Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 13:35

Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Welke sportuitlaat voor boxster 987-1 2.7 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Welke sportuitlaat voor boxster 987-1 2.7
Hallo,

Na enkele weken te 'googelen' ivm sportuitlaten raak ik er echt niet wijzer van...

Dansk, brombacher, remus, cargraphic, designtek, fabspeed, AWE, Capristo, Billy Boat, Agency power, enz...
Slechts een handvol namen van de vele, vele fabrikanten...

Doel: Een mooi diepgaand geluid dat me evt. onderin wat meer koppel kan leveren en vooral die fantastische boxer-groll!!!

Ik ben op zoek naar de ideale mix tss een mooie sound maar toch niet te luid zodat ik geen problemen krijg met de buren... ;-) en wat meer koppel, vermogen op topend niet noodzakelijk.

Wat zijn jullie ervaringen??? Alle meningen welkom...

P.s. Carnewal komt ook in aanmerking

Grtjs,
Tofke

07 feb 2013 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht Re: Welke sportuitlaat voor boxster 987-1 2.7
Ik zie dat je het zelf al in je topic geplaatst hebt, maar ik lees niets anders dan lof over Carnewal. Dus da's zeker een optie!

07 feb 2013 22:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Hey,

Inderdaad, al vele positieve recensies gelezen over (Gert) Carnewal!

Het enige nadeel is dat je altijd over een sportsound beschikt, en ja voor mij geen probleem, maar
bij lange ritten en met 't vrouwke erbij... Je kent dat hè!

Carnewal is (prijs/resultaat) zeker een optie, maar ben toch ook wel erg geïnteresseerd in de designtek valvetronic
met kleppen cfr. OEM klappenauspuff zodat ik bij een solo-rit over de full sound beschik en bij een uitstap de kleppen
Kan toe zetten en toch nog een gesprekje kan voeren...

Iemand ervaring hiermee??

@s2 : toch voor een elfer gaan?

07 feb 2013 22:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Tofke 72 schreef:
@s2 : toch voor een elfer gaan?

Uhu, dat is bijna een zekerheid. Alleen vlot de verkoop van de 986 niet :( (Ik weet het. Als je hem niet op de verkoopssites zet, kan je moeilijk verwachten dat hij verkocht geraakt. Maar ik ben als de dood dat hij te lang te koop zou staan en daardoor een slechte naam zou krijgen wat volledig onterecht zou zijn.)

08 feb 2013 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 550 Spyder
Schagen
Ik heb een paar maanden met een Carnewal GT-Exhaust gereden, maar vond het toch te luid. Nu al een paar jaar heel tevreden met m'n SuperSprint catback :D

Modificaties:
- Supersprint RVS Exhaust System; Filmpje SuperSprint
- K&N High-Flow Air Filter

09 feb 2013 9:15
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Tofke 72 schreef:
Het enige nadeel is dat je altijd over een sportsound beschikt, en ja voor mij geen probleem, maar
bij lange ritten en met 't vrouwke erbij... Je kent dat hè!

Lange ritten en het vrouwke erbij ... dan rij jij wss toch met een vast toerental in de 5de of 6de versnelling :idea:

09 feb 2013 9:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster-S 2007
Bergen op Zoom
Precies. En een positief gegeven van de Carnewal-demper is dat hij bij stationair goed aanwezig is maar bijvoorbeeld op de snelweg juist veel minder aanwezig is en bijna als origineel klinkt. Dit i.t.t. de meeste sportdempers. Daarnaast is hij relatief goedkoop en produceert een prachtig geluid. Ik was er echt heel erg over te spreken. Reken met de Carnewal op ca. 10 a 15 pk extra, maar dat ga je niet of nauwelijks merken hoor :wink:.

11 feb 2013 22:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Ik heb een cargraphic set laten plaatsen door Carnewal op mijn 986 2.7 en dat beviel erg goed. Zowel kwa service als het geluid van de uitlaat. Later heb ik de uitlaat aan laten vullen door de rest van de 250 pk set (komend vanaf 220). Mijn advies is: gelijk dat doen als het financieel haalbaar is!

11 feb 2013 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex: 3.2 Targa ex 964 c2 coupe ex 993 Targa BMW 02 1975
Missschien hier even informeren is van een forum-lid en heeft dus liefde voor het vak,

http://www.europeantuning.nl/

Hebben o.a. de Boxster van Ber onderhanden genomen

Slechts een van de filmpjes.

11 feb 2013 22:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Thanks all 4 the information... ;-)

Klopt idd dat wanneer ik met mijn wederhelft op uitstap ben (boxy wordt enkel in het wknd gebruikt) ik er een eerder rustige rijstijl op nahoud en aldus niet teveel herrie wens!

Maar... wanneer ik dan toch eens alleen de deur uit mag ;-) en gezien mijn (race-) motor verleden, dan wil ik echt wel DE kick krijgen die een Porsche waardig is en daar mag dan best wel wat sound bijhoren!

Ook zijn onze vrienden van de technische keuring in België niet zo mals wat tuning betreft (weet niet hoe het in NDL. zit)

Heb namelijk geen zin om elk jaar de uitlaat te wisselen naar de OEM uitlaat en omgekeerd!
Zonder die verrekte keuring wist ik het wel...

Dus in principe 2 opties : carnewal of kleppensysteem (valvetronic)

Niemand ervaring met designtek ??

13 feb 2013 0:19
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
kijk eens bij mb-power in Herenthals
Prijs is zeer goed net als kwaliteit, het geluid kan je zowaar zelf kiezen.
Ze doen het liefste Porsche en hebben ze ook voor mijn 930 gemaakt.

14 feb 2013 1:46
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rookie
MB power heb ik ook naar gekeken maar heb hierover enkele slechte reviews gelezen...

Blijkbaar heeft de zaakvoerder voordien een ander bedrijfje gehad en waren er heel wat ontevreden klanten...

19 feb 2013 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Dat kan je lezen als je googled. Ik heb er niets van gemerkt hoor! Vriendelijk en hulpzaam gasten. Er zijn nogthans veel goede dingen over hun te vinden en niet alles wat je op internet vind is waar... wie zal het zeggen.

19 feb 2013 12:18
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rookie
Klopt! Negatieve ervaringen worden natuurlijk eerst neergeschreven, de positieve daarentegen...

Heb van hen een offerte gekregen, dacht iets van een 1050eur.

Verder stellen ze voor om elk jaar de sportuitlaat te demonteren voor de keuring en daarna terug te monteren.
Ze rekenen hiervoor 'slechts' 1 werkuur en gaan met je wagen naar de keuring.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat demonteren en terug monteren van de uitlaat 'slechts' 1u duurt...

En de gevolgen? Afbrekende bouten ed.

19 feb 2013 13:50
Profiel
PorscheForum Rakker
911 930 3.3 turbo '77
Ninove belgie
Dan misschien toch bij de originele setup blijven ... ;)

19 feb 2013 13:53
Profiel Facebook  ICQ 
PorscheForum Rookie
Carnewal blijft optie nr.1, originele uitlaat modificatie, dus minste problemen bij de keuring...

2e optie: sportuitlaten met kleppensysteem, oa. Scart, Designtek, Cargraphic, capristo, etc.
Jullie ervaringen??
Wil een sporty-sound maar ook weer niet te... ;-)

19 feb 2013 14:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Na lang aarzelen en veel wikken en wegen gisteren uiteindelijk een upgrade van mijn originele uitlaat laten doen bij (Gert) Carnewal te Schorisse (Maarkedal) BE.

Mijn boxster 2.7 klonk al redelijk ok op top-end maar stationair en onder de 4000 toeren werd ik er niet koud of warm van...

Met de upgrade naar een GT-exhaust kan ik maar 1 ding zeggen: prachtig!!!

Eindelijk het typische (luchtgekoelde) boxer geluid en porsche-waardig! :D

Vooral ook stationair en onderin nu het geluid waar ik van droomde, diep, geleidelijk opbouwend maar nooit te luidruchtig en op de snelweg zeker niet te vermoeiend...

Een echte aanrader, zeker gezien de prijs, en voor de keuring nog steeds de originele uitlaat!

Bedankt Gert, ook voor de leuke ontvangst, met koffie, koekjes etc.

Let the summer begin... 8)

24 maart 2013 15:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Tofke ,

Ik zit in een gelijkaardig schuitje en lees/hoor idd enkel goede dingen over die uitlaat. Paar vraagjes:
- Heb je ook het dubbele uitlaat sier stuk laten plaatsen of niet? Het zou nog een iets voller geluid geven, maar, en dat leidt me naar mijn tweede vraag, het is ook onmiddellijk duidelijk op een 2.7 dat het niet de basis uitlaat is.
- Ooit problemen bij (Belgische) keuring gehad?

Thanks

12 jun 2015 16:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb een 987 3.2 en ga daar 2 zogenaamde electric cut-outs op zetten. Ik had ze op mijn vorige auto al zitten en heb ze bij de verkoop gedemonteerd. 5 jaar veel plezier (en geen probleem met de apk) van gehad. Op het web gespeurd naar foto's van een opengewerkte demper om het plan te trekken. De demper bestaat uit 3 kamers. Het idee is om bij de 2e kamer een met de klep te openen uitgang naar buiten te creeren in beide dempers. De 2 extra uitlaatmonden komen net voor de demper gelijk aan de onderkant vd demper uit. De 987 heeft erg veel ruimte op die plek omdat de versnellingsbak daar maar 40 cm breed is. Ik hoop op een rs 60 spyder sound. De kleppen zijn direct aanstuurd met een schakelaar dus er gaat niets dicht tussen de 30 en 70 kmph zoals bij het PSE systeem.

Je kan de kleppen zelfs in de pijp vóór de demper zetten. Dan heb je een straight pipe. Maar na het horen van wat youtube filmpjes weet ik dat dat belachelijk veel lawaai maakt.

14 jun 2015 19:55
Profiel
Moderator
PF #57
Fisico schreef:
Paar vraagjes:

laatste keer dat Tofke hier langskwam was op 11 dec 2013 21:47.
Wellicht andere belgen met ervaringen of misschien even een pb aan Tofke sturen :idea: :salut:

14 jun 2015 22:31
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ]