Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 12:27

Antwoord op onderwerp  [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende
De 911 is dood leve the Boxster/Cayman.... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Noord Brabant
Bericht Re: De 911 is dood leve the Boxster/Cayman....
Procay idd voor het prijsverschil heb ik ook voor 2.7 gekozen en mega tevreden.
Wel basalt black en laat hem volgende week een protech behandeling ondergaan. Zal pre en post foto's maken.
Gelukkig is de sneeuw weg en gaan we weekend weer genieten. ;)

16 maart 2013 11:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
M140i
Porcay schreef:
@thomas993: heb voor mijn huidige auto 3 lakzwarte auto's gereden. Daarvan hadden er 2 Proteq en mijn huidige heeft Swisstec lakverzegeling. Wat mij betreft is dat allemaal heel bevredigend en ik vind het echt mega mooier dan metallic zwart of een andere kleur. :wink:

Eens. Ik heb ook geen problemen gehad met mijn lakzwarte auto's. Geen enkele kras meer of minder dan op metallic lak. Misschien is het omdat ik geen spons gebruik bij het wassen, maar een washandschoen :popcorn:

16 maart 2013 12:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Spyder '10
thomas993 schreef:
lakzwart wel moeilijke kleur om te onderhouden, zandkorrel op spons bij wassen gelijk een kras :bang:, had het op mijn 997

Zwart is per definitie natuurlijk geen makkelijke kleur maar als je investeert in een nieuwe P zou ik ook meteen enekele tientjes opzij leggen voor deugdelijk poetsmateriaal. Met een spons (vuil blijft erop) poetsen is niet ideaal, een microvezeldoek (vuil kruipt erin) is al een hele verbetering. Heb bij mijn "pianolak" zwarte geen last van krassen (edit: Erwin996, ik zie nu dat ik in herhaling val :wink: )

Subdriver schreef:
Ik heb geen dichte bak. Bij mij is de plaat dus op de "aktieve luchtgeleiding" geplaatst.

Ziet er goed uit dieplaat daar maar je hebt dan ook niet zo'n gele joekel :mrgreen: Mooie neunelfer overigens, kleur staat hem goed :thumleft:

16 maart 2013 14:26
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
Even bij PCG geweest en met iemand van de werkplaats plaathouder en kentekenplaat in de neus gehangen......prachtige oplossing! :cheers:
Plaathouder moet iets ingekort worden, plaat pas sowieso. Wat is de reden dan voor een plaat houder? Buigt mooi mee met bumper. Constructie kan visueel helemaal aansluiten bij ronding bumper en gelijkliggend daaraan gemonteerd worden. Volgens mij zou iedereen deze montage wensen; echt gaaf! :D

Verder interieur kleurkeuze wel vast gezet voor mezelf: bi-color antracietgrijs/barnsteenoranje. Als je 'm in de configurator ziet is ie meer oranje dan in het echt. Echt is imho erg mooi! :ba:

Tenslotte goed gesprek gehad met verkoper. Was vannacht wakker geworden met slecht gevoel over laatste gesprek (en eigenlijk de hele benadering tot nu toe). Gaat om wisselwerking waar ik een rol in speel en de verkoper. hij zendt, ik ontvang en bepaal dus wat ik met zijn signalen doe en m.n. hoe die voelen. daar ging het fout. Dat heb ik aan gegeven. Lucht geklaard, nu inhoud weer in en gat overbruggen. Acht de kans van slagen bij hen nog steeds onder de 50%. :scratch:

O ja; ik ben op geen enkele manier maniakaal bezig hoor, dat lijkt maar zo :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door Porcay op 16 maart 2013 16:01, in totaal 1 keer bewerkt.

16 maart 2013 14:50
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Men, wat een spiegologogisch gedoe...

