Auteur |
Bericht |
BS
ex '73 911, ex 964 C4.
997 carrera S 2008Haarlem
|
SSI
forummers
voor mijn 73 911 T wil ik die ssi heat exchangers plaatsen, oude zijn verroest en de verwarming geeft rare luchtjes...
nu weet ik dat op modellen na 73 het monteren van ssi heat exch. extra pk's geeft maar geldt dit ook voor 73 en jonger? zo ja mooi meegenomen ..
thanks
|
30 jun 2005 15:37 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
nee, geen extra pk's voor de modelen t/m 73
is namelijk het zelfde ontwerp als de standaard warmte wisselaars (t/m 73)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
30 jun 2005 16:52 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Jammer, duur grapje en geen extra pk's... Ik heb het overwogen, maar heb toch maar voor gewone RVS uit een aanbieding bij Mittelmotor gekozen, scheelde me zo'n € 1000,- Moet het perse SSI zijn? Volgens mij moet jij ook goedkoper terecht kunnen:
Bijv. Mittelmotor:
Sonderangebote Wärmetauscher und Auspuff
911 Bj. ’65 - ’74 Stahl
Sonderpreis € 899,-
2x Wärmetauscher Stahl
1x Auspuff Stahl
6x Dichtung für Wärmetauscher
2x Dichtung für Auspuff
Of in RVS (wel weer duurder... )
911 Bj. ’65 - ’74 Edelstahl
Sonderpreis € 1499,-
2x Wärmetauscher Edelstahl
1x Auspuff Edelstahl
6x Dichtung für Wärmetauscher
2x Dichtung für Auspuff
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 jun 2005 19:20 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Moet de mijne er ook nog onder zetten, doe ik wel na de zomer, leuk klusje met die vastgeroeste moeren.... Ga de moerensplijter eens uitproberen!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
30 jun 2005 19:21 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
| | | | Jeroen C3.0 schreef: Of in RVS (wel weer duurder... ) 911 Bj. ’65 - ’74 Edelstahl Sonderpreis € 1499,- 2x Wärmetauscher Edelstahl 1x Auspuff Edelstahl 6x Dichtung für Wärmetauscher 2x Dichtung für Auspuff Succes! | | | | |
Denk dat je voor een SSI systeem wel 1000 euri er bij moet tellen. Jeroen914 moet dit weten,toch??
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
30 jun 2005 19:39 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik denk niet dat je genoeg ruimte hebt om de moerensplijter er tussen te krijgen. Gewoon met een acetyleen brander (laten) doen. Moeren kersenrood verhitten en los draaien maar. Ga geen andere manieren proberen, de kans op ellende in de vorm van afgebroken tapeinden is groot.
Peter
|
30 jun 2005 20:35 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Als je warmte wisselaars hebt van het type t/m '73 leveren ze (op een later model) extra vermogen
Maakt niet uit of ze dan van SSI of een ander merk zijn
Van de SSI's zijn zowel de mantel van de warmtewisselaar als het spruitstuk van RVS
Bij Dansk ww's is dat bv. niet het geval...
Ook zijn de SSI's veel beter/mooier gelast (TIG ipv. MIG bij andere merken) en passen de buitenmantels veel beter/strakker om het spruitstuk (dus minder warmte verlies = betere verwarming)
Gezien de prijs, is de kans dat de ww's die Mittelmotor aanbied van SSI zijn, heeeel klein
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
30 jun 2005 20:58 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Het gekke bij mijn 3.2 is het volgende:
Mij warmtewisselaars lijken vwb ommanteling voor de verwarming van RVS, zijn echt geheel roestvrij; maar de srpuitstukken zelf die dus naar de tussendemper en de cilinderkoppen gaan zijn "vertrouwd" dik roestbruin.
Weet iemand wat ik er dan onder heb zitten ?
Iemend ervaring met warmtewisselaars die direct naar de grote einddemper lopen van RVS (zoals de SSI's) op een 3.2 ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 jul 2005 12:52 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Geen idee wat betreft het merk, maar het is wel een domme constructie (die helaas bij veel merken ww's voorkomt) Bij een goed ontworpen warmte wisselaar is het plaatwerk van de buitenmantel van een iets mindere kwaliteit, zodat in het ergste geval EERST de buitenmantel zal door roesten en dan pas het spruitstuk... Gebeurt het namelijk andersom, dus eerst het spruitstuk en dan pas de buiten mantel, dan krijg je de uitlaat gassen in het interieur van je auto (via het verwarmingssysteem) en loop je de kans op een koolmonoxide vergiftiging
In een 3.2 maken de SSI's (of ander merk warmtewisselaars van het type t/m '73) ongeveer 15 ECHTE pk's extra
Bij een 3.2 moet je er wel rekening mee houden dat de aansluiting van de verwarming (in de motorruimte) aangepast moet worden
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 jul 2005 13:33 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik lees inderdaad veel over meer PK's door "minder tegendruk" en zo door vervallen van die ene tussendemper; ik vraag me alleen af of dit allemaal zo kan zonder de Motronic aan te passen.
Aansluiting op de verwarming zal wel lukken, alleen lijkt dat bij mij nu ook van RVS te zijn...(zonde om weg te moeten doen...).
Spannendste vind ik nog om de bouten van de cilinderkoppen los te krijgen.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 jul 2005 15:09 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
niet direct jippie bedoeld, maar volgens mij heb je geen idee waar het om gaat...
raadpleeg de zoek funktie eens (zoek op SSI)
e.e.a is al eerder tot in den treure besproken en uitgelegd
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 jul 2005 15:32 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Kom ik zo dom over ?
Ik bedoelde met name dat er tal van 'sport' uitlaatsystemen zijn die een dusdanig invloed hebben op de flow van de uitlaatgassem en daarmee op de regeldynamiek van de motor dat die regeling aangepast moet worden om vermogenswinst ook echt te pakken.
Sterker nog, in een andere posting zie ik net een citaat van jezelf:
Aan te raden om je motronic te laten herprogrammeren
Ik heb ook al heel veel zinvolle info uit het boek van Wayne Dempsey (PelicanParts.com) maar ben op zoek naar praktijkervaring met die SSI's.
Ik ga wel eens verder zoeken op oude postings.
Thanks,
Dick
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 jul 2005 16:23 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
zoals gezegd... niet jippie bedoeld
maar ik krijg de indruk uit je posts dat je een aantal dingen door elkaar haalt
wat betreft het aanpassen van de motronic...
altijd aan te raden om het maximale uit de aanpassingen te halen
per sé noodzakelijk is het niet
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
27 jul 2005 16:40 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Jeroen, wees even concreet ik begrijp je niet...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 jul 2005 17:45 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Ik heb SSI's in combinatie met een rvs (sport) einddemper onder mijn 80'er SC zitten, de 188PK motor is onlangs op een uiterst betrouwbare rollenbank geweest en levert nu 206 PK.
Voorwaar een prima verbetering.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
06 aug 2005 1:25 |
|
|