Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:37

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
GT3RS op belgisch kenteken 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: GT3RS op belgisch kenteken
Olaf schreef:
Mooie discussie, die hier al vaker om het forum gevoerd is .... :popcorn:

Als je recidentie in Nederland hebt, mag je NIET in een auto met buitenlands kenteken rijden .. niet in een lease-auto, niet in een huur-auto en niet in de auto van 'n vriend(in) of familie-lid ....

Als je dan toch op buitenlandse platen gaat rijden, neem dan Franse, Duitse of Luxembourgse ... dan is 't tenminste ook nog voor 'n redelijk bedrag all-risk te verzekeren :idea:

Je mag als NL ingezetene dus WEL met buitenlandse platen rijden, aldus de Hoge Raad.

19 maart 2013 22:43
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Vraag het ander ff dhr Paul. Hij reed op duits kenteken en nu op Ned. Kenteken, denk dat het gesjoemel uiteindelijk niet geloond heeft.

19 maart 2013 22:44
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Devils son schreef:
Je mag als NL ingezetene dus WEL met buitenlandse platen rijden, aldus de Hoge Raad.

Wat weet jij er nou van. :mrgreen: :wink:

Heb je een link naar een uitspraak?

19 maart 2013 22:59
Profiel
993 4S
$TEEF schreef:
Cazzo, allereerst fijn om te lezen dat je de juiste lijn weer te pakken hebt, na die stroomstoot die je hebt moeten verduren bij dat bedrijfsongeval... 380 v door je donder is inderdaad niet niks en kan je, zo hoorde ik van wolf, tijdelijk van mening doen veranderen mbt het arbeidsongeval gerelateerde onderwerpen.

In dat kader ligt ook gelijk de oplossing; de reservering die je hebt gemaakt ten behoeve van je tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheidstesla nav je stroomstoot, kan je prima aanwenden om de bpm mee af te tikken voor deze groene parel :mrgreen: :wink:

Have fun, topkeuze!

Moest dit ff 2x lezen (zal wel aan mn IQ liggen (135, tis behelpen, ik weet het))
Maar maak je geen zorgen, Steefie, als ik in die Tesla pas en ze willen me er eentje leveren in 2013, komtie er echt wel.
En dan een RS-je voor de fun :ba: :ba: :ba:

19 maart 2013 23:03
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Maar nu: hoeveel BPM rest er dan nog?

Overigens wel een topkleur, ook een oranje vindt ik geen slechte keuze, en met de komst van de 991 GT3 zullen er wel veel op de markt komen.
Hier ook stiekum met een scheef oog op mobile en scout24 gluren naar een GT3........maar of import nou zo'n voordelige keuze is.... :roll:

19 maart 2013 23:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Eric schreef:
Devils son schreef:

Wat weet jij er nou van. :mrgreen: :wink:

Heb je een link naar een uitspraak?

Zou ik even moeten zoeken, maar er zijn genoeg uitspraken hieromtrent.

19 maart 2013 23:09
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Dat je als nederlander hier mag rondrijden met buitenlandse platen begrijp ik. Maar ik vind het interessanter om te weten of dit ook toegestaan is als er geen bpm en/of wegenbelasting betaald wordt over het voertuig. Kun je dat bevestigen DS? Want dat maakt het wel interessant.

20 maart 2013 0:08
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Vriend van me rijdt een dikke Q7 op Belgische platen.
Heeft van de Belastingdienst een verklaring gekregen.
Woont in Nederland en werkt voor een Amerikaans bedrijf ( Eastman) dat in België gevestigd is.
Geen BPM en geen wegenbelasting.

20 maart 2013 8:56
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
De belastingdienst roept (en wil) veel op dit vlak maar volgens mij zijn ze al redelijk vaak door de rechter teruggewezen. Ik zou niet weten waarom er voor een auto die eigendom is van een buitenlandse vennootschap BPM betaald moet worden.

20 maart 2013 9:01
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Over die verklaring van de belastingdienst heb ik wel vaker gehoord ...maar ook dan mag je volgens mij niet onbeperkt in de rondte rijden ....

't is MI weer zo'n grensgebied en ben benieuwd wat DS ons verder kan laten zien !

20 maart 2013 9:22
Profiel WWW Facebook 
Officieel de kortste weg woon-werk.
Maar ik zie regelmatig zijn vrouw in die auto rondrijden, wij wonen dan ook maar 5 km. van de Belgische en 15 km. van de Duitse grens.

20 maart 2013 9:40
Profiel
Grofweg is het zo: indien de auto bedoeld is om duurzaam in NL aan het verkeer deel te nemen dient deze in beginsel NL platen te krijgen. DAT is de regel. Duurzaam = meer dan 3 jaar achtereen, dus een leasetermijn tot 3 jaar kan gewoon op Duitse platen, of Belgische, of voor mijn part Poolse. Voor de goede orde, een bedrijfsauto of leaseauto die door een bedrijf gevestigd buiten NL ter beschikking wordt gesteld is een auto die bedoeld is om niet duurzaam in NL aan het verkeer deel te nemen. Daar zijn overigens vrijstellingen voor, die zijn allemaal wel bekend.

Dat je als Nederlander gewoon met een auto met buitenlandse platen rond mag rijden heeft alles te maken met het vrije verkeer binnen de EU. Staat in het geheel niet ter discussie, al wil de Belastingdienst je wel eens anders doen geloven. Het Europese Hof van Justitie heeft dit meermaals bevestigd.

De vraag is dan wel hoe het zit met de verschuldigdheid van BPM. Nou simpel: auto bedoeld voor duurzaam in NL aan het verkeer deelnemen dient NL platen te krijgen en dus aftikken BPM. Niet-duurzaam (en dat is best te regelen, in ieder geval op papier) houdt in dat je tijdsevenredig moet gaan afdragen, althans... dat is nu de stand van de jurisprudentie. Die regeling is er nu niet echt (althans, laatste keer dat ik er goed indook), dus er is nu geen wettelijke heffingsmoment welke EU-proof is.

20 maart 2013 10:53
Profiel
De wagen in een Belgische BVBA steken is een no go.
Daar komt de VAA om de hoek kijken (Voordeel Alle Aard), 't is door de spelregels mbt de VAA aan te passen dat de helft van Belgie zijn dikke auto verkoopt.
Tot voor kort reed je Porsche op je firma en betaalde je voor persoonlijk gebruik een paar 100 Euro/maand, door de VAA aan te passen (houdt rekening met de nieuwprijs en de uitstoot) betaal ik nu voor mijn simpele 996 4S rond de 1200 Euro/maand... Voor een GT3RS zal dat een veelvoud zijn.

Wel blij dat Cazzo Super Veloce eindelijk het licht gezien heeft mbt de waterkokers 8) :mrgreen:

20 maart 2013 10:55
Profiel
Klopt, Tilt.
Geloof dat mijn vriend nu plm. €700 per maand meer moet betalen voor zijn Q7, ipv. plm.€200.

20 maart 2013 10:58
Profiel
993 4S
Altijd al een uitzondering gemaakt voor de 997RS.
Aangezien er nu zat te koop staan voor < 100k worden ze steeds bereikbaarder :cheers:

Als ik het goed begrijp betaal je de BPM alleen over het gebruik in NL.
Als ik middels een KM-registratie aan kan tonen dat ik 90% in het buitenland rijd, hoef ik dus maar 10% BPM te betalen.
Is best interessant. Zou met een RS toch hoofdzakelijk in de Ardennen/Duitsland gaan rijden, in NL kun je niet zoveel met zo'n ding naar mijn mening.

Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 20 maart 2013 11:53, in totaal 1 keer bewerkt.

20 maart 2013 11:41
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Ach jongens loop nu al zo lang mee en heb zoveel mannen gezien die het hebben geprobeerd er onder uit te komen, maar de overheid is altijd de lachende derde.
Weet nog dat de 964 RS uitkwam en NPC leden hem op een Luxemburgs kenteken hadden gezet, liep op niets uit :cry:
Of het nu 80, 100 of 120 K kost het is gewoon héél erruuug véél geld voor het speeltje van ons, en het valt niet uit te leggen aan een ander :oops:

20 maart 2013 11:51
Profiel
993 4S
Je hoeft toch nix uit te leggen?
Zal me persoonlijk een zorg zijn wat een ander er van denkt.
Ik rijd zelfs met de 993 verreweg de meest KMs in het buitenland. Dan is het toch onzin om allerlei belastingen in NL te betalen?

20 maart 2013 11:59
Profiel
Bereid de weg maar voor voor ons. :mrgreen:

20 maart 2013 12:04
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
't zou inderdaad eerlijk(er) zijn als je die belastingen dan in het buitenland zou betalen :popcorn:

Heb je al geinformeerd wat je aan verzekering kwijt bent, in België :?:

20 maart 2013 12:05
Profiel WWW Facebook 
Haarlem e/o
Cazzo Super Veloce schreef:
Ik rijd zelfs met de 993 verreweg de meest KMs in het buitenland. Dan is het toch onzin om allerlei belastingen in NL te betalen?

Als je met een truck in Dld komt betaal je toch al daar belasting, misschien strax ook wel voor de PKW :scratch:

20 maart 2013 12:21
Profiel
Haarlem e/o
Cazzo Super Veloce schreef:
Je hoeft toch nix uit te leggen?

57013

Nou, waar is dat voor nodig :?:
2 Porsche's, en je mag nergens hard rijden :oops:
Eh eh eh het is mijn hobby meneer, mevrouw :scratch:

20 maart 2013 12:25
Profiel
993 4S
Blijft de ultieme combi een S en een RS :thumleft:
Voor de rest zou ik lekker nix uitleggen.

20 maart 2013 12:45
Profiel
993 4S
Olaf schreef:
't zou inderdaad eerlijk(er) zijn als je die belastingen dan in het buitenland zou betalen :popcorn:

Heb je al geinformeerd wat je aan verzekering kwijt bent, in België :?:

Die belastingen zul je wel moeten betalen in het land van registratie, geen ontkomen aan.
Verzekering, geen idee, maar zou zomaar ook Duitsland of een ander land kunnen zijn...

20 maart 2013 12:47
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 C2 Coupé 1992 Unischwarz/zwart leer/sperdiff.
Twente
Verzekeren in Duitsland kan alleen maar als je ingeschreven staat in een Duitse Gemeente of als bedrijf een officiële duitse vestiging heeft. uitzondering is exportkenteken , volgens mij max. 2-3 maanden
Gruss, Rene

20 maart 2013 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Volgens mij kan "exportkenteken" tot max. 360 dagen.
http://www.exportkentekens.com/preise.html
Ik neem aan dat het dan wel om een Duitse auto moet gaan ??

20 maart 2013 13:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende