Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 10:38

Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Radar en flitskast waarschuwing 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Radar en flitskast waarschuwing
Flitsmeister zit ook gewoon op Android hoor..., en is gratis.

05 feb 2013 20:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Volgens mij is Coyote perfect legaal in Nederland .
Enkel aankoop toestel + maandelijks abonnement van ongeveer 10 euro .

Enige probleem is dat er zo weinig gebruikers zijn in Nederland waardoor het systeem bij mobiele controle's onbetrouwbaar is of zelf geen melding geeft .

08 feb 2013 18:24
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Coyote is legaal in NL, net als de Apps en de mededelingen en textbercihten op de auto-radio :wink: In Duitsland is deze verboden.

De Coyote Community groeit MI - maar zeer langzaam - ..

In Belgie en Frankrijk zijn de communities inderdaad vele malen groten :res:

08 feb 2013 19:09
Profiel WWW Facebook 
Cayman S 2009, 924 1977
Olaf schreef:
Coyote is legaal in NL, net als de Apps en de mededelingen en textbercihten op de auto-radio :wink: In Duitsland is deze verboden.

De Coyote Community groeit MI - maar zeer langzaam - ..

In Belgie en Frankrijk zijn de communities inderdaad vele malen groten :res:

+1
Jammer dat er in NL zo weinig gebruikers zijn, hierdoor is het nut ervan in NL veel kleiner dan in B of F

08 feb 2013 19:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Flitsmeister is gratis en accuraat, absoluut aan te bevelen :thumleft:
Ex 996 4S MKII '02

09 feb 2013 0:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezellig: De Stinger DSI en Card kunnen marktplaats

=lr[/url]

Laatst bijgewerkt door 911RO op 08 maart 2013 8:16, in totaal 1 keer bewerkt.

07 maart 2013 22:33
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Ja, mooie bumper :mrgreen:

Verkeerde link gekopieerd? :idea:

07 maart 2013 23:49
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Ik heb flitsmeister, maar vergeet m vaak aan te zetten. Ben ik op de bestemming, kijk m na, en dan weet ik dat ik geflitst ben..... :bang:

Hij doet het overigens goed!

08 maart 2013 1:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Haha inderdaad verkeerde link. Hierbij de goede:

http://www.flitsservice.nl/phpBB/controles/nieuwe-multa-voor-klpd-t78654.html

08 maart 2013 8:15
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Vandaag is de coyote in de aanbieding. Bij deze een link:
http://www.vente-exclusive.com/nl-NL/PopupSale/2126

Kan zijn dat je deze alleen maar ziet nadat je een registratie hebt gedaan!

19 maart 2013 19:46
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Op aanraden van het forum ook de Flitsmeister geïnstalleerd. Na zo'n drietal weken deze in gebruik te hebben genomen, moet ik zeggen dat deze (gratis; Android) App goed werkt. Een verbeterpunt dat ik ook in de Playstore heb vermeld, is of er ook rijrichting herkenning kan worden doorgevoerd. Lijkt mij een nuttige toevoeging en momenteel hebben de filemeldingen op de kaart wel een rijrichting aanduiding.

Ook 'miste' ik op de App weleens een lokale flitsmelding die ik op de radio hoorde, maar de flitser bleek dan ook echt niet meer op deze lokatie aanwezig te zijn

Wel merk ik dat ik vaak nog even op de Flitsservice website kijk voor de lokale meldingen (binnenwegen). Deze worden (naar mijn weten) niet weergegeven in de Flitsmeister App. Alhoewel je hier niet flink te hard rijdt, zijn dit wel de bekeuringen van 5 km/u te hard die je ook niet wenst te ontvangen.

19 maart 2013 21:05
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
De flitspalen, mobiele controles in dorpen en 80 km-wegen staan bij mij wel aangegeven in de Flitsmeister App., gelukkig.
Heeft ook een nadeel: als je via de snelweg over een viaduct rijdt waar een flitser staat (voor die 50km-weg beneden) dan gaat het flitsalarm aan...

19 maart 2013 21:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
Vind tot nu toe het enige nadeel aan flitSmeister dat in de kaartweergave de rijrichting niet altijd naar boven kan worden ingesteld. DUS BOVENKANT KAART = RIJRICHTING.

19 maart 2013 23:23
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Citaat:
Wel merk ik dat ik vaak nog even op de Flitsservice website kijk voor de lokale meldingen (binnenwegen). Deze worden (naar mijn weten) niet weergegeven in de Flitsmeister App. Alhoewel je hier niet flink te hard rijdt, zijn dit wel de bekeuringen van 5 km/u te hard die je ook niet wenst te ontvangen.

Dat komt dan wss omdat dáár nog geen Flitsmeister gebruikers langs zijn gekomen - dus even zélf melden :idea:

20 maart 2013 1:04
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
RichardP schreef:
Een verbeterpunt dat ik ook in de Playstore heb vermeld, is of er ook rijrichting herkenning kan worden doorgevoerd. Lijkt mij een nuttige toevoeging en momenteel hebben de filemeldingen op de kaart wel een rijrichting aanduiding.

Huh? Ik meen toch echt te zien dat bij de flitsmeister flitser meldingen aangegeven staat aan welke kan van de weg. Bijv A2 Amsterdam-Utrecht, Breukelen 29.2.... Of is dat niet wat je bedoelt? Gebruik flitsmeister al een tijd, maar jouw 'klacht' is me nog nooit opgevallen.

20 maart 2013 7:19
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
horn schreef:
RichardP schreef:
Een verbeterpunt dat ik ook in de Playstore heb vermeld, is of er ook rijrichting herkenning kan worden doorgevoerd. Lijkt mij een nuttige toevoeging en momenteel hebben de filemeldingen op de kaart wel een rijrichting aanduiding.

Huh? Ik meen toch echt te zien dat bij de flitsmeister flitser meldingen aangegeven staat aan welke kan van de weg. Bijv A2 Amsterdam-Utrecht, Breukelen 29.2.... Of is dat niet wat je bedoelt? Gebruik flitsmeister al een tijd, maar jouw 'klacht' is me nog nooit opgevallen.

Dat klopt, Harald, dat je lezend kunt opmaken in welke richting een mobiele flitser staat. Misschien dat dit verschillend is tussen Androids and iPhones, maar met name de vaste flitskasten (en dat zijn er een hoop in NL) worden bij mij altijd met een signaal weergegeven, ongeacht de rijrichting. Bij de TomTom bijvoorbeeld, kun je voor de vaste flitskastlokaties aangeven dat je alleen gewaarschuwd wilt worden als deze zich in jouw rijrichting bevinden. Dat zou ik een mooie toevoeging vinden.

Olaf, wat betreft de echte lokale flitsers. Heb een keer getracht om een nieuwe flitser te melden, maar dacht dat ik (op de Android in ieder geval) een N- of A- wegnummer diende te selecteren uit de lijst. Maar dat wordt dan lastig voor bijv. 'de Houtveldweg'. Zal nog eens kijken of dit wellicht anders kan.

Al met al een goede app uiteraard!

20 maart 2013 10:14
Profiel
Ik zie hier toch veel nutteloze verspilling van energie in voornoemde verhalen. Wellicht handiger en relaxter om gewoon je ogen te gebruiken en je aan de voorgeschreven snelheid te houden. Onderzoek leert ook dat automobilisten niet goed kijken en met andere dingen bezig dan chauffeuren. En dan is het huilie-huilie en heeft de wegbeheerder het gedaan.

21 maart 2013 18:17
Moderator
911 Carrera S
Aircooler schreef:
en je aan de voorgeschreven snelheid te houden.

Boring :mrgreen:

21 maart 2013 18:30
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Het is misschien lastig voor te stellen maar ik schep er zelf wel enig genoegen in om op zondagochtend op een rustig stuk snelweg het gas wat dieper in te trappen :drive:
Daar heb ik zo'n ding voor 8)

Edit; Olaf vat het wat korter samen :mrgreen:

21 maart 2013 18:31
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Citaat:
Dat klopt, Harald, dat je lezend kunt opmaken in welke richting een mobiele flitser staat. Misschien dat dit verschillend is tussen Androids and iPhones, maar met name de vaste flitskasten (en dat zijn er een hoop in NL) worden bij mij altijd met een signaal weergegeven, ongeacht de rijrichting. Bij de TomTom bijvoorbeeld, kun je voor de vaste flitskastlokaties aangeven dat je alleen gewaarschuwd wilt worden als deze zich in jouw rijrichting bevinden. Dat zou ik een mooie toevoeging vinden.

