Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 9:45

Antwoord op onderwerp  [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Airco 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
2000 gtv schreef:
)Anders gevraagd:Kan het koelvloeistof zakken/verdwijnen/vervliegen zonder dat er een lekkage in het systeem is??? :roll: :?:

Helaas wel,er zit een smerende werking in het koelmiddel en als de A/C niet gebruikt wordt vervliegt het middel door de hard geworden afdichtingen...

30 jun 2005 12:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
ome piet schreef:
2000 gtv schreef:
)Anders gevraagd:Kan het koelvloeistof zakken/verdwijnen/vervliegen zonder dat er een lekkage in het systeem is??? :roll: :?:

Helaas wel,er zit een smerende werking in het koelmiddel en als de A/C niet gebruikt wordt vervliegt het middel door de hard geworden afdichtingen...
Oke,bedankt das duidelijk.Maar dan weer het volgende....
De afdichtingen??eenmaal lek,blijvend??of gaan deze door gebruik van het systeem weer dicht zitten??

30 jun 2005 13:43
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
ome piet schreef:
2000 gtv schreef:

Dus zit er wel een lekkage in het systeem. :roll: :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 jun 2005 14:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
ppp 356 schreef:

Dat moet je zo zien;lekken is snel leeg,wat zweten niet erg [imo]wel wat cryptisch misschien maar een goed verstaander... 8)

30 jun 2005 15:34
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
2000 gtv schreef:
De afdichtingen??eenmaal lek,blijvend??of gaan deze door gebruik van het systeem weer dicht zitten??

Door regelmatig gebruik blijven de afdichtingen [lang]goed,als de auto lang gestaan heeft speelt de factor geluk mee... :?

30 jun 2005 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
ErikE schreef:
Andere vraag in dit kader, waarmee ik al een tijdje rondrijd (onderwerp is tenslotte "Airco" - zonder restricties..):
Hoe ingewikkeld is het om (zelf) een airco *uit* te bouwen?
Bijvoorbeeld om dat je n'em toch nooit gebruikt (targa he, frisse lucht zat :wink: ). Het scheelt aanzienlijk in kilo's lijkt me en je bent van een hoop ged*nder af, qua bijvullen, etc.

Ik moet er niet aan denken dat ik geen airco zou hebben ik rij er alleen maar mee als het mooie weer is .
En een Cabrio/of targa bij extreem warm weer doe je toch ook gauw de kap dicht want anders verbrand je levend.

Maar lijkt me wel lekker open rijden vooral bij het huidige weer als het niet zo warm is.
Maar uitbouwen voor dat beetje gewicht zou ik nooit en te nimmer doen ook niet gezien een optie die je verwijderd.

Grt. :) :lol:

30 jun 2005 20:18
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
ome piet schreef:
ppp 356 schreef:

Dat moet je zo zien;lekken is snel leeg,wat zweten niet erg [imo]wel wat cryptisch misschien maar een goed verstaander... 8)

Eens met ome piet ..... en met Paul, want dat was idd. ook wat ik hiermee bedoelde. ;)

30 jun 2005 20:48
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
Oke bedankt voor alle info.Ik ga eens even goed nadenken wat ik ga doen :salut:

30 jun 2005 23:17
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
Je kunt diverse malen af laten vullen voor dezelfde kosten als analyse & reparatie. Afhankelijk van de noodzakelijke frequentie van afvullen (grootte van de lekkage) is dit dus een optie. Ben je echter van plan om de 911 nog jaren te houden dan kun je beter meteen de oorzaak laten oplossen (het is een gesloten systeem en lekkage verdwijnt echt niet vanzelf) i.p.v. "dweilen met de kraan open" :arrow: zelf zo lang mogelijk van genieten. :wink:

01 jul 2005 10:39
Profiel
Sint Pancras
Bericht 
EriC4C schreef:
Je kunt diverse malen af laten vullen voor dezelfde kosten als analyse & reparatie. Afhankelijk van de noodzakelijke frequentie van afvullen (grootte van de lekkage) is dit dus een optie. Ben je echter van plan om de 911 nog jaren te houden dan kun je beter meteen de oorzaak laten oplossen (het is een gesloten systeem en lekkage verdwijnt echt niet vanzelf) i.p.v. "dweilen met de kraan open" :arrow: zelf zo lang mogelijk van genieten. :wink:
Ik weet het.Ik ben alleen blij dat ik de auto terug heb.Hij heeft 4 weken bij Snellers gestaan omdat ik ook nog een probleem met het ABS had wat ze niet konden vinden.Ivm garantie gebonden aan hun dus....Moet er ff niet aan denken om weer aan te kloppen.. ik wordt er een beetje moe van.Gelukkig doet alles het op dit moment weer.Maar het zal er over een paar dagen wel op uit draaien dat ik in de buurt een lektest laat uitvoeren. :roll: :bang:

01 jul 2005 16:38
Profiel
Moderator
PF #18
Bericht 
2000 gtv schreef:
Ik ben alleen blij dat ik de auto terug heb.Hij heeft 4 weken bij Snellers gestaan omdat ik ook nog een probleem met het ABS had wat ze niet konden vinden.Ivm garantie gebonden aan hun dus....Moet er ff niet aan denken om weer aan te kloppen.. ik wordt er een beetje moe van.

:shock: ..... Je kunt dus nog aanspraak maken op garantie :!: :arrow: Lektest uit laten voeren :!: :!:
Reparatie van het aircosysteem is bij een 911 vaak kostbaar. :idea:

01 jul 2005 16:44
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 61 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3