16 maart 2013 14:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Apolo2 schreef:
Ziet er goed uit dieplaat daar maar je hebt dan ook niet zo'n gele joekel :mrgreen: Mooie neunelfer overigens, kleur staat hem goed :thumleft:

Dank je, ben er ook erg blij mee. :ba:

16 maart 2013 16:29
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Frank64 schreef:
Procay idd voor het prijsverschil heb ik ook voor 2.7 gekozen en mega tevreden.
Wel basalt black en laat hem volgende week een protech behandeling ondergaan. Zal pre en post foto's maken.
Gelukkig is de sneeuw weg en gaan we weekend weer genieten. ;)

Voor mij geen Protech meer.
Heb mijn auto's door Bart Phlippens van Custom Car Cleaning laten doen.
Veel beter resultaat.

www.customcarcleaning.nl/

16 maart 2013 17:28
Profiel
PorscheForum Rakker
sinds 14-11-17 ex-Cayman GTS (981), ex-Cayman 2.7 PDK (981), ex-Cayman S (987 MKII), ex-Audi TTS, ex-een boel auto's (van 2CV4 tot Saab95)
Gem. Overbetuwe
In het rijtje leuke testen vind ik deze thuis horen!

http://www.vierenzestig.nl/6631/porsche ... WlPu8saySM

Mind you: Cayman is 50% stijver dan Boxster! :shock: 8)

13 apr 2013 17:04
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Mooi artikel!

13 apr 2013 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Porsche heeft een video vrijgegeven waarin Gordon Robertson, Driving Consultant en presentator Porsche Experience TV, de karaktereigenschappen en voordelen van de nieuwe Cayman S laat zien. Ik trof het aan bij dezelfde bron als mijn vorige posting:

http://www.vierenzestig.nl/6896/wat-maa ... ant-video/

Mooi om te zien dat ze animatie met echte beelden mengen om zo de motor, versnellingsbak e.d. te tonen! :D

17 apr 2013 8:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Na ruim 2000 eerste km’s vind ik het wel leuk om mijn ervaringen met mijn Boxster S 981 te posten. Dit is mijn vierde Porsche en ben via 993 en Cayman bij een 981 Boxster S aangeland. Alles wat ik opschrijf is natuurlijk mijn persoonlijke mening, ‘no offence’ naar andere Porsche eigenaren.

Specs: Boxster S, Agaatgrijs, 20 inch Carrera, pdk, pasm, zwart vol leder, sportstoelen plus, Cruise control, PCM, sportstuur, en ik vergeet vast wat.

Eerste indruk: De eerste indruk is een gevoel van degelijkheid en kwaliteit. Hier heeft Porsche echt een flinke stap gemaakt tov zijn voorgangers. Het interieur voelt zeer degelijk en de passingen zijn foutloos. Piepen en kraken doet de wagen totaal niet, hoe slecht het wegdek ook is. Dat was wel anders bij mijn vorige Porsches. Ik heb gekozen voor een vol leder interieur. Daarbij wordt er in mijn ogen een erg mooie zachte kwaliteit leer gebruikt. Het rijden en sturen gaat fantastisch. Zoals Chris Harris al zei ‘This is een brillant car’. De zit in de wagen is diep en de voorruit staat een stukje verder weg dan in een 987. Je hebt daarom meer het gevoel dat er wat afstand is naar buiten.

De buitenkant: Persoonlijk vind ik de 981 een veel geslaagder ontwerp dan zijn voorganger 987. Smaak is iets persoonlijks maar de wagen komt in mijn ogen veel krachtiger en beter in verhoudingen over dan zijn voorganger 987, en vind hem ook vanuit elke hoek zeer geslaagd. Opmerkelijk: vond ik bij de 987 de Cayman nog mooier dan de Boxster, bij de 981 vind ik dat net andersom. Benieuwd of andere mensen dat ook hebben. Vooral in gesloten toestand vind ik de 987 Boxster niet erg geslaagd. Een gesloten 981 Boxster vind ik daarentegen misschien nog wel mooier dan open. Als je met een wat technischer blik naar de carrosserie kijkt dan is dat toch ook wel erg mooi. Er wordt gebruik gemaakt van verschillende metalen (verschillende staalsoorten, aluminium en gietstukken van aluminium), allemaal verbonden dmv lijmen, popnagels en lassen. Voorwaar niet iets om bij schade naar Jan op de hoek te gaan.