Dat lijkt me dan niet zo handig. Voorbeeld, bij ons in Heerlen op de stadsautoweg staan de flitskasten in de middenberm. Het gebeurt wel eens (niet vaak maar het gebeurt) dat deze simpelweg gedraaid worden en ze dus ineens de andere weghelft flitsen. Rem liever een keer te veel bij een piepje dan te weinig.

21 maart 2013 18:52
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Als TomTom z'n zaken voor elkaar heeft, zal deze dan bij draaibare camera's altijd moeten flitsen ... :idea:

21 maart 2013 18:58
Profiel WWW Facebook 
Ewout schreef:
Het is misschien lastig voor te stellen maar ik schep er zelf wel enig genoegen in om op zondagochtend op een rustig stuk snelweg het gas wat dieper in te trappen :drive:
Daar heb ik zo'n ding voor 8)

Edit; Olaf vat het wat korter samen :mrgreen:

Dat is natuurlijk het punt niet. Het snelle genoegen snap ik best. Maar neem dan de boetes als trofeeën erbij. Het is in NL steeds meer een sport om consequenties van gedrag niet te willen accepteren. Je kunt het ook anders zien. Zo kreeg ik vanmiddag een bekeuring vanwege het door rood rijden met de fiets. Ik zei de agent dat met een pakkans van 1 keer in de 10 jaar best te leven valt. Werd ie pissig. Ik denk, waarom, controleer dan wat vaker.

21 maart 2013 19:06
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Aircooler schreef:
Ik zie hier toch veel nutteloze verspilling van energie in voornoemde verhalen. Wellicht handiger en relaxter om gewoon je ogen te gebruiken en je aan de voorgeschreven snelheid te houden. Onderzoek leert ook dat automobilisten niet goed kijken en met andere dingen bezig dan chauffeuren. En dan is het huilie-huilie en heeft de wegbeheerder het gedaan.

Het gebeurt wel eens dat ik mijn aandacht op de baan moet houden ipv op de verkeersborden. En dan kan het wel eens zijn dat ik geen idee heb van welke snelheid er toegelaten is. Of dat ik zo aandachtig bezig ben met het verkeer, dat ik mijn eigen snelheid uit het oog verlies.

Mensen met een dacia hebben er minder last van, maar bij de meeste auto's met wat vermogen kan je nogal rap van 50 naar 60-70km/u gaan zonder dat je het beseft.
En dan is het een godsgeschenk om een flitsmelder bij te hebben. Dus infeite komt het de veiligheid ten goede (heeft zelfs een van onze BE ministers toegegeven, al was het wellicht om kiezers te trekken).

21 maart 2013 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
't Gooi
Aircooler schreef:

Wat een vreemde reactie van iemand op het porsche forum. Je gewoon aan de voorgeschreven snelheid houden... wow! Veel plezier met je Porsche!

Natuurlijk dien je je aan de snelheid te houden maar er zijn genoeg plekken waar je verrast wordt door een controle terwijl je slechts enkele km te hard rijdt. Bovendien zijn er genoeg stukken die op sommige momenten zeer rustig zijn en een goede gelegenheid bieden om de P even " uit te laten" . Daarvoor is een middel om daarop te anticiperen best handig. Om de discussie daarover te bestempelen als " nutteloos" en " verspilling van energie".... beetje jammer.

23 maart 2013 11:42
Profiel
Moderator
PF #57
f*ck, net ontdekt dat de regel niet is dat je bij de trajectcontroles op de A2 van Amsterdam naar Utrecht na 19.00u niet overal 130 mag rijden.
Wat een suffe regel. Drie trajectcontroles. Abcoude - Vinkeveen, Vinkeveen - Breukelen en Breukelen - Maarssen. Tussen 6 en 19 uur mag je daar 100. Maar na 19 uur mag je.... Van Abcoude tot Vinkeveen (1e trajectcontrole) nog steeds 100 en daarna van Vinkeveen tot Maarssen op de beide overige trajectcontroles 130...

Dat had ik nooit begrepen. Zojuist bekeuring binnen om 21.13u tussen Abcoude en Vinkeveen. Voor degenen die daar vaker rijden en dit ook niet wisten: ter info. :evil:

23 maart 2013 16:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende