoloog, soms liggen je vingers gewoon lekker op het toetsenbord