Het interieur en instrumentarium: Zoals ik al aangaf is het gevoel van kwaliteit en degelijkheid zeer goed. Het leer is zeer mooi en wat aluminium lijkt is volgens mij ook echt aluminium, zo voelt het in iedere geval wel aan. Ik zou iedereen adviseren om, zeker bij keuze van een PDK, te kiezen voor het sport stuur. Je hebt dan twee ‘flippers’ waarmee je kan schakelen ipv twee knoppen die je zomaar per ongeluk indrukt. Eindelijk heeft een Boxster een volwaardig instrumentarium gekregen. De rechter klok is een TFT scherm waarbij o.a. de oliedruk, olietemperatuur, koelwatertemperatuur, en laadspanning weergegeven kan worden. Eindelijk. Dan zie je dat het toch wel 15- 20 km duurt voordat de olie volledig op temperatuur is terwijl het koelwater zeer snel op 90 graden staat (en daar ook niet meer van af komt). Ben je nog een beetje ‘old-school’ geschoold dan moet je wennen aan de boordspanning. Die staat niet meer vast op 13,8V maar varieert van 12,5V (laat hij blijkbaar niet) tot bijna 15V. Porsche zal wel zo’n intelligent laadsysteem gebruiken wat Ford al een tijdje heeft. Zomaar een accu verwisselen zit er niet meer bij, het ding moet worden ingeleerd. PCM blijft een absurd dure optie maar werkt snel, goed en redelijk eenvoudig.

Het rijden: Ja, het klopt, zoals in zoveel tests al werd aangegeven (en nagepraat), de elektromechanische besturing voelt tamelijk anders aan dan voorheen. Je kunt het op twee manieren uitleggen: negatief, je mist een deel van het gevoel wat zo kenmerkend was voor Porsche, of positief, het stuur staat niet meer zo zenuwachtig te dansen in je handen en de wagen volgt gewoon waar je hem heen stuurt. Ik heb er geen moeite mee. De besturing is uitermate nauwkeurig en heeft precies het juiste gewicht. Je kunt de wagen zeer goed plaatsen en er is wel degelijk feedback. Wat gebleven is is dat je ongemerkt zeer snel rijdt. Het gaat allemaal zo makkelijk en voelt zo zeker. De wagen heeft de mogelijk om de zijwaartse versnelling weer te geven, een bocht met 1 g nemen is geen enkel probleem, geen piepje, gewoon sturen. Voor straatauto’s is dat al zeer goed. Zet je de wagen in de normale mode en rij je op de snelweg 120-130 dan blijkt het allemaal ook nog redelijk comfortabel. Werkelijk een wagen met twee gezichten.

Het geluid: Verdwenen is het (in mijn oren) wat irritante gejank van de 987. Het geluid is zoveel beter dan van een 987. Misschien nog wat bescheiden bij lage toeren (er komt vast nog wel een sportuitlaat), maak je meer toeren dan is zowel het inductie- als uitlaatgeluid een mooie mengeling van een hese rasp naar een luid gillen. Bijzonder hoe dit zo kan verschillen van een 987. De uitlaat ziet er toch niet veel anders uit. Blijkbaar intern wezenlijk anders.

Pdk: Dat was even wennen. Je denkt ik blijf wel handmatig schakelen. Aan flippers trekken zit echter niet direct in je (mijn) systeem. Je denkt, dat moet eenvoudig zijn, in de praktijk vergeet je af en toe te schakelen en weet je niet altijd in welke versnelling de wagen staat. Na wat gewenning is het toch wel zeer leuk rijden. Als bonus heb je ook nog een automatische stand die in de sport mode erg goed voorspelt (en schakelt) welke versnelling gekozen moet worden. Heel bijzonder. In de normale automatische mode probeert hij een Prius na te doen, dat vind ik wat minder. In de 7de versnelling bij 70 km/h, motor draait dan 1300 rpm. :roll:

Conclusie: Ik kan mijn lol niet op, elke km is een feest. Heb ik de motor al genoemd. Wat hangt dat ding aan het gas. De S heeft genoeg koppel om wat lui te rijden, boven 4000 rpm is het echter feest. Je knalt op het gas, ‘flippert’ een keer en je rijdt 160. Dat is eigenlijk ook wel weer een probleem.

23 mei 2013 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 (90) ex 997 S (08), 996 C2C (01)
München
Mooi enthousiast verhaal om te lezen en gefeliciteerd met deze prachtige auto. Zat van de week even te wachten bij PZ Dusseldorf op een onderdeeltje voor mijn 997 en in de schowroom even staan kijken bij een indisch rote (knalrood) Cayman S met die dikke antraciet 20 inch wielen. Fantastische auto zeg, oi oi oi (maar ook in DE een hele flinke 87K euro)

23 mei 2013 17:03
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
leuk verhaal. als ik dat ouwe hok nog eens inruil zal het ook een cayman of recente bxstr worden.

23 mei 2013 17:17
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
wolf schreef:
als

- dan -

... gaat het wel ten koste van je imago :wink:

23 mei 2013 17:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Ik post net dit:
jeff_911 schreef:
Hoe zit het met de Cayman S blok eigenlijk? Heeft die niet ongeveer zelfde bouw als een 996 3.4 blok? Daar hoor je niet zo veel over (daar zijn er natuurlijk ook veel minder van).

In dit topic: viewtopic.php?f=3&t=38056&p=1017578#p1017578

Maar is er iemand hier, die problemen heeft gehad met de Cayman S of gewone Cayman? (qua gevoelige IMS Lager etc)

01 jun 2013 20:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
Geen enkel probleem gehad met mijn 987 3.4 :cheers:

01 jun 2013 20:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
De late blokken van de jaren 2006,7 en 8 hebben allemaal een extra groot lager voor de tussenas. Daar hoor je weinig problemen mee. Na 2008 zijn de blokken vervangen door de nieuwe 9a1 motor. Die heeft geen tussenas en is wat betreft opbouw en materiaalkeuze heel anders.

01 jun 2013 22:44
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
jeff_911 schreef:
Ik post net dit:
jeff_911 schreef:
Hoe zit het met de Cayman S blok eigenlijk? Heeft die niet ongeveer zelfde bouw als een 996 3.4 blok? Daar hoor je niet zo veel over (daar zijn er natuurlijk ook veel minder van).

In dit topic: viewtopic.php?f=3&t=38056&p=1017578#p1017578

Maar is er iemand hier, die problemen heeft gehad met de Cayman S of gewone Cayman? (qua gevoelige IMS Lager etc)

Nope, gelukkig (nog) niet! :cheers:

02 jun 2013 10:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
In de NRC dit weekend, bijlage Lux, staat een aardig stukje over de Cayman S. Ongeschikt voor 911-rijders met een zwak gestel :mrgreen:

02 jun 2013 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
En die zijn er veel, veel 65+ rijders,,,,,, :D :wink:

02 jun 2013 20:55
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Ja echte rijdersauto hè, daar kunnen die 911-rijders niet zo goed tegen :mrgreen: :mrgreen:

02 jun 2013 22:07
Profiel
993 4S
Is dat zo :scratch:
Ik heb altijd het idee dat eigenaren van een Cayman geen 911 kunnen betalen

02 jun 2013 23:05
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
Haha nou fout gedacht, sommige mensen maken die keuze heel bewust!

03 jun 2013 19:13
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Kiezen tussen een nieuwe cayman of een nieuwe 911? Of ben je nu bezig over 2ehands?

03 jun 2013 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Gem. Overbetuwe
:scratch: ik ben van een tweedehands 987 over naar een nieuw bestelde 981 (nog 3 weekjes...... 8) )
Helpt dat? :mrgreen:

03 jun 2013 22:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 423 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17  Volgende