Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:32

Antwoord op onderwerp  [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
GT3RS op belgisch kenteken 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 2s
België
Bericht Re: GT3RS op belgisch kenteken
En hier is ie..... op BE kenteken :mrgreen:
http://nl.kapaza.be/vlaams-brabant/pors ... 229175.htm

20 maart 2013 21:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Thefrits schreef:
Tilt! schreef:
De wagen in een Belgische BVBA steken is een no go.
Daar komt de VAA om de hoek kijken (Voordeel Alle Aard), 't is door de spelregels mbt de VAA aan te passen dat de helft van Belgie zijn dikke auto verkoopt.
Tot voor kort reed je Porsche op je firma en betaalde je voor persoonlijk gebruik een paar 100 Euro/maand, door de VAA aan te passen (houdt rekening met de nieuwprijs en de uitstoot) betaal ik nu voor mijn simpele 996 4S rond de 1200 Euro/maand... Voor een GT3RS zal dat een veelvoud zijn.

Ik vraag me af of je dat ook moet betalen als je geen "inwoner" bent in België...en dus ook geen belasting betaald in België.

Om daar op te antwoorden ben ik veel en veel te dom :scratch:
Ik neem aan dat een Belgische BVBA belastingen betaalt in België en dat er een bestuurder gekend is voor de wagen die door die BVBA aangekocht geweest en dat die bestuurder in België opdraait voor de VAA.
Eén ding weet ik wel, als je de T5 weg doet ga je spijt krijgen :mrgreen:
De mijne anderhalf jaar geleden verkocht en maandag ll. een nieuwe gaan bestellen, vanwege de VAA ja :oops:

20 maart 2013 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Even opgezocht, de VAA is een soort van last die ten koste gaat van je loon. Dus de vennootschap betaalt die VAA. Dus of je buitenlander bent of niet, je betaalt VAA.

Allicht, dat is toch wat ik er van interpreteer. Voor zekerheid vraag je het gewoon een boekhouder :D

20 maart 2013 23:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
molen934 schreef:
Is het daar goed toeven :?:

Uitstekend! :ba: Natuurlijk hebben we hier ook zo onze dingetjes maar ik woon hier nu 13 jaar en ga echt niet meer terug naar Nederland. (ja, af en toe op familiebezoek)

21 maart 2013 3:28
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Verveel je je daar niet? Net even op google maps gekeken en het is maar een steenworp groot?

21 maart 2013 3:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Vervelen? Nee joh, is juist spannend. Vol gas weg en kijken of je de 200 haalt voor je keihard in de remmen moet! :mrgreen:
Maar zonder gekheid, ja het is een klein eiland en alhoewel hier wel het een en ander te doen is, is het ook wel lekker om af en toe weg te gaan.
Voordeel is dat Florida maar twee uurtjes vliegen is en ook in Zuid-Amerika (Venezuela, Colombia etc) zit je in een wip!

En alhoewel ik hier natuurlijk nooit boven de 250 kan komen met mijn auto heb ik er nu meer lol van dan in Nederland; geen flitsers, geen snelheidscontroles maar wel enthousiaste politiemannen (en -vrouwen) die hun duim opsteken als je ze vol gas voorbij raast :ba:
ps1 Je moet alleen niet vergeten waar de gaten in de weg zitten :lol:
ps2 Sorry Cazzo, wil je draadje niet stelen

21 maart 2013 3:54
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Mocht ik nog eens van een oude dag gaan genieten dan zou dat zomaar op Jan Sofat kunnen zijn :wink:

Deze zomer maar weer eens chillen op dit geweldige eiland 8)

ik ben dus een klein beetje jaloers Subdriver :thumleft:

21 maart 2013 9:07
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC cabrio 1983, 911 Turbo coupe 1988, Cayenne GTS 2008
Toch vind ik Sigrid wel een punt hebben:

Citaat:
En ondanks alles rij ik in een Porsche(privé)

De meeste 'voordeel' verhalen hier gaan over constructies via een bedrijf. Als je een auto prive koopt, heb je het (meeste) gedoe niet (zoals bijtellingen) en ben je uiteindelijk vaak nog voordeliger uit ook.

21 maart 2013 12:00
Profiel
993 4S
Klopt, zou hem ook prive gaan rijden, maar dan blijft het BPM-verhaal van kracht.

21 maart 2013 16:40
Profiel
PorscheForum Rakker
BPM blijft dan inderdaad. Een 'truc' is om de cataloguswaarde van de auto omlaag zien te krijgen. Dit zal niet bij iedere auto lukken natuurlijk, maar in het geval van een GT3RS zou je het typeplaatje/stickers e.d. eraf kunnen halen en hem 'verkopen' aan de RDW als zijnde een normale P. Stickers erafhalen zal niet meevallen natuurlijk, maar het gaat om het idee :wink:

21 maart 2013 17:29
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Chassisnummer ook maar afplakken?

Overigens heb je het dan over fraude. Dat is niet chiq. Binnen de wettelijke mogelijkheden zoeken, prima... daarbuiten... beter niet doen.

21 maart 2013 17:40
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Of nog even een paar jaartjes geduld: de 991 RS komt eraan!

21 maart 2013 17:52
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Ja, daar werd ik wel even hebberig van...

21 maart 2013 18:07
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Tsja, wie niet! Maar de prijs van de 997 GT3RS zal mogelijk nog iets zakken ( 8) ). Scheelt in aanschafwaarde, en in BPM (bij import dan).
Maar privé blijft het een nettto uitgave die je bereid moet zijn te doen (kunnen). Of je een ton zakelijk uitgeeft, of privé, daar zit nog wel even een omzetverschilletje tussen......een een lekkere marge voor El Banditos di Estatos.

21 maart 2013 19:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ben benieuwd hoe zwaar de afweging 'zakelijk verantwoord' zal zijn bij een GT3RS op de zaak :mrgreen: :mrgreen:

22 maart 2013 12:02
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
"Die heb ik echt nodig meneer om snel naar beurzen in Duitsland te kunnen rijden, en voor mijn avonddienst weer in Nl te zijn, de aandacht bij mijn klanten vast te houden, laten zien hoe succesvol ik ben, en daardoor weer meer opdrachten krijg, want ze denken dan dat ik het goed doe, dat was wel even anders toen ik nog in een Panda reed, toen namen de opdrachten af, maar nu nemen ze gelukkig weer toe, dankzij mijn eyecatcher de GT3, absoluut zakelijk verantwoord, en soms mogen ze even een stukje meerijden, om ze over de brug te trekken. " :mrgreen:

De staat mag overigens niet bepalen voor een ondernemer waar hij of zij in rijdt, er zijn al diverse zaken verloren door de belastingdienst, behalve dan die huisarts die zijn privé vliegtuig niet mocht opvoeren, omdat hij er mee naar de wintersport vloog, ipv patiënten behandelde......
Overigens mocht een huisarts zijn Ferrari wél opvoeren, omdat de belastingdienst (nog) niet mag bepalen in welk merk een ondernemer moet rijden. Er zijn directeuren die keurig in een Tesla :mrgreen: gaan rijden, maar er zijn er ook die daar schijt aan hebben, en een vette Mercedes, Cayenne, of wat dan ook rijden, maar daar worden ze dan ook op aangeslagen......tenzij ze een km-administratie kunnen overleggen.....

Dus dat geldt ook voor een armetierig tweedehandsje: zo'n ouwe 997 GT3RS! Jaartje of zes zijn ze nu, geloof ik....

22 maart 2013 19:40
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Ik snap hem wel. Gewoon lekker op be nummer, lekkere ritjes maken naar reims, Beaune, cote te duur, Knokke etc. Kun je hem over een paar jaar altijd nog voor veel minder bpm naar nl halen. Prima plan. Die bpm is toch belachelijk?

22 maart 2013 23:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Bpm ca 13000€. Vond het wel meevallen. Een smak geld natuurlijk waar je best iets leuks voor kan doen....maar of het de mogelijke ellende met rijden in NL waard is? Of ga je hem over de grens parkeren? Ben je er al uit of je hem op naam kan zetten en verzekeren ?

22 maart 2013 23:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 93 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4