Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:20

Antwoord op onderwerp  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
De 911 is dood leve the Boxster/Cayman.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Porcay schreef:
@Dobbelsteen: QED (oftewel: dat zeg ik....onzinoptie, juist als je 'm op de snelweg af zet).

Bwaa, ik vind het heerlijk als je toch vast zit achter een heleboel auto's op een weg met maar 1 rijstrook per richting. Waarbij inhalen toch helemaal zinloos is.
Dan is die ACC een godsgeschenk.
Maar Porsche is nu geen luxe cruiser wagen, dus in de P is het inderdaad wel een onzin optie. Gewoon CC zou voor mij volstaan.

06 maart 2013 17:19
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Apolo2 schreef:
Het is me overigens nooit opgevallen dat de Cayman lamellen heeft in de middenopening, ik heb gewoon een open gat met daarachter de 3e koeler.

Als je nog even wacht met het kopen van een nieuwe komt misschien de 3e koeler terug en heb je weer een open gat, bij de intro van de 997.2 was vermelde Porsche nog trots dat de PdK bak itt de TT geen 3e koeler nodig had, niet lang erna zat er gewoon op elke PDK een 3e koeler :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

Volgens mij is dit de oplossing voor mijn designprobleem! Gewoon mijn eigen auto blijven rijden :ba:

06 maart 2013 18:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Mijn 981 Cayman is tot leven gekomen. Blijkbaar een van de eerste klanten auto's in NL ;-)
Is idd tot 4.000 rpm een rustige auto maar boven de 4.000 super strak. Zeer onder de indruk. Foto's volgen maar niets dan lof van een ieder die hem ziet.

Laatst bijgewerkt door Frank64 op 09 maart 2013 13:19, in totaal 1 keer bewerkt.

09 maart 2013 7:51
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Gefeliciteerd Frank64, fijn dat je nu kunt genieten! :D
Ben benieuwd naar je ervaringen en foto's .

Ps heb je 'm om 6 uur vanochtend opgehaald?........je bent er vroeg bij :wink:

09 maart 2013 11:01
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Lekker weer om een stuk te gaan rijden... :( :(

09 maart 2013 11:44
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Worden Porsches niet meer ingereden tegenwoordig? :D

09 maart 2013 11:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Wordt nu ingereden in Duitsland ;)
Moeten afwisselend rijden dus dat doen we dan maar braaf. 4.000rpm in 6 is rond de 170

09 maart 2013 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Na twee dagen touren in mijn nieuwe 981 Cayman in weer en wind kan ik de glimlach niet van mijn gezicht krijgen. Wellicht omdat ik van een BMW kom, is een kinderhand snel gevuld ;)

De basis Cayman rijdt als een droom en is een auto met twee gezichten.
- Onder de 4.000 idd een rustige auto met super weglegging en fijn geluid(je). Gisteravond op de A2 130 gereden op cc en zelfs dat was prettig sturen. De PDLS werkt prima in de bochten.
- Boven de 4.000 komt er een andere auto onderuit. Hard(er) geluid, voldoende power en de wil om de bochten te nemen want kleeft ahw aan de weg. Op hogere snelheden in Dld ligt de auto als een blok op de weg.

PASM is mi wel een zalige optie en verschil is echt duidelijk tussen normaal en sport. Mijn betere helft rijdt graag 'normaal' en ik op 'sport'.
De 'sport'-knop is met een MT nog niet duidelijk wat dit doet.

Ben uiteindelijk iets meer dan een jaar bezig geweest met de keuze van mijn eerste 'P' maar voor mij is de Cayman een perfecte keuze :cheers:

Foto's

57222 57225
5722357219

Laatst bijgewerkt door Frank64 op 10 maart 2013 22:15, in totaal 2 keer bewerkt.

10 maart 2013 17:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
Ziet er goed uit! Mooi dat je zo tevreden bent! :cheers: :thumleft:

10 maart 2013 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Leuk voor je Frank!

Heb zelf vandaag een fantastische dag gehad in Leusden en Lelystad! :drive:
Ben veel wijzer geworden en zal het moeilijk krijgen om er geen aan te schaffen...... :mrgreen:
Later meer hierover (morgen)

10 maart 2013 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Fraaie auto en gaaf om de foto's zo in het wild te zien; nat van de regen in een gewone omgeving, dan zie je echt wat voor mooie auto het is!

Heel veel plezier ermee, want dat lukt de eerste twee dagen al aardig!

10 maart 2013 22:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Apolo2 schreef:
@Porcay, rest je één ding. Gaan kijken naar de bruine Cayman bij PCE. De verkopers zagen ook het verschil maar konden het ook niet uitleggen. Een ding was voor ons duidelijk, de oplossing bij de Cayman S was mooier dan bij de andere 981 varianten.

Gisteren in Leusden idd geconstateerd dat de oplossing van de Cayman S afwijkt van de basis Cayman en wat mij betreft helemaal kan.
Verhaal is dat door de bolle vorm van de plastic opvulling onder het nummerbord (hoe noem je zoiets?) de lucht nog actiever naar de twee radiatoren geleid wordt.
Alleen in extreem warme landen monteert Porsche een extra radiator in het midden. Het gevorderde thermomanagement maakt dit standaard onnodig.

Bij PCL (althans 1 iemand.....) hopen ze dat de S-oplossing bij meerdere modellen er gaat komen (ook de 991 heeft zo'n lelijke dichte plastic bak in de neus). Ondertussen is het zo dat ze aangeven dat als ik wil dat ook op een basis auto te realiseren is: binnenwerk voorbumper vervangen (kost plastic en uren). Is een optie, wel nog te checken, maar keuze voor andere kleur kan ook voldoende zijn want ik vind m.n. de combi zwart/plastic 'neusgat' lelijk, bij meer contrast is het minder storend of kan het zelfs gewoon goed (m.n. bij wit!).

Ps sorry voor de eerdere verwarring op dit onderwerp :oops:

11 maart 2013 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Mooi toch dat er meerdere oplossingen zijn voor je "probleem" :thumleft: Wat ik al eerder schreef is het vreemd dat de Boxster S die in Eindhoven stond niet de Cayman S oplossing had maar die van de standaard Cayman. Dat geeft tevens aan dat e.e.a. idd redelijk eenvoudig te wisselen is.

Ben benieuwd of je de knoop door gaat hakken voor een nieuwe Cayman....heb geduld...het model loopt niet weg en je kunt toch nog lekker een jaartje genieten van je huidige Cayman...de zoektocht is de helft van het genot!

@Frank: gefeliciteerd met je eerste kilometers :cheers:

11 maart 2013 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Grappig, ik heb een hele trits 'blijf bij je huidige auto' coaches :mrgreen:

Iedereen heeft gelijk; ik heb een fantastische auto, met hele mooie specs, heb 'm eigenlijk te kort om 'm van de hand te doen, zal financieel echt moeten down sizen naar een 2.7 (hetgeen overigens qua behoefte geen bezwaar is, meer iets dat andere mensen vreemd vinden) en ben daarnaast economisch minder slim bezig als ik nu nieuw koop :scratch:

Echter........het jeukt :shock:
Ik vind de nieuwe van binnen echt veel mooier en als ik nu iets nieuws koop dan maak ik 'm ook echt zoals ik wil. Er staan nu bij de dealers geen geschikte configuraties voor zover ik er zicht op heb (ze hebben nog niet allemaal hun aanbod online staan) en de compromisauto's die er zijn hebben allemaal iets te veel of veel te weinig :roll:

De enigen die me dus werkelijk tegen kunnen houden zijn de dealers, door me te veel bij te willen laten betalen 8)

Aanstaande vrijdag ga ik uitgebreid in een 2.7 rijden. Kijken we daarna verder...... :salut:

11 maart 2013 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Porcay schreef:
Grappig, ik heb een hele trits 'blijf bij je huidige auto' coaches :mrgreen:

Echter........het jeukt :shock:

:mrgreen: Sommige mensen kennen het gevoel aan aangezien ze niet in staat zijn zichzelf tegen te houden voorzien ze andere maar van goed advies :wink:

11 maart 2013 22:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Hi Porcay,
Laat even weten na je rit op vrijdag, ben benieuwd wat jij van de 2.7 vindt.

Je geeft aan dat sommige mensen het vreemd vinden indien je zou veranderen maar belangrijkste is toch wat jezelf wilt!?!
Hoofd en hart spelen wel vaak een gek spelletje met elkaar bij dit soort beslissingen. Als ze het eens zijn zul je het wel in je buik merken ;)
Iig veel plezier vrijdag!

12 maart 2013 0:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
@Frank64: thnx & will do! :D

12 maart 2013 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
Porcay schreef:
Gisteren in Leusden idd geconstateerd dat de oplossing van de Cayman S afwijkt van de basis Cayman en wat mij betreft helemaal kan.
Verhaal is dat door de bolle vorm van de plastic opvulling onder het nummerbord (hoe noem je zoiets?) de lucht nog actiever naar de twee radiatoren geleid wordt.

Breaking news :mrgreen: : Zoals ik in een eerdere post al schreef zit de actievere luchtgeleiding (geef het een naam) hoogstwaarschijnlijk (99%) alleen op de PDK versie waarmee het vervallen van de 3e koeler waarschijnlijk wordt gecompenseerd. De S die ik in PCE heb gezien was een PDK, de Boxster S aldaar met de geheel gesloten oplossing was een handbak. En zojuist kwam ik dit filmpje tegen van een Cayman S met handbak...en gesloten front.

http://www.youtube.com/watch?v=TrKbcb1PSgE&feature=player_embedded

14 maart 2013 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Apolo2 schreef:
Breaking news :mrgreen: : Zoals ik in een eerdere post al schreef zit de actievere luchtgeleiding (geef het een naam) hoogstwaarschijnlijk (99%) alleen op de PDK versie waarmee het vervallen van de 3e koeler waarschijnlijk wordt gecompenseerd. De S die ik in PCE heb gezien was een PDK, de Boxster S aldaar met de geheel gesloten oplossing was een handbak. En zojuist kwam ik dit filmpje tegen van een Cayman S met handbak...en gesloten front.

http://www.youtube.com/watch?v=TrKbcb1PSgE&feature=player_embedded

Maak me gek! :shock: Jemig wat een toestanden......en wat een ontzettende gaaf filmpje! :cheers:
Vandaag bij PCG gekeken naar werkelijk mooie lakzwarte Cayman S PDK, met het goede front. Daarna gereden in een witte basis met PDK en nogal wat opties. Briljante ervaring! :drive:
Aankoop wil nog niet zo vlotten, volgens mij begrijpen we elkaar niet ....we zitten nog wel een mieletje of wat uit elkaar en dat zal heel moeilijk worden......

Ondertussen wel een briljante suggestie van een vriend van me: kentekenplaat op die plastic bak laten monteren :D Je hele bumper zichtbaar en dat lelijke plastic afgedekt met een noodzakelijke kentekenplaat.

Ben na vandaag terug bij lakzwart als kleur, met een bi-color leren interieur (agaatgrijs-barnsteenoranje). Op de configurator erg gaaf en de kleurstaal werkt wel voor mij!

Binnenkort PCx maar eens bezoeken ('mag ik vragen waarom?' zei de verkoper bij PCG? :roll: Ja, dûh....omdat jij mij zo'n goeie deal aangeboden hebt natuurlijk.......not). Kans dat het gaat lukken lijkt me klein worden, voorpret is echter gaaf.....hopelijk dat PCx me gaat verrassen! :mrgreen:

15 maart 2013 17:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ik heb ook mijn kentekenplaat daar zitten (op mijn 997.2). Staat goed al zeg ik het zelf.
Zal kijken of ik een plaatje heb dan krijg je een idee.

15 maart 2013 23:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Porcay, was de 2.7 toch voldoende ?

16 maart 2013 0:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
57267

16 maart 2013 2:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Ik heb geen dichte bak. Bij mij is de plaat dus op de "aktieve luchtgeleiding" geplaatst.

16 maart 2013 4:00
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
lakzwart wel moeilijke kleur om te onderhouden, zandkorrel op spons bij wassen gelijk een kras :bang:, had het op mijn 997

16 maart 2013 9:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
@Frank64: ik merk het verschil in koppel heel goed. De vraag die ik me gesteld heb is of ik dat blijf missen en gezien mijn rijgedrag en wensen op dat geboed is mijn conclusie dat ik met de 2.7 prima uit de voeten kan. Geluid is helemaal goed, uitlaat vind ik dik en voor €11,5k verschil kan ik leue, dingen doen :D
Dus 'ja' het wordt, als het een nieuw bestelde auto gaat worden, een 2.7 8)

@Subdriver: super, dank voor de foto en dat werkt imho prima zo! Zou dus zelfs voor een S met PDK kunnen begrijp ik uit je opmerking dat het zwarte vlak bij jou naar de radiatoren gaat. Lijkt me een aanrader, blijft je bumper mooi zichtbaar :thumleft:

@thomas993: heb voor mijn huidige auto 3 lakzwarte auto's gereden. Daarvan hadden er 2 Proteq en mijn huidige heeft Swisstec lakverzegeling. Wat mij betreft is dat allemaal heel bevredigend en ik vind het echt mega mooier dan metallic zwart of een andere kleur. :wink:

16 maart 2013 9:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende